return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
tranceport.se - eclipse - 02 juni
View this Thread in Original format
wingman


Nu är det dags igen, festerna kommer lite tightare nu under sommarperioden då skolan nalkar mot sitt slut för denna termin.

Tranceport presenterar denna gång Dj Choose (http://www.djchoose.com) från danmark samt Dj ICE från Ängelholm.

Stilarna som kommer bjudas på är en start med Full-On Trance som sedan glider över i mer Tech Trance / Hard Trance / Techno, för att sedan lämna över till Dj ICE som kommer bjuda på ett hårt slut iform av Hard Trance som drar mot Hardstyle hållet i slutet.

Det kommer helt enkelt bli fullt drag från kl 22 till 02, ingen warmup här inte.

Väl mött den 2 Juni på Ågatan 12 i Karlshamn allesammans
RebeL9
flyern kan inte stämma. DJ choose spelar verkligen inte full on trance.
Dj_Irish
Hehe, någon förvirrade ihop begreppen där.

Full on är det verkligen inte men däremot brukar han vara rätt ösig :D
RebeL9
quote:
Originally posted by Dj_Irish
Hehe, någon förvirrade ihop begreppen där.

Full on är det verkligen inte men däremot brukar han vara rätt ösig :D


japp tänkte det =)
ja de sets jag hört verkade ösiga!
wingman
Begreppet Full On Trance som jag får höra av djs hela tiden är stilen som drar åt tech trance, Jonas Steurs musik tex nightshift kallas Full On Trance. Dock är det kanske inte den bästa benämningen då alla tar det som Full On Psytrance.

Menmen, vi tog det namnet på stilen och hoppas folk förstår det, annars får vi förklara lite överallt ;)
RebeL9
full on är sedan flera år beteckningen på full on trance. alltså den israeliska psytrancen.

har aldrig hört det omnämnas om techtrance eller hardtrance.
wingman
Då får vi styra upp benämningarna ;)
Ok men det blir ingen Psy om ni hade hoppats på det vilket det borde vara fel forum för ;)
X-scream
vadå? Psytrance är väl också trance
Eller är det bara tech och uplifting som räknas? :wtf: :)
DjAviander
quote:
Originally posted by X-scream
vadå? Psytrance är väl också trance
Eller är det bara tech och uplifting som räknas? :wtf: :)


Ja progressive verkar ju ha blivit en helt egen genre(stavning?) :)

Sorry för OT :)
wingman
Allt är trance ;)
Nej men ingen psytrance denna gång, kommer någon gång i framtiden.
Tranceport gillar att spela all möjlig elektronisk musik och detta med benämningar kors och tvärs är bara ett virrvarv ibland.... får kalla allt trance i framtiden så blir det inga missförstånd

wingman
Idag smäller det, hoppas att vi får se någon TA människa på plats, kommer bli sjukt mkt folk och sjukt drag hela kvällen ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement