Jag behöver hjälp från alla er datakunniga TA's
|
View this Thread in Original format
NordLight |
Hej och suck...
Nu har jag haft problem med min dator i drygt två veckor...
Jag har följande problem:
1. Jag kommer inte åt vissa sajter på nätet (inkl. startsidan TA. De bara vägrar ladda.
2. Ingen (inklusive mig själv!) kan logga in på min ftp längre...
3. Vissa sajter som t.ex. forumet TA laddar extremt långsamt. Alla andra funkar precis som vanligt...
Vad f.n kan det vara för fel??
Det skumma är ju att jag ansluter snabbt och problemfritt till de allra flesta sajter, men några vägrar ladda... (jag kommer åt dem från andra datorer). Och det där med min ftp?! Jag kör ftp klienten och servern på samma dator!!
Jag har ingen brandvägg installerad och jag tror att jag är virusfri (körde precis en till koll).
Jag har inte ändrat säkerhetsinställningar eller liknande i explorer. Jag har ominstallerat både system och explorer.
Hjälp!!!!!!!
Tack på förhand
NordLight
Snart skickar jag ut pc'n från balkongen.
Mac rulz. |
|
|
Beamish |
hade nästan exakt samma problem. Tröttnade på skiten och körde en format c:\
tips: Windows XP. Har haft det sen september förra året och det har aldrig hängt sig eller krashat!! |
|
|
mindshooter |
Japp....seghet och dylikt beror oftast på att burken börjar bli slapp.... Då är det format C:\ som gäller...
Jag snackade med supporten med telia förut angående ett problem jag hade själv. Jag kunde inte komma åt vissa sidor... Dom sa att jag skulle koppla upp utan proxy och sedan dess har det fungerat.... han sa att det kunde hända att man inte kom åt vissa sidor annars....fast detta gäller telia ADSL..... |
|
|
Vizay |
om du har telia adsl föreslår jag att du gör som mind sa nyss, annars om de inte funkar så ere nog bara att formatera om den (å sen lägga in XP eller Linux, de e stabila :] ) |
|
|
x-dream |
Hade samma problem oxå....Min burk börja bli slö som fan....Så jag formatera om skiten....Installera windows me....Eftersom jag inte hade xp.....Då försvann ljudet.....Blev helt tokig....Så jag formatera skiten igen...Sen blev det XP....Funkar kanon bra.... |
|
|
reveal |
XP funkade inte alls bra för mig, så jag har gått tillbaka till 2k... jag har en massa anledningar till att 2k är bättre än xp, men jag pallar inte skriva dom ;) |
|
|
King of Clubs |
Jag bytte till Xp från windows 98 igår.... Min dator hängde sej flera gånger om dagen innan och hade blivit riktigt slö.... Nu funkar det klockrent.. Har inte hittat några riktiga nackdelar med xp... bara smågrejer som jag irriterar mej på.. som integrerade länkar typ "buy music online" och såna grejer... plus den gröna startknappen... faan vad ful.. går den att ändra?? |
|
|
mindshooter |
quote: | Originally posted by King of Clubs
Jag bytte till Xp från windows 98 igår.... Min dator hängde sej flera gånger om dagen innan och hade blivit riktigt slö.... Nu funkar det klockrent.. Har inte hittat några riktiga nackdelar med xp... bara smågrejer som jag irriterar mej på.. som integrerade länkar typ "buy music online" och såna grejer... plus den gröna startknappen... faan vad ful.. går den att ändra?? |
Går att ändra tema på nåt sätt...har inte orkat kolla hur.....
XP funkar klockrent för mig med....en av dom bästa grejerna är att allt funkar direkt! Internet funkade när jag satte på datorn första gången med XP installerat....och jag behövde bara plugga in skrivaren så kom det up en liten popup i vänste hörn "skrivare installerad och körklar"... underbart!
Sen finns det juh videoredigering och brännarprogram redan installerat i XP... |
|
|
reveal |
om man stör sig på allt grafiskt trams i XP så rekommenderar jag att man byter tema, förslagsvis till "Klassisk Windows" (nåt sånt heter det)
högerklicka på skrivbordet, egenskaper, första fliken, ändra
startmenyn ändras genom att man högerklickar på den, tar egenskaper, och väljer det klassiska utseendet |
|
|
King of Clubs |
Jag provade det där med klassiskt windows förut, men jag tycker inte det var så fräckt... Det som var bra dock är att där kan man byta färg etc.. på allting i stort sett, på "vanliga" xp verkar man bara kunna byta "tema"... Skitdumt, Microsoft och helt ologiskt... |
|
|
NordLight |
Tack för alla svar - det blir nog en format c: i kväll.
Greetz
NordLight |
|
|
NordLight |
Back on track !
F.n va skönt...
Greetz
NordLight |
|
|
|