|
Monitorer
|
View this Thread in Original format
| mr_fisken |
Nu när spelarna och mixern är införskaffad känner jag att mina gamla högtalare inte räcker till riktigt.
Vad har ni att rekommendera för en "bedroom-dj"?
Vill gärna ha något som man inte måste byta ut om ett år men inte heller alltför dyrt. Kring 3000 borde man få något hyffsat?
juste dom bör inte vara alltför stora, hellre små och bra än stora och bra då jag har begränsat med utrymme.
:D |
|
|
| Vizay |
| kolla in ESI's nEar monitorer, både 05 experience och 06 är riktigt bra för sitt pris :) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Vizay
kolla in ESI's nEar monitorer, både 05 experience och 06 är riktigt bra för sitt pris :) |
ok ska titta på dom då
edit: en kille jobbet rekommendera dom också dom ska visst vara pålitliga :) Storleken och priset känns också som det jag letar efter :D |
|
|
| dj christian |
| Jag funderar faktiskt och sälja mina KRK RP-8 monitorer från 2004 dock så kan jag inte lova 3000kr jag tar 4000kr men de kommer med kartoner, sladdar, manual osv. och de är som nya. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by dj christian
Jag funderar faktiskt och sälja mina KRK RP-8 monitorer från 2004 dock så kan jag inte lova 3000kr jag tar 4000kr men de kommer med kartoner, sladdar, manual osv. och de är som nya. |
KRK RP-8 verkar fått bra kritik men 1000kr mer är 1000kr och jag gillar verkligen att ESI's nEar 05 är så liten också det passar mig bra :) |
|
|
| Treo |
| Efter att ha testat Tannoy Reveal, Event 20/20 samt några olika M-audio monitorer så skulle jag faktiskt rekommmendera Genelec 8020 eller 8030. De har kanske inte den rakaste frekvensåtergivningen eller det torraste ljudet, men en grym basrespons, och bra ljudtryck överlag vilket borde passa för djande. De kan se lite plastiga ut på bild, men de är riktigt bastant konstruerade, och väger mer än man tror. Dessutom är de ju "made in finland" :D |
|
|
| Vizay |
| genelec gör i min mening svinbra grejer, har dock inte lyssnat på några av deras monitorer i 8-serien men väl i 10-serien som är några år äldre, deras 1029 är svinsmå men levererar med besked. Kan du hitta sånna begagnade för ett bra pris så slå till direkt :) |
|
|
| X-scream |
jag har ett par nEAR 06, funkar riktigt bra.. rent ljud men kanske inte världens bästa basrespons
Gå in i en musikaffär o be o få provlyssna ett gäng monitorer så ska nog allt lösa sig :) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by X-scream
jag har ett par nEAR 06, funkar riktigt bra.. rent ljud men kanske inte världens bästa basrespons
Gå in i en musikaffär o be o få provlyssna ett gäng monitorer så ska nog allt lösa sig :) |
ska provlyssna på near05 igen med min sorts musik så får jag se om det blir dom.. 2300 finns dom för hos thomann och det är ju överkomligt imo |
|
|
|
|