|
Euro 2008
|
View this Thread in Original format
| zoric |
EM-KVAL 2008

Grupp A:
Portugal
Polen
Serbien
Belgien
Finland
Armenien
Azerbadzjan
Kazakstan
Grupp B:
Italien
Frankrike
Ukraina
Skottland
Litauen
Georgien
Färöarna
Grupp C:
Grekland
Turkiet
Norge
Bosnien & Hercegovina
Ungern
Moldavien
Malta
Grupp D:
Tjeckien
Tyskland
Slovakien
Irland
Wales
Cypern
San Marino
Grupp E:
England
Kroatien
Ryssland
Israel
Estland
Makedonien
Andorra
Grupp F:
Sverige
Spanien
Danmark
Lettland
Island
Nordirland
Liechtenstein
Grupp G:
Nederländerna
Rumänien
Bulgarien
Slovenien
Albanien
Vitryssland
Luxembourg |
|
|
| RebeL9 |
| Ut med Israel ur EM. Tack. |
|
|
| Laszlo |
| Fräsch logga, även om det känns som att de glansiga loggornas glansdagar (bit på den ordvitsen ;)) är passé |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Ut med Israel ur EM. Tack. |
Armenien, och Cypern också då eller?
(Och Kazakstan och Georgien som av många inte heller skulle klassas som Europa?)
Hursomhelst, efter att ha vart på VM i sommras så kan jag bara säga att jag kommer definitivt utan tvekan även att åka till EM :D |
|
|
| fede |
Jag tycker loggan var rätt ful faktiskt
euro 2004 var så himla mkt finare :)
---
Jag tycker också att det är konstigt att icke-europeiska lag får delta :S |
|
|
| Vizay |
| dags att spara då så man har råd med biljetterna, vore grymt kul att dra ner och kolla :D |
|
|
| benni |
| quote: | Originally posted by fede
Jag tycker också att det är konstigt att icke-europeiska lag får delta :S |
wannabe's :cool:
och ja.. loggan såg helt klart bättre ut 2004 |
|
|
| benni |
Onsdag den 11okt kl 19.30 på TV3: Sverige - Island (i reykjavík)
hejdå sverige :cool: :cool: :D |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Armenien, och Cypern också då eller?
(Och Kazakstan och Georgien som av många inte heller skulle klassas som Europa?)
Hursomhelst, efter att ha vart på VM i sommras så kan jag bara säga att jag kommer definitivt utan tvekan även att åka till EM :D |
ja ut med dem också. däremot har Israel mer än en anledning att inte vara med i EM. Utöver de geografiska så anser jag att deras politik ger de inte rätt att ha tillträde till några internationella mästerskap. På samma sätt som Sydafrika blev bojkottad från alla sportsammanhang under Apartheidregimen och på samma sätt som Serbien blev portad från EM 1992 i Sverige.
Så NEJ TACK till Israel. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by RebeL9
ja ut med dem också. däremot har Israel mer än en anledning att inte vara med i EM. Utöver de geografiska så anser jag att deras politik ger de inte rätt att ha tillträde till några internationella mästerskap. På samma sätt som Sydafrika blev bojkottad från alla sportsammanhang under Apartheidregimen och på samma sätt som Serbien blev portad från EM 1992 i Sverige.
Så NEJ TACK till Israel. |
Ryssland också för Tjetjenien? Eller Storbritanien för Irak? För att inte tala om alla länder som borde bli uteslutna ur VM.
Inte för att jag stödjer Israelerna på något sätt, men går knappast att jämföra med varken Sydafrika eller Serbien, och om man skulle göra det ska man också bojkotta en jävla massa fler. |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Ryssland också för Tjetjenien? Eller Storbritanien för Irak? För att inte tala om alla länder som borde bli uteslutna ur VM.
Inte för att jag stödjer Israelerna på något sätt, men går knappast att jämföra med varken Sydafrika eller Serbien, och om man skulle göra det ska man också bojkotta en jävla massa fler. |
På vilket sätt kan man inte jämföra Israel med Sydafrika eller Serbien?
Vi talar om systematiskt förtryck och trakasserier. Vi talar om en mur som skär av familjer från varandra, människor från sina jobb etc. Vi snackar om systematiska dagliga trakasserier vid samtliga checkpoints. En av mina föreläsare var i Israel/Palestina för två veckor sedan. Han beskrev det på följande vis: "Vi i Sverige pratar om segregation och rasism men den rasism och förtryck som förekommer där nere har man inte sett maken till". Det är ett slags Apartheid utan tvekan. Så nej det är verkligen ingen skillnad mellan Israels Apartheid och den som förekom i Sydafrika. Båda är beslutade från statsmakten. Där har du skillnaden mellan tex den Apartheid som förekom i den Amerikanska södern under 50 och 60-talen. Den var förbjuden i lag men var ett lokalt femomen. |
|
|
| fede |
| politik eller fotboll? :nervous: |
|
|
|
|