|
SFT- 06 Eftersnack
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
Såå.. då var omröstningen i årets fototävling avslutad. Tack till alla er som röstade...
Ännu större tack till våra duktiga fotografer som medverkade i år. Dessa var:
Glorie
fede
St_Andrew
Aendy
Anuga
Laszlo
Funfrock
X-scream OCH
Steve
Skriv gärna vad ni använt för kameror t.ex.
Här är en länk med alla snygga bilder igen, fast nu står varje fotografs namn på respektive bild. BILDER MED NAMN
http://cuatro.web.surftown.se/eight.../swetafoto_anv/
Kategori
abstrakt & mönster........ vinnare: fede
djur & natur............... vinnare: Anuga, Laszlo
fest...................... vinnare: Laszlo
kÃrlek.................... vinnare: fede
mobil.................... . vinnare: St_Andrew
roligt.................... vinnare: X-Scream, St_Andrew, Laszlo
sommar.................... vinnare: SteveTranz4ever
Le Grande Champion kommer koras snart! Håll till godo
----------------------------------------------------
Eftersnacket startar här...... |
|
|
| fede |
Grattis till alla som vunnit någon/några kategorier! :)
fina bilder overall! :D
jag har använt två olika kameror till bilderna: nikon d70s och canon eos 350d 18-55mm. |
|
|
| nekholm |
Grattis alla ni som vann i nån kategori :D
Och ni som inte vann.. Bättre lycka nästa år :) |
|
|
| DjAviander |
Great pics everyone :)
Grattis till alla som vann naturligtvis!
Nästa omgâng SKA jag vara med ocksâ, haha :haha: |
|
|
| reveal |
| Roligt att se bilderna tillsammans med namnet på den som tog bilden, känns som att man "känner igen" vem som tog bilderna på nåt sätt :) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by DjAviander
Nästa omgâng SKA jag vara med ocksâ, haha :haha: |
vaffö var du inte med i år då? du skrev ju i "ursprungstråden" och allt såg jag :rolleyes:
Men det var då värst vad det har blivit tyst på Sweta nuförtiden. Bara 2 medverkande i fototävlingen som skrivit, som dessutom varit med och anordnat (!) och 3 andra som skrivit :( Trodde det skulle va liv i tråden efter 2 dgr som jag varit off forums. Annat var det förr i tiden. Trist....
Såhär röstade jag i vilket fall:
1)"Sommar" var sjukt svår att rösta i. Tog fleeera timmar innan jag kunde bestämma mig och eg. kunde 1, 3, 5 & 9 likaväl kunnat få min röst. För mig var den här mest somrig, även om ettan var läckrast (dock mörk)
2) Stod mellan den och partyknüller.. men mja.. den här var bäst ändå.. Dessutom är Finlands "Mega Pussi" (stor chipspåse) snäppet
roligare :toothless Bild kommer kanske senare om jag har lust
3) finast i kategorin
4) finast & bäst i kategorin. Further comments are unnecessary
5) Svårt att rösta igen.. men eftersom jag inte fick rösta på min gullige bäbis :toothless så stod det mellan denna & mondaybar och det blev denna eftersom den mer var ögonblicksbild.
6) Svårröstat.. men mja.. sista vovven tyckte jag eg. var gulligare, men fotografen på denna bild hade bättre "fångat" vovven på bild.. (tittar in i kameran, fin bakgrund etc.) Btw.. på bild 1, andmamman ser grymt stolt ut :)
7) Föll mig mest i smaken (kategorimässigt) även om bild 1 var snyggast.
Just det..
Min kamera är en Casio Ex-Z3, 3 megapixels. planerar uppdatering snart.. men ny mp3spelare var viktigare :D Och mina bilder är tagna i Karlstad, Sundsvall & Stockholm. Sån där trivial info ni vet :p |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
Casio Ex-Z3, 3 megapixels. planerar uppdatering snart.. |
Planerar själv uppdatering av min gamla kamera. Har du nåt tips? Vad är det du tittar på? |
|
|
| Glorie |
Le Grande Champion har nu korats och det blev återigen
Laszlo med ett snitt på 1.25 (i hans fyra bästa kategorier).
Steve 2:a (1.75) och fede 3:a (2.0). Kan dock tillägga att ingen av de resterande sex kom upp över 3.5 i snitt, så det var grymt jämnt bland resterande plus att alla höll hög klass.
Vill du ha ditt pris får du skicka pm m. adress här, så postar jag det. Tyvärr ingen 93-miljonersvinst :p
------------------------------------------------------
reveal, nja.. tips och tips har jag väl inte. Jag vet bara att jag vill ha en liten, smidig kamera (inget stort åbäke med massa überteknik som jag inte begriper mig på) till ett bra pris. Sen såklart att den är bättre än min nuvarande och gärna att den har SD som minnestyp eftersom jag har såna minneskort(även om man väl ändå måste köpa ett 1gb-kort).
Har länge trånat ef. Panasonic DMC-FX9 eftersom jag har hört så mkt bra om den + att jag har sett videoklipp filmade på trancefester, som den tagit. Grymt bra ljud, grym återgivning. Iofs är inte filmandet lika viktigt nu när lagt ner trancefesterna rätt rejält men ivf.
På sistone har jag blitt sugen på en Nikon Coolpix P4 också. Hela 8 megapixels för 2500 (billigaste priset på prisjakt.nu). Men som sagt.. jag kollar på prisjämförelsesajter, på C-net (reviews) & M3 Digital World. Det är väl dom futtiga tipsen jag kan ge. |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by reveal
Planerar själv uppdatering av min gamla kamera. Har du nåt tips? Vad är det du tittar på? |
Till er båda:
Kika närmre på en Canon Powershot S3 .. har bara gott att säga om den! |
|
|
| Funfrock |
Tack Glorie och fede för tävlingen. Får hoppas den återkommer nästa år.
Gick dock inget vidare för mig :whip:
Fotade föresten, om någon bryr sig, med en gammal Minolta Dimage X20.
Börjar bli dags att införskaffa något bättre. |
|
|
| Laszlo |
WOHO :)
Tredje året i rad :) Högst oväntat med tanke på att jag själv tyckte mig ha mycket sämre bidrag än tidigare år och därför inte ens tänkte ställa upp...det var Fede som mer eller mindre tvingade mig :p
Desto roligare att det var så jämt iår...många grymma bidrag! På tal om fotografering fick jag idag också mitt allra första betalda uppdrag. Ska bevaka Videumdagen här imorgon, hit kommer det en massa affärssnubbar som ska föreläsa om businesso o annat trams :D |
|
|
|
|