|
Cue Filer????
|
View this Thread in Original format
| TrancE_GyLLe |
hur använder man en cue fil... :conf:
äre när man bränner eller när man lirar mp3an...??? :rolleyes:
nån kan väll berätta d för mej..???
//
GyLLe |
|
|
| King of Clubs |
Tja,
Jag tror att de är till för att splitta livesets och dylikt. Vet inte hur det går till rent praktiskt dock.. |
|
|
| TrancE_GyLLe |
mm d har jag åxå förstått.....
d är just därför jag vill lära mej hur man gör!!!!!
snälla hjälp mej...... |
|
|
| King of Clubs |
| Tyckte jag läste nåt förut om att man använder nåt speciellt winamp plug in för att använda cue files. |
|
|
| 303 |
så här gör man:
1. fixa fireburner eller cdrwin
2. när ni sedan skall bränna väljer ni att bränna cue-filen - vilken kommer att hämta upp den tillhörande mp3-filen.
3. vänta tills bränningen är klar - njut av livesets med index för varje låt :D
ehh hoppas det räcker annars får ni gärna ställa följdfrågor :) (har för övrigt suttit på jobbet och fixat ca 15 cuefiler + tracklistor de senaste 2 veckorna :D , aja-baja) - kommer i sinom tid posta dem här om ni vill ha dem (mestadels tiesto och blank & jones)
jo, cue-filer gåt även alldeles utmärkt att använda med winamp om man har mp3cue installerat. mycket mycket bra plugin.
lycka till :D |
|
|
| reveal |
| med rätt plugin till winamp så kan man även ha indexeringen i winamp till sina livesets, dvs man kan väja nästa låt etc |
|
|
| TrancE_GyLLe |
kanon... ska pröva direkt...
du vet inte om d fukar med easy cd ceator 5 åxå.....???
//
GyLLe |
|
|
| 303 |
| quote: | Originally posted by TrancE_GyLLe
kanon... ska pröva direkt...
du vet inte om d fukar med easy cd ceator 5 åxå.....???
//
GyLLe |
det gör det icke är jag rädd...
men du kan alltid testa fireburner gartis i 15 dagar (sedan kan man ju *ahem* fixa timelimiten *ahem* om man vill...)
www.fireburner.com |
|
|
|
|