|
DJs sökes till regelbunden fest i Uppsala
|
View this Thread in Original format
| Dj Memento |
Jag har precis börjat ordna en klubkväll på ÖstGöta studentnation här i Uppsala men jag har bara lyckats få tag på en annan lokal dj förutom mig själv. Så nu är jag på jakt efter andra som vill spela här. Ingen tidigare erfarenhet krävs så detta kan ju vara ett bra sätt att testa på att spela inför publik.
Som det ser ut nu så har inte ÖG råd att betala något till de som spelar (jag får inte heller ett öre), men ev. transportkostnader betalas givetvis så att man inte behöver gå back för att spela. Första Freizpiel, som det kallas, för 2002 går av stapeln torsdag 7/2 och #2 borde vara två veckor senare.
Den musik som spelas är trance, hard trance, hard house och techno som det ser ut nu.
Jag vill verkligen att denna satsning lyckas för det finns knappt någonstans här i Uppsala som spelar vettig musik så om ni vet någon överhuvudtaget som skulle kunna vara intresserad så hör av er. |
|
|
| Dj Memento |
| AmnesiA verkar fett schyst! Hoppas att jag kan få till det så att Freizpiel kan börja betala för större namn. Fast jag har ju precis börjat anordna detta så jag får väl bygga upp ett klientel först. Grattis till dig dock om du har tillgång till det stället |
|
|
| Vitryss |
| Verkar juh vara ett asschysst ställe...nåt du brukar hänga på Reveal? |
|
|
| Dj_Irish |
Jag och min kompis Nyman är naturigtvis intresserade. Alltid roligt att spela och det är ju dessutom ett gyllene tillfälle att hälsa på kompisar vi har där uppe :)
Hör av dig om det finns någon kväll ledigt så kan vi disktuera mer. Vi bor i Lund båda två dock vilket ju är en liten bit ifrån Uppsala. |
|
|
| Dj Memento |
Dj Irish & Nyman? Brukar inte ni spela på Amnesia? Ok, låt mig bara säga att det vore absurdt fett om ni kom hit och spelade! Fast det är nog roligast för er om ni kommer om minst ett par veckor så att ryktet om Freizpiel hinner sprida sig. I torsdags så var det bara ca 5 pers som mest på dansgolvet. Men å andra sidan så finns det inte ett enda ställe här i Uppsala som kör trance osv mer än en enda gång i månaden. Så bland 35.000 studenter borde det rimligtvis finnas en marknad. Jag och en kompis skall ner och snacka med ÖstGöta nation imorgon och se till att vi slår på större och tidigare med annonseringen nästa gång. Men det kan nog bli en j-t fet kväll det här bara vi fortsätter ett tag!
Tack igen, ni kommer att vara ett stort affischnamn när ni väl kommer hit och spelar! :D
Vill ni ha betalt och isåfall hur mycket, förresten? Jag skall som sagt ner och snacka med ÖG imorgon. |
|
|
| Dj_Irish |
Jag vet precis hur student nationer kan vara. Har själv varit med att ordna fester på nationer och jag måste säga att studenterna här i Lund inte ha varit särskilt snabba att anamma någon form av klubbkultur. Försök att dela ut flyers möts med oroliga miner och folk som verkligen försöker komma undan en hehe. Men Amnesia har lyckats väldigt bra. Det var uppemot 200 pers igårkväll och fantastiskt stämning.
Hursomhelst, Jag ska höra med Nyman när det kan vara lämpligt och sånt där. Meddela gärna om det är några specifika datum du hade tänkte dig. Jag är övertygad om att resten går att lösa. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Dj Memento
Dj Irish & Nyman? Brukar inte ni spela på Amnesia? |
hehe, det var ju det jag sa i första svaret på denna tråden :p
i vilket fall som helst är det enbart positivt om klubbkulturen sprider sig.. som irish sa, det funkar faktiskt bra här i lund, och det är ju lika många studenter i lund som i uppsala så det bör gå bra där med :) |
|
|
| Dj Memento |
| quote: | Originally posted by reveal
hehe, det var ju det jag sa i första svaret på denna tråden :p
i vilket fall som helst är det enbart positivt om klubbkulturen sprider sig.. som irish sa, det funkar faktiskt bra här i lund, och det är ju lika många studenter i lund som i uppsala så det bör gå bra där med :) |
Jag erkänner: jag har närminne som en guldfisk!
Men oavsett hur Memento-liknande mitt minne är (faktiskt av den anledningen jag först kallade mig DJ Memento :D) så behövs det mer vettig musik åt folket! *fanfar* J-t skumt att det inte finns fler ställen som erbjuder trance osv utan alla bara likriktar hela sitt utbud! Bläää! Men med lite uthållighet så skall det nog bli lite stuk på Uppsalas nationsliv också. |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by Dj Memento
Jag erkänner: jag har närminne som en guldfisk!
Men oavsett hur Memento-liknande mitt minne är (faktiskt av den anledningen jag först kallade mig DJ Memento :D) så behövs det mer vettig musik åt folket! *fanfar* J-t skumt att det inte finns fler ställen som erbjuder trance osv utan alla bara likriktar hela sitt utbud! Bläää! Men med lite uthållighet så skall det nog bli lite stuk på Uppsalas nationsliv också. |
Memento var en riktigt kunglig film. Det görs för få sådana nu för tiden tycker jag :)
Själv lyckades jag klura ut efter mycket stor möda att ÖG klubben drivs på torsdagar. Ja, klippsk kan man inte beskylla mig för eftersom du skrev det i ditt första inlägg....
Hursomhelst, jag har svårt att komma upp till Uppsala på vardagar eftersom jag jobbar. Avståndet gör att jag kommer missa minst en arbetsdag. Fördelen med jobb är givetvis den positiva inverkan på plånboken men friheten tar däremot lite stryk. Dessutom tar jag ledigt i en vecka i mars för att kunna ta mig till en spelning i Seattle vilket gör det svårare att komma iväg på en vardag inom den närmsta tiden.
Nyman är dock fortfarande intresserad. |
|
|
| Dj Memento |
| Det borde inte var något större problem. När det börjar komma folk på torsdagar så kan man nog lägga en extra kväll på en fredag eller lördag vad som nu passar er bäst. :) |
|
|
|
|