|
Hjälp,ska göra en tranceuppsays! (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by SMC
Vad hindrar honom från att framföra önskemålet till musikläraren? |
Det är klart att det inte är något som hindrar honom, om han nu inte vill göra en uppsats...
Det är en sak som jag blir jävligt irriterad av, och det är precis sånt där när någon käftar emot en lärare eller någon annan och ska vara "häftig", typsikt killar i tidiga tonåren som tror att de är mycket större och mognare än vad de är. Det är så jävla äckligt! jag menar inte bara i skolan mot lärare utan även t.ex. på donken när ett ungt grabbgäng (som såklart tror att de är mogna och jättehäftiga) går fram till kassan och kräver en ny läsk för att deras polara "spillde" ut den (i magen såklart) eller att hamburgaren smakade skit, men polaren åt upp den ändå och därför vill ha en ny eftersom han som betalade inte åt upp den! Det är så sjukt störigt, när jag tänker tillbaka och inser att man sjäv var sådan så är det faktiskt ganska pinsamt...
Vidare till skolan, lärarens uppgift är att lära ut, inte att jävlas, jag kan lova att läraren gör sitt bästa för att lära eleverna.
Det är så jävla OT nu, vi lägger ner det här...
Hoppas det går bra med uppsatsen:) |
|
|
| RebeL9 |
| vill bara inflika och slå mig för bröstet att Akia's historik var den bästa (mest eftersom jag själv ligger bakom den) :toothless |
|
|
| Mackan__92 |
Tack alla som bidragit med nåt användbart! De underlättar verkligen!
De var så här att vi fick reda på att vi var tvungna att skriva en uppsats för att få ett betyg till julen. Jag fick Mozart men de e ingen musik som jag tycker om direkt så då skulle de ju inte vara så roligt att skriva om det heller då. Så jag valde trance för de e de ja lyssnar på dagligen. |
|
|
| zoric |
| Mackan, skriv om Ferry Corsten, det gjorde jag på engelskan och fick MVG :gsmile: |
|
|
| Endre |
| quote: | Originally posted by Mackan__92
Jag fick Mozart men de e ingen musik som jag tycker om direkt |
Du vet att Mozart>Jarre>Trance, så den där meningen är ungerfär som "Jag fick Trance men de e ingen musik som jag tycker om direkt". |
|
|
| trancedanne |
| Varför ska man vara tvungen att tycka om Mozart? Jag tycker all klassisk musik förutom Erik Satie är jävligt trist att lyssna på. Om vi snackar modern klassisk musik som Hans Zimmer, Danny Elfman, John Williams, James Horner, James Newton Howard etc så håller jag med om att det äger allting. Mer känsla i detta och låter inte alls lika tomt och deprimerande som allt gammalt. |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by trancedanne
Varför ska man vara tvungen att tycka om Mozart? Jag tycker all klassisk musik förutom Erik Satie är jävligt trist att lyssna på. Om vi snackar modern klassisk musik som Hans Zimmer, Danny Elfman, John Williams, James Horner, James Newton Howard etc så håller jag med om att det äger allting. Mer känsla i detta och låter inte alls lika tomt och deprimerande som allt gammalt. |
Det är väl upp till dig att tycka om precis vad du vill, för du lyssnar väl inte på den musik som du faktiskt ändå lyssnar på bara pga. någon annan säger att du ska? :gsmile: |
|
|
| Mackan__92 |
| quote: | Originally posted by Endre
Du vet att Mozart>Jarre>Trance, så den där meningen är ungerfär som "Jag fick Trance men de e ingen musik som jag tycker om direkt". |
Men jag tror inte du lyssnar på Mozart framför trance,eller?? |
|
|
| Mackan__92 |
| quote: | Originally posted by zoric
Mackan, skriv om Ferry Corsten, det gjorde jag på engelskan och fick MVG :gsmile: |
Oj,grattis! Vilken bra idé! Den sortens musik han leverar är den musik jag lyssnar på :P. ferry corsten-fire är e bra låt. Vart någonstans sökte du fakta om han? |
|
|
| Mackan__92 |
Akia :
Tack ;),nu vet ja vilken sorts trance de e ja lyssnar på :D |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by Mackan__92
Oj,grattis! Vilken bra idé! Den sortens musik han leverar är den musik jag lyssnar på :P. ferry corsten-fire är e bra låt. Vart någonstans sökte du fakta om han? |
Det mesta står på hans hemsida, dessutom jämförde jag hans äldre låtar och nyare musik, Det här var dock långt innan hans nya album släpptes. Sökte igenom på både svenska och engelska och så småningom satte jag ihop allt och var klar.
Det här gjorde jag dock på några dagar, men då jobbade jag ganska intensivt med det och letade verkligen fram allt som gick att få fram.
Nyligen skrev jag om Delerium på engelskan och fick VG för att jag inte hade skrivit lika mycket om staden de var från, Vancouver, men det gjorde jag på lite mindre än fyra timmar. |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by Endre
Du vet att Mozart>Jarre>Trance |
Mozart > Jarre > Jan Vayne > Trance
Sebastian Bach > Pulsedriver ;)
Hans Zimmer > Ozone, Angel Dust
Och sist, men inte minst,
William Orbit > Ferry Corsten, såklart!
Tidiga Ferry och Trance är A-O. |
|