return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 
Kindred Spirits - Englobe (Van Gelder Global Mix)
View this Thread in Original format
Icone
Hey allemaal,

zoals de titel al laat blijken, is m'n remix van de laatste Kindred Spirits af!

Hij is ietsje 'straffer' uitgedraaid, als ik dat zo mag zeggen, dus het is een 'Van Gelder' mix geworden - kwestie van wat conform te blijven :)

Download de 320kbps mp3 hier:
Kindred Spirits - Englobe (Van Gelder Global Mix)

Hopelijk zien jullie hem zitten!

Greetz,
Wim
lievez
lekker :tongue3
Real
Aha, razend nieuwsgierig ! :)
DJ Sid
Ik vind de remix eigenlijk wel een beetje tegenvallen, je kan meer met die melodie doen vind ik.
De lage, korte bass bij de climax stoort mij enorm.
Geen slechte productie voor de rest, maar het doet mij weinig, het origineel geeft mij veel meer kippenvel :)
Dj LPG
ik vind em leuk!
TOR
Ik vind hem zeer geslaagd, vooral ook door het totaal andere gevoel in vergelijking met het origineel.

Een absoluut hoogtepunt is voor mij het moment waarop de strings de main lead vergezellen. Sterke percussie ook, één van Wim's betere nummers op dat vlak.

Het is misschien geen Plus Ultra, maar toch een ijzersterke remix naar mijn mening.
Push2005
Ha, fantastisch :D

Kvind de remix vrij goed; maar kheb 2 kleine bemerkingen (kweetniet of de track nog wat aanpasbaar is ? :p)

- Ik vind dat uw baslijn eigenlijk ietsje te dof is; of de werkelijke kick slaat een beetje dof in vind ik. Moest het mogelijk zijn mag je die best wat scherper/harder maken...

- De supersaw rond 03:20 is werkelijk super; maar ik zou er toch nog een klein schepje bovenop doen door hem nog wat meer supersaw feel te geven [ zoals in deze sample :toothless ]. Dit zou voor mij de track af maken ;)

Maarja; das dan ook maar mijn mening hé :p

Voor de rest weinig aanmerkingen: Vrij solid :)
(Ik verschoot er wel van dat je nog redelijk wat filtert; kdacht dat da uw stijl nie was ;))



edit: Damn, Wim... Die chants vanaf 2:50 geven me echt kiekenvel; ook plezant hoe je daar die originele vocal van Englobe bij verwerkt. I totally love that break :crazy:; net zoals in Everywhere zoals je beloofd had. Laat de break dan toch maar zo als hij is :)
Vishnu
Top remix!
Melodie vind ik geslaagd (niet werelds maar goed), maar vooral de sounds zijn één voor één prachtig en goed gecombineerd. Ik sluit me wel aan bij de te korte bassen; iets langere noten of een kleine delay lijken me daar niet misplaatst. :)
Jasperovitsj
Original doet me meer, maar toch weeral een sterke remix :)
Icone
Het origineel is wat 'alternatievere' trance he, da's waarom hij meer aanslaat bij de BeTAs denk ik ('t is dan ook de scene van het moment). Maar je was gewaarschuwd: Icone of Van Gelder is iets totaal anders :)

Ik heb de melodie van het origineel 'gestretched' (i.e. elke noot 2x zo lang laten lopen) en er een ietsje eentonigere baslijn aan toegevoegd. Voor de meer uplifting en epische trance past het naar mijn mening niet zo echt om wat meer 'hobbeligere' basslines te maken...

Push: wat bedoelt ge juist met 'filteren'?

Bedankt voor de comments!! :)

Tomorrow Traxx
De mix bevalt mij wel, die vocals passen hier echt perfect in!
Ook tof da ge die panfluit hebt behouden.

I really like it

en idd, die break is :crazy:
FenixStyle
Schitterende plaat gewoonweg!!! :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement