return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Dags för en historielektion
View this Thread in Original format
Snakebyte
Tjena gott folk! Det var längesen...hoppas allt e bra med er.
Jag vet att här finns en hel del husnissar, så jag tänkte att ni skulle få lära er lite om housmusikens rötter ;)

Det här kanske har postats innan, men jag har inte varit här på ett tag.

[[ LINK REMOVED ]]

[[ LINK REMOVED ]]

[[ LINK REMOVED ]]

Jäkligt intressant. Jag minns massor av vad det snackar om, även om jag var för liten för att gå ut o festa den första tiden men jag minns musiken. Lovely...

Enjoy
SteveTranz4ever
Cool... ska spana in detta :)
mr_fisken
nice ... ska ta mig tid och kolla igenom det här snart :D
Jeremy H
Älskar dokumentärer som "Pump up the Volume" :) Längesen jag såg den dock..

Får jag uploada på nåns fina server eller liknande kan jag slänga upp en sjysst techno-dokumentär också :)

quote:

High Tech Soul - The Creation Of Techno Music

High Tech Soul is the first documentary to tackle the deep roots of techno music alongside the cultural history of Detroit, its birthplace. From the race riots of 1967 to the underground party scene of the late 1980s, Detroit's economic downturn didn't stop the invention of a new kind of music that brought international attention to its producers and their hometown.

Featuring in-depth interviews with many of the world's best exponents of the artform, High Tech Soul focuses on the creators of the genre - Juan Atkins, Derrick May, and Kevin Saunderson - and looks at the relationships and personal struggles behind the music. Artists like Richie Hawtin, Jeff Mills, Carl Craig Eddie Fowlkes and a host of others explain why techno, with its abrasive tones and resonating basslines, could not have come from anywhere but Detroit.
Snakebyte
Du kan få låna min server ikväll. Kan vi ordna det via msn?
ColinZeal
quote:
Originally posted by Jeremy H
Får jag uploada på nåns fina server eller liknande kan jag slänga en techno-dokumentär också :)

Lägg upp på bittorrent?

Annars kan jag skapa nåt på ftpn så kan du lägga upp dom?

edit:
Hojta till ifall det inte blir nåt med

edit:
Hojta till ifall det inte blir nåt med Snakebyte
Laszlo
fan vad nice, tank för länkarna!
Treo
tackar, mycket intressant. perfekt söndagsunderhållning.
zoric
Tack hörrdu
Snakebyte
Kul att ni gillade dem. Väldigt informativa är dem. Intressant å se hur kreativa dj'sarna var utan riktiga remixer, de remixade live. Coolt.

Ska nog kolla på dem idag igen...

Jeremy H
Sådär, nu var länken uppe!

High Tech Soul - The Creation Of Techno Music
http://nyman.stabilt.se/jeremy/High...0Music.xvid.avi
(630mb - så högerklicka - spara som)

Tackar till Snakebyte för server :)
Enjoy!
Snakebyte
Den ligger kvar på min server i 2-3 veckor så passa på att dra ner den nu.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement