return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Melodifestivalen
View this Thread in Original format
mindshooter
Haha var det bara jag och mor min som fick oss ett gott skratt n�r vi s�g melodifestivalen f�rra veckan. Inte delen med friends allts�. Utan delen med "�sten med resten". Hahaha. Ytterst skrattretande.
Vet inte var jag ska b�rja. Som ni m�rkt har dom nu delat upp det hela i typ 6 delar eller n�got.

Varf�r? F�r att folk ska ringa och spendera �nnu mer pengar p� sina samtal som kostar 10:-\styck. N�v�l pengarna g�r iofs till barn men om det �r d�rf�r folk ska ringa kan man juh ifr�gas�tta.
Man har ocks� kommit p� att med 6 delar kan man trycka in �nnu mer artister.

Bra med fler artister?Knappast. Man m�rker ganska snabbt att dom lagt in 1 eller 2 bra i varje program som helt klart vinner. Vilket i sin tur leder till att finalen kommer bli som den vanliga schlagern med "Friends" och packet. "Brandsta city sl�ckers" och "�sten med resten" gick vidare p� humor vilket iof kan va lite kul men knappast bra. :rolleyes:

Musiken
Ja detta �r juh d� musiken som ska representera svenskarna.
F�r denna musiken �r juh det som majoriteten lyssnar p�. Eller?
Kanske �r det s� att alla tar f�r givet att detta �r "popis" eftersom det spelas p� melodifestivalen?
sj�lv tycker jag att musiken som ska representera sverige inte bara ska inneh�lla fjantiga "love" texter och trummor f�ljt av en melodi jag kunnat spela n�r jag var 4.
Det roliga �r att f�r varje �r s� inspireras festival-l�tarna mer och mer av elktronisk musik. Det fanns ett g�ng grabbar med vars l�t startade i princip likadant som en trance l�t. Sedan slog den om och blev n�t sorts barbados aktigt. Sn�lla... S� �r det med all pop idag.
Man har g�rna n�gon "trance" liknande slinga i bakgrunden men den f�r aldrig komma fram och visa vad den g�r f�r. �nd� �r det den folk verkar gilla. Antar att vi alltid kommer ligga steget f�re med v�r musik h�r p� TA :rolleyes:

Framtr�danderna... Som vanligt antar jag. Jonas Gardell hade lyckats sammanfatta detta r�tt bra. Abrubt slut kombinerat med en fjantig slut-schest (Hur stavas det?). Kunde inte l�ta bli att skratta n�r en av tjejerna sj�ng falskare �n Godzilla
:eek:. Hon kom juh ocks� sist men att hon �verhuvudtaget fick va me �r juh pinsamt. Stackaren.
Robert Aschberg sa en g�ng "Man kallar dokuss�por f�r f�rnedrings TV n�r det egentligen �r Sikta mot stj�rnorna som �r den riktiga f�rnedrings TV:n". Skulle nog vilja s�ga detsamma om melodifestivalen. �r det n�gon som tycker att dom ser tuffa ut d�r p� scenen n�r dom g�r sina r�relser? I en av framtr�dena fanns det en kille ikl�dd n�n sorts piratduk runt huvudet och stora m�rka glas�gon. Han hade en elgitarr han stolt "luft-lirade" med. Ja precis. F�r det fanns ingen gitarr i den l�ten. Och om det nu fanns det s� var den knappt h�rbar. Mannen i fr�ga stog d�r och verkligen f�rs�kte att trycka av ett mega riff i "breaket" genom att g� ner p� kn� och n�stan sl� p� gitarren. Stackarn visste nog inte att dom har playback.

Programledarna. Som vanligt har man f�rs�kt att f� fram ett par (Kille och tjej) som ska vara moderna och "inne". G�rna f� dom dra lite kl�mk�cka sk�mt ocks� ;) Synd att 90% av sk�mten l�t inl�rda och f�r �vrigt var v�ldigt tr�kiga. :clown:

Jaja, �r medveten om att det �r m�nga som gillar detta program och det �r v�l bra att barnen kan f� ta del av dom pengar som rings in.
Sl�ng p� lite blandat musik som passar alla och dra ner p� "jippo" stuket. Kanske ha 8 delar med olika musikstilar i varje?
L�ng tid tog detta att skriva
:rolleyes: Hoppas ingen k�nner sig st�tt av n�got jag skrivit :)

Kommentarer?
Ravesquad
quote:
Originally posted by mindshooter

Man har g�rna n�gon "trance" liknande slinga i bakgrunden men den f�r aldrig komma fram och visa vad den g�r f�r. �nd� �r det den folk verkar gilla. Antar att vi alltid kommer ligga steget f�re med v�r musik h�r p� TA :rolleyes:

S� e det ju j�mt.. har aldrig sett s� lycklig publik som n�r scooter k�rde 'how much is the fish' p� s�ndags�ppet:) folk �lskar egentligen tranceslingor men det anses inte tillr�ckligt 'sv�rt' f�r o bli popul�rt.. sen ska det v�ll iofs va schlagermusik p� melodifestivalen:rolleyes:
NordLight
Det roligaste �r �nd� att de valt ut dessa 30 bidrag bland 4000 inskickade.... man kan bara undra hur resten l�ter hmmmmmmmmmm

NordLight
:D :toothless :D
mindshooter
quote:
Originally posted by NordLight
Det roligaste �r �nd� att de valt ut dessa 30 bidrag bland 4000 inskickade.... man kan bara undra hur resten l�ter hmmmmmmmmmm

Sant.... ytterst skrattretande
Vizay
quote:
Originally posted by NordLight

NordLight
:D :toothless :D

Vill vi verkligen veta det? :eek: :D
Trancefella
Ujuj, jag k�nner en tjej. Inte vilken tjej som helst, utan tjejens moster �r en av vinnarna av den svenska Melodifestivalen!!! *skryt* :o
fruktsoppa
1. ORKA SKRIVA ALLT DETTA:
2. "f�rs�kt hitta moderna o "inne" m�nniskor.. skojar du? varf�r skulle det vara s�? vi snackar juh Claes �kesson o Kristin Kaspersen. DOm har stil o f�rs�ker inte vara moderna o "inne". dom �r som dom �r o det �r kul. Inl�rda sk�mt m�rkte jag inte av.. kanske n�got som slank ner, men inget konkret..

n�, va inte s� pessimistisk mot melodifestivalen.. det �r en klassiker.. varf�r skulle inte folk ringa mycket mer om det var f�r barn? f�rst�r att du skojade, men det var inte kul liksom..
mindshooter
quote:
Originally posted by fruktsoppa
1. ORKA SKRIVA ALLT DETTA:
2. "f�rs�kt hitta moderna o "inne" m�nniskor.. skojar du? varf�r skulle det vara s�? vi snackar juh Claes �kesson o Kristin Kaspersen. DOm har stil o f�rs�ker inte vara moderna o "inne". dom �r som dom �r o det �r kul. Inl�rda sk�mt m�rkte jag inte av.. kanske n�got som slank ner, men inget konkret..

n�, va inte s� pessimistisk mot melodifestivalen.. det �r en klassiker.. varf�r skulle inte folk ringa mycket mer om det var f�r barn? f�rst�r att du skojade, men det var inte kul liksom..

1. Ja vad svarar man. Hade v�l mycket att skriva

2. Jag tycker att dom har synts v�ldigt mkt i TV och dylikt vilket g�r att dom �r heta just nu. Dom ska vara lite ungdomliga etc. Det kan man juh tycka vad man vill om dock. Sk�mted jag syftade p� var bla det tr�kiga sk�mt dom drog om erikssons motagning i norrland.

3. Att folk ringde f�r att st�dja barn var juh en av dom saker som jag tyckte va bra s� jag f�rst�r inte riktigt den saken.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement