return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Viktig ICQ-information
View this Thread in Original format
reveal
Tips till alla er som kör en ICQ-klient som inte är original-ICQ, tex Miranda, Trillian etc.

Det har nyligen skett en uppdatering av protokollet som gör att man måste uppdatera sin klient. Annars kan man inte ta emot meddelanden när man är online (away, etc inkluderat), och andra kan givetvis inte skicka meddelande till kontakter en (om man inte är offline).

Det är, av förklarliga själ, svårt att informera om detta på ICQ, eftersom folk i regel är online, och då omöjliga att skicka till...

Så om ni märker att det är någon ni aldrig kan skicka till, så beror det säkert på att han eller hon måste uppgradera sin klient.
Laszlo
Japps...

Uppgrageringen till er som använder Miranda finns på www.miranda-im.org
SteveTranz4ever
Nån som vet om Trillian ?

Har installerat senaste versionen men den kanske inte är uppdaterad än för att fungera med nya ICQ-tjaffset ?
Cloudburst
Jepp, var lite störande när det inte funka att skicka med icq i miranda.

Nu har jag flera dubbla kontakter (msn+icq) för samma person.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement