|
Att missa en (oförglömlig) fest
|
View this Thread in Original format
| exaile |
Ja, vad ska man säga. Inte precis en upplyftande tråd kanske. Märkte alldeles precis att jag missade Booka Shades andra visit till Stockholm. Det känns ju så här lagomt bra, då man hade nog med ångest redan första. Säkert var festen oförglömlig också (man måste ju straffa sig lite). Än värre är det då man hör från varje håll och vinkel att:
-Fyffaaaan vilken jääääla fest. Woooooooooo, heeeelt underbart!
Det, dessutom 8 dagar efter då exaltionen borde ha lagt sig lite iallafall. Fel. I det här läget har den knappt peakat.
Nåja. Som tur vad har jag inte hört om nån ständig 8 dagars exaltion. Jo förresten, Carl cox sessions på space satte sig hårt men då var jag ju där. Annars var det övriga rent påhitt..
Vad gör man nu alltså, då man åstadkommit nått sånt här dumt? Försökte själv med:
-Äh Sebastian, du var ju på gymmet och tog hand om dig.
Försökte hålla äktheten i det hela, men kände mig egentligen lurad från första början.
Sedan tappade jag helt enkelt argument eller lösning. Tröstätningen höll inte. Jag bulkar ändå så jag får inget ut av det.
Får väll helt enkelt ta mina missade gig och se dem nån annanstans. Bara att tajma in och ändåmålsenligt flyga till staden, åka på klubben, hoppas på bra fest, se dem, vara tillbaka hemma i tid till jobbet.
Kanske det här kan bli sjukdomsbetingat? Klubbsjukan? aurora klubbealis?
Hur behandlar ni ett problem som det här? |
|
|
| SMC |
| Släng Movements på mp3-spelaren och ta en promenad. |
|
|
| exaile |
| Om jag ändå släppte ångest så pass lätt. Men det är klart. Helt klart en bra bit på vägen. |
|
|
| exaile |
Tack för ersättningen! Du tror det lindrar min ångest?
-Fisken, are you a doctor? |
|
|
| nekholm |
Vet hur det känns. Samma dag som eurovisionstävlingen i fjol var jag och 6-7 kompisar i Estland på en dagskryssning. Hade stigit upp ca halv fem, och börjat dricka före nio, så man var ganska full hela dagen. Sen på hemresan började jag få huvudvärk och må lite dåligt, så jag bestämde mej att åka hem i stället för att åka med några andra in till stan och fortsätta dricka..
Gissa hur kul det var att vakna när man får höra att Finland vann eurovisionstävlingen för första gången, och hur jävla bra stämmning det hade varit i nattklubben där alla hade varit och sett på tävlingen i tv..
Inte mycket man kan göra åt det.. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by nekholm
Vet hur det känns. Samma dag som eurovisionstävlingen i fjol var jag och 6-7 kompisar i Estland på en dagskryssning. Hade stigit upp ca halv fem, och börjat dricka före nio, så man var ganska full hela dagen. Sen på hemresan började jag få huvudvärk och må lite dåligt, så jag bestämde mej att åka hem i stället för att åka med några andra in till stan och fortsätta dricka..
Gissa hur kul det var att vakna när man får höra att Finland vann eurovisionstävlingen för första gången, och hur jävla bra stämmning det hade varit i nattklubben där alla hade varit och sett på tävlingen i tv..
Inte mycket man kan göra åt det.. |
Drog du precis en parallell med schlagertävlingen????????? |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Aendy
Drog du precis en parallell med schlagertävlingen????????? |
haha måste ha läst fel ;) |
|
|
| SMC |
| Jag skulle betala för att slippa se schlagerdreten. |
|
|
| benni |
| quote: | Originally posted by SMC
Jag skulle betala för att slippa se schlagerdreten. |
vafan.. sexiga tjejer från grekland och sånt som sjunger på scenen... inget som jag skulle vilja slippa se, däremot lyssna... men man kan ju alltid trycka på mute
Le douze pointe :p |
|
|
| exaile |
| quote: | Originally posted by nekholm
eurovisionstävlingen |
-Jag vill inte, jag vill inte :eyespop: |
|
|
| SMC |
| quote: | Originally posted by benni
vafan.. sexiga tjejer från grekland och sånt som sjunger på scenen... inget som jag skulle vilja slippa se, däremot lyssna... men man kan ju alltid trycka på mute
Le douze pointe :p |
Skräp. :disbelief |
|
|
|
|