return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Budapest Parádé 2006
View this Thread in Original format
Laszlo
För er som av någon underlig anledning missade Loveparade eller helt enkelt bara inte fick nog av kärlek så vill jag passa på att tipsa er om ungerns motsvarighet till denna fest, Budapest Parádé. Kalaset, det sjunde i raden, äger rum den 26:e augusti. Förra året besöktes paraden av 750.000 festglada själar - det finns inget som talar för att det skulle bli mindre folk där detta år. Och allas våran egna CJ Intercity här från SWETA kommer att vända plattor på någon float för andra året i rad :)

Budapest som stad i sig är anledning nog att åka ner dit. Underbart vackert - påminner på väldigt många sätt om Berlin. Billigt är det också. För dryga tusenlappen (T&R inkl. flygskatter o allt sånt trams) kan ni flyga från Sturup till Budapest med Wizzair. http://www.wizzair.com

Den officiella efterfesten brukar också hålla väldigt hög klass. Kolla in dessa akter för årets upplaga, bara för att nämna några:

JEFF MILLS (USA)
SATOSHI TOMIIE (J)
JACK DE MARSEILLE ( F)
PASCAL F.E.O.S (D)
DJ RUSH (USA)
DARREN EMERSON (UK)
THE ADVENT live (UK)
LTJ BUKEM (UK)
ALBERTO VISI (I)
FELIPE (A)

Lovebase vad?? :p

Mer info om paraden: http://www.sziget.hu/budapestparade

Vi ses väl där? :)


zoric
Jag åkte förbi Budapest för några dagar sedan, och passade på att stanna lite. Men sen bar det av igen, hemåt.

Förra årets bilder som du tog visade på ganska bra stämning :D
anuga
Pascal F.E.O.S. och Rush!? wtf!
Trance och Hardstyle, synd att man inte resor oftare till ställen man inte brukar åka till.
benni
quote:
Originally posted by anuga
Pascal F.E.O.S. och Rush!? wtf!
Trance och Hardstyle, synd att man inte resor oftare till ställen man inte brukar åka till.


vilken är trance och vilken är hardstyle? jag trodde dom lirade techno bägge två
anuga
quote:
Originally posted by benni
vilken är trance och vilken är hardstyle? jag trodde dom lirade techno bägge två

Har problem med det där Techno, buntar ihop dem med Hardstyle.
Det gör de kanske ändå... spelar techno, Rush vet jag sen Sensation Black 2004, Pascal, kanske jag blandar ihop med någon annan :o
Laszlo
Bägge lirar techno. Rush åt det mer extrema schranz-hållet medans FEOS håller sig till lite mer dansvänlig techno - om nu någon av de inte fått hjärnsläpp och gått över till hardstyle. :nervous:
ScuL
Rush lirar hardtechno :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement