|
Just a question
|
View this Thread in Original format
| Sh!fty |
alé, ik ga die wise-asses hier es in hun gat poken.... :p
Als ik een vinyl heb, geeft mij dat dan het recht om dat lied (+ de remixes die op die vinyl staan) te branden op een CDR en te gebruiken voor een set?
'k heb namelijk een vinyl gekocht die zeer scheef gedrukt is :( (op ebay) zodat het geluid hard vervormd wordt
Mag ik du nu van een p2p hale en gebruiken? |
|
|
| diddi |
| van mij moogde... Ge hebt toch het origineel ;) |
|
|
| Jasperovitsj |
Voor zover ik nog mee ben met de wetgeving mag je een vinyl wel op cdr branden en gebruiken binnen de persoonlijke kring (maw, op uw kamer of op de mp3speler), maar mag je die mp3 niet gebruiken om op feestjes te draaien. Tenzij je het origineel bijhebt op vinyl denk ik, maar das net het hele punt van uw vinyl op cdr branden natuurlijk, dat je het niet meer moet meesleuren...
Heel de wetgeving is in ieder geval hopeloos verouderd en kan duidelijk niet inspelen op de nieuwe trends |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Voor zover ik nog mee ben met de wetgeving mag je een vinyl wel op cdr branden en gebruiken binnen de persoonlijke kring (maw, op uw kamer of op de mp3speler), maar mag je die mp3 niet gebruiken om op feestjes te draaien. Tenzij je het origineel bijhebt op vinyl denk ik, maar das net het hele punt van uw vinyl op cdr branden natuurlijk, dat je het niet meer moet meesleuren...
Heel de wetgeving is in ieder geval hopeloos verouderd en kan duidelijk niet inspelen op de nieuwe trends |
Euhm... ik heb altijd gehoord dat je 1 kopie mag maken en gebruiken waar je ook wil. Als je controle hebt en je bent aan het draaien met cdr, dan krijg je 24 uur om te bewijzen dat je in het bezit bent van het origineel.
Heb even zitten zoeken op de site van Sabam, maar ik heb niet echt een éénduidend antwoord gevonden :p |
|
|
| mellow_head |
| Ik hoop da ze u arresteren Sh!fty ! |
|
|
| Bl@ckOut |
| Als ik de posts van Elof in een vroegere topic goed gelezen heb, mag dit in principe niet. Een vinyl overbrengen naar mp3 en die mp3 gebruiken in openbare gelegenheden mag zelfs al niet, maar wordt nog getolereerd. Zoals jij het zegt ga je zelfs geen kopie maken van het origineel maar ga je het gewoon downloaden en gebruiken. Volgens de letter van de wet mag dit dus niet. Het feit dat je het origineel in bezit hebt doet daar volgens mij niet veel toe. Maar moest je nu controle hebben en je kan bewijzen dat je het origineel hebt denk ik niet dat ze er heel veel problemen van zullen maken. |
|
|
| Tiger777 |
Ik heb mij dat ook een tijdje geleden eens afgevraagd en voor zover ik het verstond ging het zo:
Als ge een vinyl koopt, koopt ge mee de rechten om de vinyl te hébben en hem in intieme kring af te spelen. Dat staat ook op sommige vinyls: "prohibited to play in public area's". Dus, als ge hem wilt laten spelen op fuiven bvb, moeten daar extra rechten op betaald worden: reden waarom ge aan sabam moet betalen als ge een fuif organiseert.
Nu, ge hebt inderdaad het recht om een kopie te maken, als backup. Dus volgens mij is er niks mis met een CD waar ge een mp3 opzet van een liedje waar ge de vinyl van hebt. Ge moet het wel kunnen aantonen dat ge ook effectief de vinyl hebt.
Volgens mij kan het dus, maar ja, elof of andere echte dj's zullen dat wel veel beter weten... |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bl@ckOut
Als ik de posts van Elof in een vroegere topic goed gelezen heb, mag dit in principe niet. Een vinyl overbrengen naar mp3 en die mp3 gebruiken in openbare gelegenheden mag zelfs al niet, maar wordt nog getolereerd. Zoals jij het zegt ga je zelfs geen kopie maken van het origineel maar ga je het gewoon downloaden en gebruiken. Volgens de letter van de wet mag dit dus niet. Het feit dat je het origineel in bezit hebt doet daar volgens mij niet veel toe. Maar moest je nu controle hebben en je kan bewijzen dat je het origineel hebt denk ik niet dat ze er heel veel problemen van zullen maken. |
Jup; dit dacht ik ook.
Ik heb ook zo'n oude vinyl van eBay gekocht (Sunday Club - Healing Dream); maar die knettert zo hard dat je de helft niemeer hoort. Volgens mij kan ik er nix meer mee aanvangen :(
Lap; kheb nu Tiger's platen voor nix gekocht :p |
|
|
| Bertn |
| je mag die op fuiven draaien, maar je moet het origineel meehebben. OF je moet binnen 24uur (als ze u "pakken") kunnen bewijzen dat je wel degelijk een origineel in je bezit hebt. |
|
|
| Sh!fty |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Tenzij je het origineel bijhebt op vinyl denk ik, maar das net het hele punt van uw vinyl op cdr branden natuurlijk, dat je het niet meer moet meesleuren...
|
Eigelijk niet, ik wil die plaat best meesleuren als ik daarmee em op CDR mag schrijven. Tis gewoon dat die plaat nie schoon int midde gedrukt is en dat de groeven in de vinyl een elipsvormige weg afleggen waardoor de naald van links naar rechts beweegt en het geluid vals klinkt. En het gaat ier nie over een heel kleine afwijking, de naald beweegt tot 3 cm van links naar rechts. (k denk ook da da geweldig slecht is voor men naald omda da toch nie de bedoeling is da er zoveel zijwaartse druk wordt op uitgeoefend)
Ik heb naar de leverancier een klacht neergelegd en die heeft opgemerkt da heel die lading van die plaat zo gedrukt was en ze dus geen nieuwe kunne sture. En geld terug is blijkbaar geen optie :( |
|
|
| Jasperovitsj |
| Gene stress dan hé. Ge hebt het origineel bij, dan kunnen ze u juist niks maken :) |
|
|
| Toni_D2 |
| Ga terug naar die winkel en zegt dat hij scheef is gedrukt. |
|
|
|
|