return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Verschil "oude trance" en "nieuwe trance"
View this Thread in Original format
Pjotr G
hey.

Ik zat laatst nog eens een keertje serious beats 28 en zillion 3 te luisteren, en, zoals vele anderen ook vinden, is er een verschil tussen de trance van toen en de trance van nu.

Maar ik wil ff uitzoeken waarin hem dat verschil nu zit. Dus wat denken jullie.

zelf denk ik bijvoorbeeld dat nu te veel alles hangt aan de main-melodie, bij platen als bijvoorbeeld "brightness" (van aquaplex feat junkie project dacht ik) zat dat heel anders in elkaar, daar is de opbouw niet gewoon het middenstuk maar dan zonder melodie (nu vaak wel).

nou? nou?
Optimus
je hebt je kerstmuts nog op...:D:D:D
Eye-Riz
okay.... heb ik mijn pizza-theorie hier al uiteengelegd?
Gekhous
de ECHT oude trance = (in mijn mening ;)) een stuk rustiger, meer melodieuzer, meer ditjes en datjes, maar minder energiek dan de trance van nu, heb het idee dat er nu zo veel mogelijk dingetjes in 1 nummer geperst moeten worden, wat ten koste gaat van het basis melodietjes zelf, zeg je had vroeger 3/4 dingen tegelijk (bass, hihats, melodie (+synths of wat dan ook, andere melodie, boeiend), maar nou is het bass + hihats + melodie + strings + synths + melodie + andere strings enz enz... de muziek is TE vol... naar mijn mening nogmaals :)
Little Theseus
Ik merk zelf duidelijk dat de trend gewoon is dat alles steeds harder moet. Daar heb ik echt geen problemen mee maar ik mis toch wel de echte dromerige trance van vroeger. Als er dan weer trance wordt geproduceerd dan is het over het algemeen vrij simpele uplifting trance, of weer meer van hetzelfde. Ook is het nu ineens in om overal oldschool trance en hardcore te draaien. Platen van Push, Gouryella, dune, mark 'oh, maar ook van de houseparty cd's lijken in de lokale discotheken ineens weer onmisbaar.
Henkie_henk
nou ja oude trance.. is gewoon wat ouder.. dan de nieuwe trance.. want de nieuwe trance is nieuwer..
Dj Alpha
ik denk dat t ligt aan de samples :rolleyes:
Optimus
Eye, je hebt t drie keer gepost:D:D:D
Eye-Riz
mijn pc loopt me te fokken.... hij geeft steeds aan dat reply niet gepost is, terwijl dat dus dan WEL zo is... sorry...
krijg die andere niet weg (eentje is gelukt)
Eye-Riz
en nou is ie verdomme HELEMAAL weg!!!!!!

moogwai
quote:
Originally posted by Little Theseus
Ik merk zelf duidelijk dat de trend gewoon is dat alles steeds harder moet. Daar heb ik echt geen problemen mee maar ik mis toch wel de echte dromerige trance van vroeger. Als er dan weer trance wordt geproduceerd dan is het over het algemeen vrij simpele uplifting trance, of weer meer van hetzelfde. Ook is het nu ineens in om overal oldschool trance en hardcore te draaien. Platen van Push, Gouryella, dune, mark 'oh, maar ook van de houseparty cd's lijken in de lokale discotheken ineens weer onmisbaar.

Die dromerig trance mis ik ook... het is vaak ook gewoon de simpelheid van die nummers.. Als je bijvoorbeeld de wat oudere Magik's en ITWTrusts ff checkt... hebben die echt een "warm, knus " gevoel :), niet te druk, echt vette melodien.. etc... geproduceerd ook met simpele apparatuur.. nu is het vaak ook veel "scherper, afgewerkt" geproduceerd. en het is ook vaak wat harder of richting progressive. De "huidige" trance vind ik echt niet minder.. maar gewoon anders :)
Sandman
De trance van een paar jaar gelden was iets meer van dromeriger..meerdere melodies

de trance van nu is ook zeker goed ! maar is maar 1 melodietje vind ik. Tja, het is wat sneller geworden allemaal Net als wat Little Theseus typt.... Ik denk dat we over een aantal jaartjes weer dichter bij de gabber scene komen

Sandman
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement