|
Sommartid (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by Aendy
1980... |
Hmm enligt wikipedia:
| quote: | | Sommartid användes första gången sommaren 1916, då Tyskland hade sommartid 30 april – 1 oktober och Storbritannien 21 maj – 1 oktober. |
Däremot:
| quote: | | Sommartid infördes i Sverige 1980 och regleras i förordning (2001:127) om sommartid. |
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid |
|
|
| Braxen |
^^

sorry, va tvungen ;) |
|
|
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by Braxen
^^

sorry, va tvungen ;) |
Typiskt jag skulle vart med på den bilden men gick och hämta nått att dricka precis. =/ |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by Cloudburst
Typiskt jag skulle vart med på den bilden men gick och hämta nått att dricka precis. =/ |
;)
finns nåra skapligt sköna 'äg' bilder här .. hahah
http://www.ebaumsworld.com/forumfun-gay.html |
|
|
| Kaveh |
| quote: | Originally posted by jofawe
tänkte väl det..
men hur fick tyskarna amerikanarna att ge med sig där?
Amerikanarna har ju fortfarande inte gett upp det där med tum och fat |
USA införde det på 70-talet tror jag då ekonomin inte var så bra. Man sparade en viss procent el-kostnader i och med det. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by jofawe
tänkte väl det..
men hur fick tyskarna amerikanarna att ge med sig där?
Amerikanarna har ju fortfarande inte gett upp det där med tum och fat |
Det finns fortfarande stater som inte deltar för att de tycker att sommartidsystemet är inte klok.. :D Arizona till ex. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Cloudburst
Typiskt jag skulle vart med på den bilden men gick och hämta nått att dricka precis. =/ |
Med tanke på att debatten öht. finns, så verkar det som att vi var många som blev törstiga på en gång :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Iof handlar denna tråden om att ställa om klockan MEN
Nu är de fan sommartid !
Sitter med fönster och balkongdörrn öppen...
21 grader ute och klockan är midnatt.
Det är fan sommar !!!

|
|
|
| Braxen |
OOOOAAAHHOOO DET E SOMMAR !
OOOAAAHOOO OCH FOLK I PARKEN !
typ :D |
|
|
| Christian Ö. |
| JAG ROPAR SOMMARLOOOOOOOOV!!!!:D |
|
|
| Cloudburst |
| Nog är det sommar allt. :cool: Med tanke på det så måste jag nog inhandla ett par brillor. |
|
|
| Aendy |
| En annan börjar semestern idag! Ska inte börja jobba igen förrän 14 augusti... |
|
|
|
|