|
Beste norsk produsert? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| vascotia |
| Etter min mening synest jeg alt begynner å bli FOR progga om dagen..mye av "trancen" som lages for tida er rett og slett boring i forhold til tidligere år. Flere og flere artister kjører sampler av gitarer i breaket osv (som i capoeira etc)..og de kule melodiene (som var en del av grunnen til at jeg forelska meg i trance sjangeren) forsvinner mer og mer..(selv om produksjonene har blitt bedre med åra) og alle skal liksom lage den type musikk som er "in" om dagen..imo er det for mye fokus på produksjonen istede for melodiene, noe som etter min mening er trist, (selv om det selvsagt bør være en god produksjon ved siden av melodien).. derfor er det fint å se at artister som Selu Vibra fortsatt har litt av den etterlengtede 99-sounden i låtene sine;) |
|
|
| Kimito |
Skål Frode!
Lengter etter melodier ala 97 - 99 selv :D
Though det finnes mye fete spor der ute av den nye bølgen.
Men men...heia 97 - 99! :D |
|
|
| cre8or |
Tiddey - Get Away er kanskje en sang som minner bra om de gamle dager.
Jo, trance har blitt mer prog. og techy men er enda masse kvalitet der ute.
For meg blir det meste nå for tiden *zzzzzz*, virker som at trance har slått seg i hop med klassisk musikk. Faktisk så kaller de fleste denne typen trance for ASOT trance.
Er en del trance som minner om 90tallet, man må bare lete. Jeg dropper ca. 70% av vinylkjøpene mine fordi jeg vil ha trance med energi ikke noe som høres ut som Mozart.
Ang. Under Sun så gjør de det bra, de er kanskje den trancegruppa i Skandinavia med mest support for tiden. Jeg liker Capoeira, den er fengende og vel laget. De har bevist at gitarspilling i trance funker fett som f... |
|
|
| Kimito |
lol!
jeg kjenner godt til både marcus og sebastian, men jeg vil nok tørre å påstå at guitar i trance har blitt bevist at funker lenge før dette.
Envio ?
og nei, man finner ikke _mye_ trance ala 97 i dag. Noe er det, men da skal man sitte noen timer å lete etter tracks. Er en helt annen situasjon i dag enn det det var før snaue 10 år siden. Andre inspirasjonskilder osv.
_IMO_ |
|
|
| cre8or |
Ja, men Under Sun beviser at det funker. Andre kan gjerne ha bevist dette før men de beviser det nå, er ikke snakk om andre Kimito :p
Som jeg skrev, 70% av vinyl kjøpet mitt går i dunken pga. trance som høres ut som Mozart. |
|
|
| redliquid |
Noen som vet hvilke norske band som spilte på Sentrum Scene, under Oslo Rockfestival, ca. 96?
Samme dag Prodigy som var der.
Det var spesielt ett band som eide noe så inni....
Men husker ikke noe om bandet annet enn at de hadde en gitarist på scenen etterhvert. |
|
|
| Burgerboy |
| quote: | Originally posted by redliquid
Noen som vet hvilke norske band som spilte på Sentrum Scene, under Oslo Rockfestival, ca. 96?
Samme dag Prodigy som var der.
Det var spesielt ett band som eide noe så inni....
Men husker ikke noe om bandet annet enn at de hadde en gitarist på scenen etterhvert. |
Jeg var på Prodigy på sentrum scene i høst :D det var fett!
Flipside, som var nevnt tidligere; hvor i Norge er han fra? Er det han som har River of joy? |
|
|
| cre8or |
Trur jeg må legge til Flipside.
Fyren har jo jaggu fått spilt av sin remix av Oceanlab - Sattelite på Sensation jo! For ikke å nevne en heeeel rekke andre events!
Hans remixer av bla. Darkside of the Moon, Stellar Project ol. har virkelig gjort han til en av Norges med suksessrike produsenter :) |
|
|
| Dustwave |
| Terje Bakke, definitivt min norske favoritt-trance-producer |
|
|
| ZraL |
Dj Governor - Red Woods
Orjan - Artic Globe
Ørjan Nilsen er norges beste tranceproducer etter min smak
:)
Vascotia og Kimito når også høyt opp ;) |