return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 
Sommartid (pg. 3)
View this Thread in Original format
Cloudburst
quote:
Originally posted by Aendy
1980...


Hmm enligt wikipedia:

quote:
Sommartid användes första gången sommaren 1916, då Tyskland hade sommartid 30 april – 1 oktober och Storbritannien 21 maj – 1 oktober.


Däremot:

quote:
Sommartid infördes i Sverige 1980 och regleras i förordning (2001:127) om sommartid.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid
Braxen
^^



sorry, va tvungen ;)
Cloudburst
quote:
Originally posted by Braxen
^^



sorry, va tvungen ;)


Typiskt jag skulle vart med på den bilden men gick och hämta nått att dricka precis. =/
Braxen
quote:
Originally posted by Cloudburst
Typiskt jag skulle vart med på den bilden men gick och hämta nått att dricka precis. =/


;)

finns nåra skapligt sköna 'äg' bilder här .. hahah

http://www.ebaumsworld.com/forumfun-gay.html
Kaveh
quote:
Originally posted by jofawe
tänkte väl det..
men hur fick tyskarna amerikanarna att ge med sig där?
Amerikanarna har ju fortfarande inte gett upp det där med tum och fat


USA införde det på 70-talet tror jag då ekonomin inte var så bra. Man sparade en viss procent el-kostnader i och med det.
ScuL
quote:
Originally posted by jofawe
tänkte väl det..
men hur fick tyskarna amerikanarna att ge med sig där?
Amerikanarna har ju fortfarande inte gett upp det där med tum och fat


Det finns fortfarande stater som inte deltar för att de tycker att sommartidsystemet är inte klok.. :D Arizona till ex.
reveal
quote:
Originally posted by Cloudburst
Typiskt jag skulle vart med på den bilden men gick och hämta nått att dricka precis. =/


Med tanke på att debatten öht. finns, så verkar det som att vi var många som blev törstiga på en gång :)
SteveTranz4ever
Iof handlar denna tråden om att ställa om klockan MEN

Nu är de fan sommartid !


Sitter med fönster och balkongdörrn öppen...
21 grader ute och klockan är midnatt.

Det är fan sommar !!!




Braxen
OOOOAAAHHOOO DET E SOMMAR !

OOOAAAHOOO OCH FOLK I PARKEN !

typ :D
Christian Ö.
JAG ROPAR SOMMARLOOOOOOOOV!!!!:D

Cloudburst
Nog är det sommar allt. :cool: Med tanke på det så måste jag nog inhandla ett par brillor.
Aendy
En annan börjar semestern idag! Ska inte börja jobba igen förrän 14 augusti...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 
Privacy Statement