|
Closer to Mulholland Drive (Chillout session)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
Detta är inte alls vad jag normalt sett brukar posta här på TA eller spela i sovrummet, men jag tänkte ändå dela med mig av ett litet mer chilligt laidback set som jag spelade in igår. Här bjuds på något av en känslomässig berg- och dahlbana, i alla fall för egen del, då jag har väldigt starka associationer till musikstyckena som jag inkluderat i mixen. Jag hoppas ni kan knyta an till det likaså :)
Mycket av inspirationen och idén till detta fick jag av Montanas "Four phases through a dub experience" som jag just nu inte hittar länken till. (Posta gärna) Gillade ni det så kommer säkerligen detta också falla er i smaken. :)
Enjoy!
Tanka här: ftp://closer:[email protected]:10201
eller
host: 85.195.58.121
user: closer
pass: mulholland
Tracklisting:
01. Deep Forest - Anasthasia
02. Angelo Badalamenti - Dub Driving with Dialogue from "Closer"
03. Angelo Badalamenti - Fred's world with Dialogue from "Closer"
04. This Mortal Coil - Song to the siren
05. Angelo Badalamenti - Mulholland Drive Love Theme with Dialogue from "Closer"
06. Beck - Everybody's gotta learn sometime
07. Angelo Badalamenti - Blue Velvet, Blue Velvet
08. Angelo Badalamenti - Llorando
09. Angelo Badalamenti - Mulholland Drive with Dialogue from "Closer"
10. Deep Forest - Bulgarian Melody
11. Gary Jules - Mad World
12. Deep Forest - Twosome
13. William Orbit - Barber's Adagio for Strings
14. Angelo Badalamenti - Rita walks/Sunset Boulevard with Damien Rice - The blowers daughter
15. Steve Baker & Carmen Daye - The portal
Kommentera or stfu :) |
|
|
| zoric |
Finns några gamla riktigt fina låtar på den här, Chillout/Ambient FTW
:gsmile: |
|
|
| NooN |
| Skönt blandning av låtar :) Grymt med dialog från "Closer" som är en så in i helvete bra film. Mitt soundtrack just nu :p |
|
|
| Braxen |
Damien Rice är ju inkluderad så det måste va bra ! :cool:
ska dra ner den nu .. |
|
|
| montana |
man plockish denna da,
och lassemannen, du & dina drunken homeboys's video är fortfarnade skitrolig, tittade på den några dagar sen, fick skrattattack, var lite fullish men jovars, |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by montana
och lassemannen, du & dina drunken homeboys's video är fortfarnade skitrolig, tittade på den några dagar sen, fick skrattattack, var lite fullish men jovars, |
haha - faktum är att vi också dammade av den filmen och plockade fram den på förfesten förra veckan...vilka gyllene tider det var :) |
|
|
| montana |
| gav den en lyssning igår natt efter man kommit från göta källare, toppenbra mix laszlo |
|
|
| Cloudburst |
Tankade och lyssnade. Många flashbacks från mulholland fick man. Fin mix. :)
Var kul för lite innan jag såg denna hade jag pratat Badalamenti med en kompis. |
|
|
| Groom |
Kan någon lägga upp låtarna igen, tack på förhand
//Groom |
|
|
| Axer |
| quote: | Originally posted by montana
gav den en lyssning igår natt efter man kommit från göta källare, toppenbra mix laszlo |
tittade vad jag på något från könt med också!
Låtar :) |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Axer
tittade vad jag på något från könt med också!
Låtar :) | :conf: |
|
|
|
|