return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Cue Filer????
View this Thread in Original format
TrancE_GyLLe
hur använder man en cue fil... :conf:

äre när man bränner eller när man lirar mp3an...??? :rolleyes:

nån kan väll berätta d för mej..???

//
GyLLe
King of Clubs
Tja,
Jag tror att de är till för att splitta livesets och dylikt. Vet inte hur det går till rent praktiskt dock..
TrancE_GyLLe
mm d har jag åxå förstått.....

d är just därför jag vill lära mej hur man gör!!!!!

snälla hjälp mej......
King of Clubs
Tyckte jag läste nåt förut om att man använder nåt speciellt winamp plug in för att använda cue files.
303
så här gör man:

1. fixa fireburner eller cdrwin
2. när ni sedan skall bränna väljer ni att bränna cue-filen - vilken kommer att hämta upp den tillhörande mp3-filen.
3. vänta tills bränningen är klar - njut av livesets med index för varje låt :D

ehh hoppas det räcker annars får ni gärna ställa följdfrågor :) (har för övrigt suttit på jobbet och fixat ca 15 cuefiler + tracklistor de senaste 2 veckorna :D , aja-baja) - kommer i sinom tid posta dem här om ni vill ha dem (mestadels tiesto och blank & jones)

jo, cue-filer gåt även alldeles utmärkt att använda med winamp om man har mp3cue installerat. mycket mycket bra plugin.

lycka till :D
reveal
med rätt plugin till winamp så kan man även ha indexeringen i winamp till sina livesets, dvs man kan väja nästa låt etc
TrancE_GyLLe
kanon... ska pröva direkt...

du vet inte om d fukar med easy cd ceator 5 åxå.....???

//
GyLLe
303
quote:
Originally posted by TrancE_GyLLe
kanon... ska pröva direkt...

du vet inte om d fukar med easy cd ceator 5 åxå.....???

//
GyLLe


det gör det icke är jag rädd...

men du kan alltid testa fireburner gartis i 15 dagar (sedan kan man ju *ahem* fixa timelimiten *ahem* om man vill...)

www.fireburner.com
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement