|
ההשפעה של מוזיקה אלקטרונית "עתיקה" על המוזיקה כיום
|
View this Thread in Original format
| -AP- |
או במילים אחרות, "גניבה" של טראקים ישנים (טרום שנות ה90) למוזיקה של היום.
אני מדבר על אמנים כמו kraftwerk, The KLF, ועוד.
בינתיים שמתי לב "רק" ל2 דברים שפשוט נגנבו ישירות ללא שום קרדיט שאני ראיתי לאמנים המקוריים.
Coldplay - Talk :
המנגינה היא שיכפול של: Kraftwerk - Computer Love (1981)
ודוגמא מטראנס, אחת ששמתי לב אליה אתמול:
Slusnik Luna vs. Lowland - Last Train To Transcentral
הוא פשוט רמיקס ל:
The KLF - Last Train To Trancentral (1989? 1991? לא ממש ברור לי)
למרות שלזה באינטרנט ראיתי כמה איזכורים שזה רימייק.
האם אתם מכירים עוד דוגמאות להעתקות\השראה מהשנים האלו? יצא לי להאזין ל"תקופה" הזאת קצת בזמן האחרון, ושמתי לב להרבה דברים שהיו אז ואנו שומעים עד היום בטראנס, ואפילו לא בטראנס. (הדוגמא עם קולדפליי) ואם יש למישהו עוד המלצות לטראקים מהתקופה ההיא, ואמנים מהתקופה ההיא, טרום טראנס, במיוחד כאלה ששמים לב בהם לאלמנטים שקיימים עד היום עם דגש על טראנס.
The KLF - Last train to transcentral (live) http://www.youtube.com/watch?v=nJlSgh_ANLo
Kraftwerk - Computer Love (Live German)
http://www.youtube.com/watch?v=5P7dGfDxfe8 |
|
|
| Dj Alex (ISR) |
לא חסר דברים כאלה
אבל כמו שאומרים כל דבר טוב חדש זה משהו ישן ונשכח..
אפשר לראות את זה בכל תחום
סתכל באופנה למשל..
Retro. |
|
|
| -AP- |
רטרו הוא מונח מודרני לתופעה אנושית שתמיד הייתה ותמיד תהיה. לא ניכנס לזה. אז עכשיו הרטרו הוא לא כמו פעם, שבא בדילוג של דורות, אלא רטרו יכול להיחשב גם משהו שהיה לפני 10 שנה, ואפילו פחות. למרות שהרטרו שהולך עכשיו חזק בהרבה תחומים הוא שנות ה80, ואני מאמין שעוד 10 שנים זה יהיה שנות ה90, וכו'.
אשמח לעוד דוגמאות, בכל אופן. |
|
|
| Dj Alex (ISR) |
שים לב איך עשו רמיקס כמעט לכל להיט משנות ה80
במיוחד אריק פריטז' |
|
|
| .A.Y. |
קולדפליי לא גנבו להם..
בחיים לא שמעתי את הטראק של קראפטוורק ובכל זאת ידעתי שזה חידוש שלהם
ותאמין לי שאם אני ידעתי על זה אז זה כנראה משהו ידוע |
|
|
| Glenn-Holmes |
| quote: | Originally posted by Dj Alex (ISR)
שים לב איך עשו רמיקס כמעט לכל להיט משנות ה80
במיוחד אריק פריטז' |
מה במיוחד...? הוא עשה רק לפינק פלויד למיטב זכרוני
ואלכס תושב השרון לשעבר אולי יעניין אותך לדעת שחלק מההרכב קראפטוורק שברח לי שמו יגיע לארץ שבוע הבא ויופיע בקולטורה בתל אביב בהופעה מחשמלת של לייב ומייצגים ויזואליים |
|
|
| Dj Alex (ISR) |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
מה במיוחד...? הוא עשה רק לפינק פלויד למיטב זכרוני
|
Duran Duran - Nice '06 (Eric Prydz Mix)
ועוד כמה |
|
|
| Koby |
Pryda - Shadows
שיר משנות ה80 במקור |
|
|
| -AP- |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
מה במיוחד...? הוא עשה רק לפינק פלויד למיטב זכרוני
ואלכס תושב השרון לשעבר אולי יעניין אותך לדעת שחלק מההרכב קראפטוורק שברח לי שמו יגיע לארץ שבוע הבא ויופיע בקולטורה בתל אביב בהופעה מחשמלת של לייב ומייצגים ויזואליים |
מעניין, חבל שאני מתגייס מחר. הייתי בטוח חושב על ללכת לזה לפחות, עכשיו אני לא ממש בטוח בשום דבר. אפשר לינק לפרטים על זה? |
|
|
| .A.Y. |
הם מופיעים במועדון הקולטורה בת"א
לא זוכר עוד פרטים.. |
|
|
| YoraY |
הלה אלכס מזל טוב בגיוס!!!!
כן כן ברגעים אלה מובילים אותם כבר לבסיס הטירונות ופותחים להם תתעת!! |
|
|
| Glenn-Holmes |
בהשראת כתבה בידיעות אחרונות שמודיעה על חזרתה לפעולה של להקת פוליס שממנה הגיע אלינו סטינג לאחר התפרקותם קשה לשכוח את סאנדר ואן דורן ומשהוא עשה ל
massage in a bottle שלהם
בכלל אם תחשבו על זה
עכשיו זה רטרו של ה-80
בעוד עשור יהיה רטרו של ה-90 ואז מה?
הגעתי למסקנה נוראית....יש דור מתחתינו לפחות מתחתי שכבר מפתח זיקה משלו לשנים האלה כשנים שהן עצמאיות
ואם זה לא קורה עכשיו זה יקרה בוודאי בעוד עשור
ככה שכשאנחנו הדור שאני קורה לו הדור המתרפק על העבר עוד לפני שיש לו על מה להתרפק נגיע לגיל 30-40 אנחנו נהיה הרבה יותר מנותקים מוזיקלית מהעולם מאשר דור ההורים שלנו...זו מחשבה מעט מפחידה הייתי אומר |
|
|
|
|