return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

 
Voor de DJ's: Plaatsing van de monitor-speakers?
View this Thread in Original format
blighty
Hi all,

Ik heb weer eens een vraag op het DJ-gebied:

Hoe hebben jullie je monitorspeakers geplaatst?

Ikzelf heb ze achter de draaitafels geplaatst dus in de richting van mijn gezicht. Ik had ze eerst op de grond staan maar dan gaat het geluid echt langs je heen merk ik.

Hoe hebben jullie dan gedaan? Een foto zou wel vet zijn.

Greetings,
Blighty
New Wave
ik heb ze bijna tegen me oren staan :p

Ik merk wel dat op sommige hoeken je minder bass hoord, ook hoge tonen worden niet even breed uit je speakers gestuurd.

Ik heb ze 45 graden tenopzichte van je me kijkrichting rechtdoor.

sjappie?


massah
DJ_Siesta
ik heb ze altijd naast me staan, werkt het beste,


Groetn
mido
Ik heb ze eigenlijk pal voor me snufferd staan.

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik zal het op zijn minst proberen! :)

Ik heb een bureau met midden voor mijn mengpaneel en daarachter mijn versterker en CD-speler.

Link en rechts voor heb ik mijn draaitafels staan. Daarachter staan mijn speakers. Deze heb ik zodanig gedraaid dat ze recht naar mijn gezicht staan. Zodat ik ze het beste kan horen.

Ik zal zo snel mogelijk een foto proberen te plaatsen! :)

Maar dan zie je wel wat ik bedoel!

Laters!!!
blighty
Hi,

Mooi, ik ben benieuwd :)

Greetings,
Blighty
Origin X
Het belangrijkste voor monitor speakers: nooit op de grond!
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by Origin X
Het belangrijkste voor monitor speakers: nooit op de grond!


hahahaa, als je een niet zo harde monitor hebt zouk ze op oorhoogte neerzetten jah, maar een betere monitor maakt het nix uit.

Blighty hier een foto van mij equipment en waar me monitor staat, maar hier staat wel een monitor die behoorlijk hard gaat, ik weet niet wat voor monitorji hebt, anders zou ik origin z'n idee opvolgen




GreetZ GERRIT
http://www.djsiesta.tk
mido
quote:
Originally posted by DJ_Siesta


hahahaa, als je een niet zo harde monitor hebt zouk ze op oorhoogte neerzetten jah, maar een betere monitor maakt het nix uit.

Blighty hier een foto van mij equipment en waar me monitor staat, maar hier staat wel een monitor die behoorlijk hard gaat, ik weet niet wat voor monitorji hebt, anders zou ik origin z'n idee opvolgen


GreetZ GERRIT
http://www.djsiesta.tk


Misschien ben ik kippig hoor.
Maar ik zie geen monitors staan.
En monitors vind ik ook weer niet dat ze te hard moeten staan anders versta je er nog geen moer van! :P Gaat zo piepen enzo! :P whehe
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by mido


Misschien ben ik kippig hoor.
Maar ik zie geen monitors staan.
En monitors vind ik ook weer niet dat ze te hard moeten staan anders versta je er nog geen moer van! :P Gaat zo piepen enzo! :P whehe


Linksonder, en me oren zijn togal verneukt dus

GreetZ
Origin X
quote:
Originally posted by DJ_Siesta


hahahaa, als je een niet zo harde monitor hebt zouk ze op oorhoogte neerzetten jah, maar een betere monitor maakt het nix uit.


http://www.djsiesta.tk


Oké heb je wel gelijk in, maar ik zat meer in mijn eigen richting te denken, namelijk monitoring bij het maken van muziek, maar daz toch anders, alhoewel ik toch ook bij draaien liever zou monitoren op oorhoogte...

Pjotr G
Als je draait wil je lekker beuken, als je muziek maakt wil je een zo plat mogelijke weergave

aardig verschil

ik zou ook niet op studio monitortjes gaan draaien, die dingen kunnen helemaal niet hard
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by Pjotr G
Als je draait wil je lekker beuken, als je muziek maakt wil je een zo plat mogelijke weergave

aardig verschil

ik zou ook niet op studio monitortjes gaan draaien, die dingen kunnen helemaal niet hard



daaarom draai ik ok niet met studio monitoren :)
MAar waar het bij mij omgaat is dat er ook bass in de monitor zit, niet alleen mid en hoog.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement