|
Sven Väth ::: Monday Bar @ Göta Källare, 16 maj :::
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
Skandal att det inte finns någon tråd om detta ännu. Snubben ifråga behöver ingen sedvanlig presentation på 400 rader varav 394 är rent ordbajsande. Sven Väth är Sven Väth liksom. Han har gjort allt - plus lite till. Punkt.
Det enda som behövs är en traditionsenlig rollcall, vilka ska dit?
+1, men det kanske var underförstått.
Stiiviiponken, jag räknar iskallt med att du fixar en schysst patenterad förfest antingen hemma hos dig eller på något ställe som du sist gjorde (minns inte inför vilken fest dock) där vi kan samlas ett gäng, käka, dricka bärs samt repa vinylskivor och ha utslagstävling i galoppmixning. Så lyft luren och ring dina kontakter nu när jag äntligen tar mig upp till ett event i Stockholm på fastland. :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Var sak har sin tid... hade självklart startat en tråd så småning om :gsmile:
Ja de här med förfest får vi självklart styra upp!
Svårt med lokal om vi ska va på Söder men annars är det lättare att åka dit när man förfestar hemma hos mig... Vi får se hur de blir men i "värsta" fall får vi vara hemma hos mig :)
Kul Lasseman att du tar dig upp till E'Stockholmo!
Roll Call:
- Laszlo
- Steve |
|
|
| Gate 42 |
| är helt klart intresserad av att gå på detta.. |
|
|
| exaile |
| quote: | Originally posted by Gate 42
är helt klart intresserad av att gå på detta.. |
Intresserad!?! Jag skulle gå vad jag än drabbats utav! Fyfan vad det här kommer bli!! |
|
|
| Olov |
Det här missar man bara inte, borde vara nedskrivet i Bibeln, Du skall icke missa en Sven Väth-spelning på hemmaplan.
Dessutom kanske man borde skippa warm-up och låta Sven köra från början, ett 6-timmars set kanske inte vore så dumt, eller hur körde han i Köpenhamn? |
|
|
| Laszlo |
6 timmar vore ju himmel. I köpenhamn drog han igång vid midnatt...jag antar att han köttade på i sex timmar för vi begav oss runt femtiden på morgonen och då var han fortfarande igång...
annars kan väl jag, eventuellt, tänka mig att värma upp åt honom :) |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by Olov
Det här missar man bara inte, borde vara nedskrivet i Bibeln, Du skall icke missa en Sven Väth-spelning på hemmaplan.
Dessutom kanske man borde skippa warm-up och låta Sven köra från början, ett 6-timmars set kanske inte vore så dumt, eller hur körde han i Köpenhamn? |
prislappen lär väl bli lite saftigare om han ska spela 6 timmar istället för 2-3.. men jag är inte den som skulle klaga om han fick härja fritt en hel natt. |
|
|
| Laszlo |
Nu är detta vilda spekulationer från min sida men jag tror inte Väth tar ens i en bråkdel av de snuskigt orimiliga priserna som många av trance- och progdivorna gör. Det faktum att han spelar i 6 (antar jag) timmar på ett ställe i Danmark som på sin höjd tar in på 300 personer, med biljettpriser på 120 DKr talar ju för det. Å andra sidan har jag ingen aning om vad han har för relation till klubbägarna, men det lär ju inte handlat om några gigantiska summor i alla fall för det giget.
Ska man se efter hans personlighet så bör det också vara ett tecken på det. Det spelar ingen roll om han står bakom skivspelarna eller om han gör en intervju, så är han allt annat än dryg. Ofta när han är klar med sina spelningar går han ner till publiken och fortsätter festa med de. De som var med på Monday Bars valborgskryssning för fyra år sedan kan intyga detta. Jag tror nog att polaren till och med har videoinspelning på detta :) Det syns så tydligt att han än idag, efter 25 år, fortfarande älskar det han gör och inte låtit kändisskapet stiga honom åt huvudet. Det är den största anledningen till varför jag beundrar snubben så pass mycket som jag gör - och detta gäller säkerligen många av hans fans. |
|
|
| exaile |
Ikväll händer det!! Hahah. Jag har gått på lyckorus sen jag vaknade imorse. Hade fjärilar i magen igår så jag hade t o m svårt att sova :P
SVENSVENSVEN!!!! |
|
|
| mr_fisken |
| det blir najs ikväll.. synes där |
|
|
| benni |
 |
|
|
|
|