|
Hoe belangrijk is een goede job? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Giesber |
| quote: | Originally posted by Xilver
Merk ik hier iets van een romance? |
Ik heb het altijd al willen verzwijgen, maar nu ge er zelf over begint: zin in een romantisch diner? ;) |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Giesber
Ik heb het altijd al willen verzwijgen, maar nu ge er zelf over begint: zin in een romantisch diner? ;) |
Let's skip that part.
Neuken? |
|
|
| Giesber |
Let's skip that part.
Neuken? |
Ik zou je veel te veel pijn doen met m'n dikke ....
nek. |
|
|
| Xilver |
Trouwens, het uitkafferen beperkt zich tot een select few (op het moment 2). Tegen al de rest gebruik ik een milde vorm van sarcasme, en ze weten dat ze dat niet al te letterlijk moeten nemen.
En het gaat niet over het uitkafferen van nieuwelingen, maar van mensen met het denkvermogen van een koelkast.
Verder excuseer ik mij voor het verkeerdelijk gebruiken van het bepaalde lidwoord 'de', inplaats van het grammaticaal correcte 'het'. Ik zal een welgemeende glove slap uitdelen aan mijn Antwerps accent. Bij deze. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Antony
Nu voor mezelf, ik ambieer alvast ni om later me ne mercedes ofzo rond te kunnen rijden. Een leuke job me een loon waar ik mee toe kom om nog een reisje mee te maken en iet of wat luxe aan te schaffen is voldoende. Liever geen carriere waarin je geen tijd hebt voor sport of je gezin. Mijn moeder is onthaalmoeder, beide ouders van de kindjes werken dus meestal. Sommigen zijn echte carrierebeesten die dan soms weken nadat wij het al gezien hebben afkomen met: "ons sophieke heeft gisteren haar 1ste stapjes gezet!" Tijd en geluk gaan voor mij boven een riant loon. |
Zo voel ik het eveneens aan :)
Ik vind het wel jammer dat heel wat mensen neerbuigend doen over een dergelijke, luwere vorm van ambitie. Daarom ook één van mijn vragen in de openingspost. Precies of je kunt maar spreken van een geslaagd leven als je aan de top bent geraakt in het arbeidsleven. |
|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by anke
geef mij maar een dokter die goed verdient :D |
Iewwww....been there done him :o Never again :haha: |
|
|
| Bl@ckOut |
| Is voor iedereen verschillend he. Bij de meesten hier is het blijkbaar niet zo van belang om echt carrière te maken. Dat is bij mij ook niet belangrijk, zo lang ik mijn job maar leuk vind, de werksfeer wat goed is en als ik niet hoef te klagen over mijn loon. Gelukkig is er bij mij aan al die voorwaarden voldaan. Anderen stellen hun werk in het middelpunt van hun leven en halen enkel daar voldoening uit. Lijkt mij niet gezond maar ja, das hun zaak. |
|
|
| Config |
Trouwens, het uitkafferen beperkt zich tot een select few (op het moment 2). Tegen al de rest gebruik ik een milde vorm van sarcasme, en ze weten dat ze dat niet al te letterlijk moeten nemen.
En het gaat niet over het uitkafferen van nieuwelingen, maar van mensen met het denkvermogen van een koelkast.
Verder excuseer ik mij voor het verkeerdelijk gebruiken van het bepaalde lidwoord 'de', inplaats van het grammaticaal correcte 'het'. Ik zal een welgemeende glove slap uitdelen aan mijn Antwerps accent. Bij deze. |
merci ze :/ |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Config
merci ze :/ |
Ni zeveren he makker, hoe lang is 't geleden da'k op u iets heb gezegd :) Gij zit op 't moment ni in den top twee. |
|
|
| Config |
Ni zeveren he makker, hoe lang is 't geleden da'k op u iets heb gezegd :) Gij zit op 't moment ni in den top twee. |
dank daarvoor :) |
|
|
| Antony |
merci Tor, zijn er nog?
en wie is dan nummer 2 Xilver? mellow?
edit: ik veronderstel van wel na het "ban anke" topic gezien te hebben |
|
|
| Nyah |
Aangezien we zeker nog een 30-35-40 jaar moeten gaan werken, vind ik het ook belangrijker om een job te hebben die je voldoening geeft. Het is beter om iedere dag met plezier te gaan werken, dan hopen geld te verdienen, geen tijd meer te hebben voor je gezin en uiteindelijk te sterven aan een hartaanval tegen dat je 50 bent...
But... aan de andere kant wil ik ook een fatsoenlijk loon hebben... Geld speelt dus ook een rol in de motivatie. Als je te weinig verdient, ga je sneller ontevreden worden, denk ik. Zeker als je bvb dingen naar je krijgt toegeschoven die je eigenlijk niet wilt doen of dat je ten onrechte moet opdraaien voor een slecht project/slechte keuze in het werk. Dan ga je al sneller denken: foert, salut en de kost - ik zoek wel ander werk :o
Tmoet een gezond evenwicht zijn tussen goede werkuren, je ambitie en een degelijk loon. |
|
|
|
|