return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Melodifestivalen
View this Thread in Original format
mindshooter
Haha var det bara jag och mor min som fick oss ett gott skratt när vi såg melodifestivalen förra veckan. Inte delen med friends alltså. Utan delen med "Östen med resten". Hahaha. Ytterst skrattretande.
Vet inte var jag ska börja. Som ni märkt har dom nu delat upp det hela i typ 6 delar eller något.

Varför? För att folk ska ringa och spendera ännu mer pengar på sina samtal som kostar 10:-\styck. Nåväl pengarna går iofs till barn men om det är därför folk ska ringa kan man juh ifrågasätta.
Man har också kommit på att med 6 delar kan man trycka in ännu mer artister.

Bra med fler artister?Knappast. Man märker ganska snabbt att dom lagt in 1 eller 2 bra i varje program som helt klart vinner. Vilket i sin tur leder till att finalen kommer bli som den vanliga schlagern med "Friends" och packet. "Brandsta city släckers" och "Östen med resten" gick vidare på humor vilket iof kan va lite kul men knappast bra. :rolleyes:

Musiken
Ja detta är juh då musiken som ska representera svenskarna.
För denna musiken är juh det som majoriteten lyssnar på. Eller?
Kanske är det så att alla tar för givet att detta är "popis" eftersom det spelas på melodifestivalen?
själv tycker jag att musiken som ska representera sverige inte bara ska innehålla fjantiga "love" texter och trummor följt av en melodi jag kunnat spela när jag var 4.
Det roliga är att för varje år så inspireras festival-låtarna mer och mer av elktronisk musik. Det fanns ett gäng grabbar med vars låt startade i princip likadant som en trance låt. Sedan slog den om och blev nåt sorts barbados aktigt. Snälla... Så är det med all pop idag.
Man har gärna någon "trance" liknande slinga i bakgrunden men den får aldrig komma fram och visa vad den går för. Ändå är det den folk verkar gilla. Antar att vi alltid kommer ligga steget före med vår musik här på TA :rolleyes:

Framträdanderna... Som vanligt antar jag. Jonas Gardell hade lyckats sammanfatta detta rätt bra. Abrubt slut kombinerat med en fjantig slut-schest (Hur stavas det?). Kunde inte låta bli att skratta när en av tjejerna sjöng falskare än Godzilla
:eek:. Hon kom juh också sist men att hon överhuvudtaget fick va me är juh pinsamt. Stackaren.
Robert Aschberg sa en gång "Man kallar dokussåpor för förnedrings TV när det egentligen är Sikta mot stjärnorna som är den riktiga förnedrings TV:n". Skulle nog vilja säga detsamma om melodifestivalen. Är det någon som tycker att dom ser tuffa ut där på scenen när dom gör sina rörelser? I en av framträdena fanns det en kille iklädd nån sorts piratduk runt huvudet och stora mörka glasögon. Han hade en elgitarr han stolt "luft-lirade" med. Ja precis. För det fanns ingen gitarr i den låten. Och om det nu fanns det så var den knappt hörbar. Mannen i fråga stog där och verkligen försökte att trycka av ett mega riff i "breaket" genom att gå ner på knä och nästan slå på gitarren. Stackarn visste nog inte att dom har playback.

Programledarna. Som vanligt har man försökt att få fram ett par (Kille och tjej) som ska vara moderna och "inne". Gärna få dom dra lite klämkäcka skämt också ;) Synd att 90% av skämten lät inlärda och för övrigt var väldigt tråkiga. :clown:

Jaja, är medveten om att det är många som gillar detta program och det är väl bra att barnen kan få ta del av dom pengar som rings in.
Släng på lite blandat musik som passar alla och dra ner på "jippo" stuket. Kanske ha 8 delar med olika musikstilar i varje?
Lång tid tog detta att skriva
:rolleyes: Hoppas ingen känner sig stött av något jag skrivit :)

Kommentarer?
Ravesquad
quote:
Originally posted by mindshooter

Man har gärna någon "trance" liknande slinga i bakgrunden men den får aldrig komma fram och visa vad den går för. Ändå är det den folk verkar gilla. Antar att vi alltid kommer ligga steget före med vår musik här på TA :rolleyes:



Så e det ju jämt.. har aldrig sett så lycklig publik som när scooter körde 'how much is the fish' på söndagsöppet:) folk älskar egentligen tranceslingor men det anses inte tillräckligt 'svårt' för o bli populärt.. sen ska det väll iofs va schlagermusik på melodifestivalen:rolleyes:
NordLight
Det roligaste är ändå att de valt ut dessa 30 bidrag bland 4000 inskickade.... man kan bara undra hur resten låter hmmmmmmmmmm


NordLight
:D :toothless :D
mindshooter
quote:
Originally posted by NordLight
Det roligaste är ändå att de valt ut dessa 30 bidrag bland 4000 inskickade.... man kan bara undra hur resten låter hmmmmmmmmmm



Sant.... ytterst skrattretande
Vizay
quote:
Originally posted by NordLight
Det roligaste är ändå att de valt ut dessa 30 bidrag bland 4000 inskickade.... man kan bara undra hur resten låter hmmmmmmmmmm


NordLight
:D :toothless :D


Vill vi verkligen veta det? :eek: :D
Trancefella
Ujuj, jag känner en tjej. Inte vilken tjej som helst, utan tjejens moster är en av vinnarna av den svenska Melodifestivalen!!! *skryt* :o
fruktsoppa
1. ORKA SKRIVA ALLT DETTA:
2. "försökt hitta moderna o "inne" människor.. skojar du? varför skulle det vara så? vi snackar juh Claes Åkesson o Kristin Kaspersen. DOm har stil o försöker inte vara moderna o "inne". dom är som dom är o det är kul. Inlärda skämt märkte jag inte av.. kanske något som slank ner, men inget konkret..

nä, va inte så pessimistisk mot melodifestivalen.. det är en klassiker.. varför skulle inte folk ringa mycket mer om det var för barn? förstår att du skojade, men det var inte kul liksom..
mindshooter
quote:
Originally posted by fruktsoppa
1. ORKA SKRIVA ALLT DETTA:
2. "försökt hitta moderna o "inne" människor.. skojar du? varför skulle det vara så? vi snackar juh Claes Åkesson o Kristin Kaspersen. DOm har stil o försöker inte vara moderna o "inne". dom är som dom är o det är kul. Inlärda skämt märkte jag inte av.. kanske något som slank ner, men inget konkret..

nä, va inte så pessimistisk mot melodifestivalen.. det är en klassiker.. varför skulle inte folk ringa mycket mer om det var för barn? förstår att du skojade, men det var inte kul liksom..


1. Ja vad svarar man. Hade väl mycket att skriva

2. Jag tycker att dom har synts väldigt mkt i TV och dylikt vilket gör att dom är heta just nu. Dom ska vara lite ungdomliga etc. Det kan man juh tycka vad man vill om dock. Skämted jag syftade på var bla det tråkiga skämt dom drog om erikssons motagning i norrland.

3. Att folk ringde för att stödja barn var juh en av dom saker som jag tyckte va bra så jag förstår inte riktigt den saken.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement