return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
A State of Trance 2006: Tracklist
View this Thread in Original format
knomaden
http://www.astralmusic.com/en/cdcat...aseType=%25&dv=

CD1 "On the Beach"
1. Mike Foyle - Shipwrecked (John O'Callaghan vs Mike Foyle Mix)
2. Sunlounger - White Sand (DJ Shah's Original Mix)
3. Leon Bolier feat. Elsa Hill - No Need To Come Back (Vocal Mix)
4. Matthew Dekay - Timeless (Digifruitella Dub)
5. Karen Overton - Your Loving Arms (Club Mix)
6. DJ Shah - Beautiful (Glimpse Of Heaven) (Long Island Dub)
7. Niyaz - Dilruba (Junkie XL Remix)
8. Basic Perspective - Small Step To The Other Side (Elevation Remix)
9. Zirenz - Edge Of Space (Whiteroom Remix)
10. Jody Wisternoff - Cold Drink, Hot Girl (The Original Mix/That Other Mix)
11. Incolumis - One With Sanctuary
12. Jose Amnesia vs. Shawn Mitiska - My All (Flash Brothers Remix)
13. Envio - For You (Outro Edit)

CD2 "In the Club"
1. Arksun - Arisen :eyespop:
2. Fable - Above
3. O'Callaghan & Kearney - Exactly
4. Kyau vs. Albert - Walk Down (KvA Club Mix)
5. Kuffdam & Plant - Dream Makers (Original Mix)
6. M.I.K.E. - Voices From The Inside (M.I.K.E.'S Progressiva Mix)
7. DJ Govenor - Red Woods
8. Kyau vs. Albert - Kiksu (Original Mix)
9. Hiroyuki Oda - Transmigration
10. Under Sun vs Signum - Captured (Sebastian Brandt Remix)
11. Mannix vs Kaymak - World Gone Mad
12. Stoneface & Terminal - Venus
13. Armin van Buuren - Control Freak (Sander van Doorn Remix)
14. Thomas Bronzwaer - Shadow World (Original Mix)
15. Giuseppe Ottaviani & Marc van Linden - Until Monday
16. Armin van Buuren - Sail

Det har florerat någon påhittad tracklist på forumen, men detta skall då vara den "riktiga".

Och om detta blir årets mix compilation, så utgår jag att Arksun - Arisen blir årets låt!

I alla fall i min bag :).

Några andra kommentarer?

Peace,
Anders

PS. Jag frågade på Anjunabeats forum när "Arksun - Arisen" skall releasas, och han svarade själv att det troligtvis blir senare i vår/lagom till sommaren, och då på Armada Music sublabel ASOT - A State of Trance. Så lämpligt :). DS.

--
EDIT: Utifrån Armin's senaste nyhetsbrev - de två CD-skivorna har namnen jag lagt till ovan. Se citat i tråden. Vidare: De kommer släppas på iTunes också.
CJ InterCity
inget emot Armin - själva ASOT är en bra radioshow - men ASOT skivorna har alltid varit besvikande... In Trance We Trust 11 av Phynn är vårens platta för mig :)
RebeL9
årets mixcompilation? verkligen inte :)
släpps så mycket annat som är mycket intressantare och med en bra mycket mer varierad låtlista.
zoric
Håller med om att "Arisen" är grym och jag tycker verkligen om Arskun. Perfekt som intro-låt.

Har inget emot Armin heller, men annars är det mest average ASOT-saker så att säga ;)
Joe Nas
ser rätt okej ut, men jag fattar inte hur Armin gång på gång själv promotar sig själv med skit låtar som 16. Armin van Buuren - Sail , jävla piss låt :stongue: skulle tagit Carl B's mix istället
zoric
Tycker dock inte att någon av remixarna till den låten var något vidare, låten i sig är också inget särskillt bra.

Nya Envio ser rätt bra ut måste jag säga, vill gärna höra den för jag har tyckt hans andra släpp.
knomaden
Rebel9: Well, det var liksom inte min värdering, det var kanske utan kontext givet från min sida ett litet småtrött antagande. Avs. förutsägbarhet. Jag tycker faktiskt att själva ASOT-showen börjar tappa stinget, och ser den gärna förbisprungen av sköna grabbarna på tisdagarna, Jono&Tony med Trance Around The World (sitter faktiskt nu och njuter av gamla klassikern Razorfish)/Above&Beyond.

Har för mig att ASOT 2005-CDn blev framröstad som förra årets bästa mix compilation CD någonstans, men mitt minne kan ha svikit mig. Den var iaf nominerad vid WMC IDMA i Miami, men blev där omkörd av PvD POD pt 2.

Så för att vara konsekvent med ovan, jag ser fram emot Anjunabeats 4, helt enkelt. Med nya Oceanlab-släpp och så :).

Zoric: Arisen äger, helt klart. Om vi nu skall tjata "årets" hit och dit, så kommer den hålla hela 2006 ut, tror jag.

Nasty: Håller lite med (det är inte en "pisslåt", nyansernas man ;)), men det är något sound som varit nästan likadant på senaste Armin-only prod's, Serenity/Sail/etc. Påminner om Tiestomixen på Adagio allihop. Låt oss hoppas att det är en kreativ svacka, Armin är fortfarande #1 för mig än så länge. Men det finns "hot" ;). Armada med sub-labels håller dock fortfarande, som A&R är de tre på Armada fortfarande mycket starka.

"Tyckarklubben signar off"
RebeL9
quote:
Originally posted by knomaden

Har för mig att ASOT 2005-CDn blev framröstad som förra årets bästa mix compilation CD någonstans, men mitt minne kan ha svikit mig. Den var iaf nominerad vid WMC IDMA i Miami, men blev där omkörd av PvD POD pt 2.

DJ Tiesto blev framröstad till världens bästa DJ tre gånger i rad trots att han tydligt visat att han inte riktigt kan mixa låtar trots så många år i branschen. Omröstningar är det sista man ska gå på när det gäller musik :-) Det är en tumregel.
Mats W
Rebel9. Det är bra att du visar vart skåpet ska stå, så att alla vet vad som gäller. ;)
NooN
Jose Amnesia vs. Shawn Mitiska - My All (Flash Brothers Remix)

Sweeeeet tune! Hörde den första gången idag, helt galen låt!

RebeL9
quote:
Originally posted by Mats W
Rebel9. Det är bra att du visar vart skåpet ska stå, så att alla vet vad som gäller. ;)

man kan inte vara nog med tydlig ibland :cool:
trancedanne
tracklisten kunde vart bättre men ser ändå riktigt nice ut =D blir nog ett köp sedan
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement