return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 [2] 3 
Mondelinge Examens (pg. 2)
View this Thread in Original format
Transfusion
Sowieso kostuum eh, komt beter over imho.
FCB_Fanatic
kheb eigenlijk in mijne studententijd nie echt veel mondelinge examens gehad, vooral voor de taalvakken eigenlijk en daarvoor ging ik nie altijd een kostuum aandoen. Hing een beetje af van de prof.

Voor mijn thesisverdediging ben ik natuurlijk WEL in kostuum geweest en ik kan mij nie indenken dat er iemand is die dat niet heeft gedaan
Push2005
quote:
Originally posted by Soliplex
Ben mijn eerste examen gewoon in korte broek en t-shirtje gaan doen, geen kat die iets gezegd of gemerkt heeft. Tijden veranderen....


Dat heeft niet noodzakelijk met "tijden veranderen" te maken. De verplichting van het dragen valt wel weg; maar tis nie omdage een kostuum draagt dage "ouderwets" ofzo zijt é :)
Blue Sky 99
Nog nooit een kostuum gedragen voor een mondeling examen en ik heb er toch elk semester enkele, weinig mensen die het doen (al zijn ze er wel) maar ik zie het nut er niet van in. Ik zou me er eerlijk gezegd eerder debiel dan professioneel in voelen :)
Vishnu
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Voor mijn thesisverdediging ben ik natuurlijk WEL in kostuum geweest en ik kan mij nie indenken dat er iemand is die dat niet heeft gedaan


Wel, ik bijvoorbeeld al niet :)

Veel hangt gewoon af van de mentaliteit die heerst binnen de school en de richting. In sommige omgevingen zijt ge ne weirdo als ge dat wel doet, in andere bent ge het als ge dat niet doet.
TOR
quote:
Originally posted by Tiger777
Kostuum. Ge komt daar sowieso serieuzer in over


Daar ben je veel mee als er kak uit uw mond komt :)
En dat zal er uit komen als je niet de gewoonte hebt om kostuums te dragen. Want dan voel je je absoluut niet op je gemak. Het grootste deel van de kostuumdragers komt erg stroef over, net om die reden. Je merkt echt dat die er zich niet goed in voelen.

Ik ging natuurlijk niet in een gescheurde jeans naar het examen, maar ik kleedde me niet anders dan tijdens het jaar. Idem voor thesisverdediging.
Magistrate
vandaag mondeling gehad, in kostuum... is ook wel de gewoonte bij rechten:)
Tiger777
quote:
Originally posted by TOR
Daar ben je veel mee als er kak uit uw mond komt :)
En dat zal er uit komen als je niet de gewoonte hebt om kostuums te dragen. Want dan voel je je absoluut niet op je gemak. Het grootste deel van de kostuumdragers komt erg stroef over, net om die reden. Je merkt echt dat die er zich niet goed in voelen.

Jah, dat hangt van de persoon af he. hoedanook speelt ge daar toch een rolleke, allé, ik toch. Normaal ben ik niet zo iemand me ne stevige ruggegraat, maar alst mondeling examen is probeer ik altijd ijskoud zelfverzekerd over te komen.
Ik bedoel, die mannekes die hebben ni liever dan da gij moeite doet voor hun, daar hebben ze jaren hun klooten voor afgedraaid omdat ze denken dat ze respectabel zouden zijn daarom. Streel hun ego door een effor'ke te doen. Ze zijn ook ni blind eh, percies of iémand is het gewoon een kostuum te dragen:haha: En feit, als der kaka uit uwe mond komt zal het niks helpen, maar misschien maakt het wel het verschil tussen een 9 of een 10.
Push2005
quote:
Originally posted by Tiger777
Jah, dat hangt van de persoon af he. hoedanook speelt ge daar toch een rolleke, allé, ik toch. Normaal ben ik niet zo iemand me ne stevige ruggegraat, maar alst mondeling examen is probeer ik altijd ijskoud zelfverzekerd over te komen.
Ik bedoel, die mannekes die hebben ni liever dan da gij moeite doet voor hun, daar hebben ze jaren hun klooten voor afgedraaid omdat ze denken dat ze respectabel zouden zijn daarom. Streel hun ego door een effor'ke te doen. Ze zijn ook ni blind eh, percies of iémand is het gewoon een kostuum te dragen:haha: En feit, als der kaka uit uwe mond komt zal het niks helpen, maar misschien maakt het wel het verschil tussen een 9 of een 10.


Vind ik ook :)

Ik vind dat het dragen van een kostuum ergens wel een teken van respect is, maarja das miss een "ouderwetse" opvatting :p

Ik voel me alleszinds nie ongemakkelijk of stroef erin ;)
Tiger777
quote:
Originally posted by Push2005
Ik vind dat het dragen van een kostuum ergens wel een teken van respect is, maarja das miss een "ouderwetse" opvatting :p

Ik voel me alleszinds nie ongemakkelijk of stroef erin ;)

Da wilt ni zeggen dàt ge ze ook respecteert. Ik kijk die pipo's altijd recht in de ogen tot ze der zelf ongemakkelijk van worden en hun ogen wegdraaien :toothless

ik voel mij daar wel stroef in, maar ik kan het verbergen.

Verlede jaar heb ik 6 kilometer gestapt met zo van die leren schoenen... Man, pijn.... Mijn hiel was helemaal afgesleten en der stond langs beide kanten een blaar op :haha:

Bertn
ik deed elk examen in gewone kledij. Vanmorgen nog een mondeling
examen gemaakt aan de faculteit economie (keuzevak) en ook daar zat iedereen gewoon in losse kledij...
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Vishnu


Veel hangt gewoon af van de mentaliteit die heerst binnen de school en de richting. In sommige omgevingen zijt ge ne weirdo als ge dat wel doet, in andere bent ge het als ge dat niet doet.

Bij ons dragen alle Rechtenstudentjes dezelfde kostuums bij examens: zwart kostuum, wit hemd, plastron, gladde schoentjes, haar naar achter gekamd en zo'n leren aktetasje bij. :D
Bij ons in de faculteit is da veel minder, maar ik doe toch meestal wel een deftig hemdje met een veston erover aan. Ge kunt best gekleed gaan zonder ook effectief een volledig kostuum aan te doen :)

En ja, dat is ook een beetje voor het zelfvertrouwen, en ook wel een beetje naar de prof toe om te laten blijken dat je zijn of haar vak serieus genoeg neemt om u er voor op te kleden ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement