return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Film på mobiltelefon
View this Thread in Original format
reveal
Nån som har kommit fram till bra inställningar för hur film ska kodas för att bli optimalt för mobiltelefon?

Jag testar nu MPEG-4, CBR, 256 kbps, QVGA, med AAC-ljud i 32 kbps. 22 minuter blir då 55 meg, vilket känns lite i överkant.

Nån som har bättre förslag? (Förväntar mig faktiskt inte ett enda svar :p)
jofawe
beror inte det lite på vilken mobiltelefon man har?
reveal
quote:
Originally posted by jofawe
beror inte det lite på vilken mobiltelefon man har?


Jo, kanske... Tänkte mest på vilket förhållande mellan kvalitet och storlek som är bäst. För en "modern" telefon som har QVGA-skärm (320x240) :)
jofawe
Men en mobiltelefon som filmar har ju oftast sjukt sunkig kvalité ..

Fast nu när de börjar komma med hyfsade kamerafunktioner kanske det går att få till det med videon också?
reveal
Förtydligande: Vilka parametrar är bäst att ha, när man kodar om en redan befintlig film (tex från DVD, eller en DivX) för att den ska fungera så bra som möjligt på en mobiltelefon, utan att filstorleken ska bli för stor? :)
jofawe
Så du menar SÅ!

Jag brukar dra ner på kvalitén rätt mycket.. på de få filmer jag har på min mobil.
En fil på 50mb tar 3mb då.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement