|
Miljonsnurr för svenska dj:s
|
View this Thread in Original format
| reveal |
Adam Beyer har under de senaste fyra åren omsatt mellan 2 och 3,5 miljoner kronor per år i sina två aktiebolag. I det bolag där spelningsintäkterna går in har vinstmarginalen konstant legat runt 40 procent.
Med upp till tre spelningar i veckan hamnar inkomsterna snabbt på miljonnivåer.
En annan dj som gjort sig ett namn i Europa och världen är Eric Prydz. Förra året drog han in runt 10 miljoner kronor i sina bolag.
”Jag kan få allt mellan 80.000 och 200.000 för en spelning”, säger han.
Läs mer på:
http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel. aspx%3fstat%3d0%26ArticleID%3d2006%5c03%5c21%5c180473%26SectionId%3dDagensBonus%26menusection%3dStar
tsidan%3bDagensBonus
Verkar inte fungera att direktlänka, kopiera och klistra in :) Hmm, där verkar vara ett misstänkt mellanrum mellan "Artikel." och "aspx" i länken, det finns inte med i "källkoden" till inlägget, så se till att få bort det... |
|
|
| Connector |
Att Dj's tjänar pengar som gräs är väll ingen hemlighet.... Men fan vad prydzen verkar dra in pengar.
Thats it, jag ska bli superstar dj & producent :D |
|
|
| montana |
| rätt så intressant artikel, inget nytt igentligen men rätt så intressant ändå. man får ju rockstjärnelöner när man är en bra & populär dj, att det går bra för beyer, mull, lekebusch etc. och prydz och de andra är väl nått man har fattat nu. |
|
|
| Gate 42 |
| Visste att det fanns pengar i branchen men inte i dessa mängder :D |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Gate 42
Visste att det fanns pengar i branchen men inte i dessa mängder :D |
Om man är tillräckligt komersiellt så fungerar det så här.. |
|
|
| Kaveh |
| Intressant, tack för lästipset :) |
|
|
| Laszlo |
| Ingen större chock vad gäller dessa summor, däremot är det kul att det uppmärksammas på lokal nivå. Folk fattar ju inte vilka jävla superstars dessa killar är runt om i världen, även om många ofta får mer cred än vad de egentligen förtjänar, fast det är en annan femma... |
|
|
| benni |
undrar hur mycket sasha & digweed tar
eller tiesto :eek: :rolleyes: |
|
|
| Braxen |
| Som sagt, va väl inga överaskningar .. men läsvärd artikel :) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by benni
undrar hur mycket sasha & digweed tar
eller tiesto :eek: :rolleyes: |
vad jag hört är pvd dyrast, vad han tar per gig vet jag dock inte. Sägs att han kostar cirkus €20.000 för en timma... |
|
|
| Braxen |
| Vad jag hört så e Carl Cox absolut dyrast ;) .. men alla hör väl olika :p |
|
|
| Gate 42 |
Tror de är rätt dyra allihopa på toppen va?
Carl Cox tar ju dock förskräckligt mycket för ett gig. Har hört siffror omkring 70 000£ (!) för en spelning. Sen om det är sant eller inte är ju en annan femma.
Sen får man ju lägga till, resa, fett boende, taxi/limo osv osv osv...
Såg dock en videointervju med honom där han sa att han ibland är snäll och spelar på sina favoritklubbar till "kompispris", va det nu är.. ;) |
|
|
|
|