return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Miljonsnurr för svenska dj:s
View this Thread in Original format
reveal
Adam Beyer har under de senaste fyra åren omsatt mellan 2 och 3,5 miljoner kronor per år i sina två aktiebolag. I det bolag där spelningsintäkterna går in har vinstmarginalen konstant legat runt 40 procent.

Med upp till tre spelningar i veckan hamnar inkomsterna snabbt på miljonnivåer.
En annan dj som gjort sig ett namn i Europa och världen är Eric Prydz. Förra året drog han in runt 10 miljoner kronor i sina bolag.
”Jag kan få allt mellan 80.000 och 200.000 för en spelning”, säger han.

Läs mer på:

http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel. aspx%3fstat%3d0%26ArticleID%3d2006%5c03%5c21%5c180473%26SectionId%3dDagensBonus%26menusection%3dStar
tsidan%3bDagensBonus

Verkar inte fungera att direktlänka, kopiera och klistra in :) Hmm, där verkar vara ett misstänkt mellanrum mellan "Artikel." och "aspx" i länken, det finns inte med i "källkoden" till inlägget, så se till att få bort det...
Connector
Att Dj's tjänar pengar som gräs är väll ingen hemlighet.... Men fan vad prydzen verkar dra in pengar.


Thats it, jag ska bli superstar dj & producent :D
montana
rätt så intressant artikel, inget nytt igentligen men rätt så intressant ändå. man får ju rockstjärnelöner när man är en bra & populär dj, att det går bra för beyer, mull, lekebusch etc. och prydz och de andra är väl nått man har fattat nu.
Gate 42
Visste att det fanns pengar i branchen men inte i dessa mängder :D
ScuL
quote:
Originally posted by Gate 42
Visste att det fanns pengar i branchen men inte i dessa mängder :D


Om man är tillräckligt komersiellt så fungerar det så här..
Kaveh
Intressant, tack för lästipset :)
Laszlo
Ingen större chock vad gäller dessa summor, däremot är det kul att det uppmärksammas på lokal nivå. Folk fattar ju inte vilka jävla superstars dessa killar är runt om i världen, även om många ofta får mer cred än vad de egentligen förtjänar, fast det är en annan femma...
benni
undrar hur mycket sasha & digweed tar

eller tiesto :eek: :rolleyes:
Braxen
Som sagt, va väl inga överaskningar .. men läsvärd artikel :)
Laszlo
quote:
Originally posted by benni
undrar hur mycket sasha & digweed tar

eller tiesto :eek: :rolleyes:


vad jag hört är pvd dyrast, vad han tar per gig vet jag dock inte. Sägs att han kostar cirkus €20.000 för en timma...

Braxen
Vad jag hört så e Carl Cox absolut dyrast ;) .. men alla hör väl olika :p
Gate 42
Tror de är rätt dyra allihopa på toppen va?

Carl Cox tar ju dock förskräckligt mycket för ett gig. Har hört siffror omkring 70 000£ (!) för en spelning. Sen om det är sant eller inte är ju en annan femma.
Sen får man ju lägga till, resa, fett boende, taxi/limo osv osv osv...

Såg dock en videointervju med honom där han sa att han ibland är snäll och spelar på sina favoritklubbar till "kompispris", va det nu är.. ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement