return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Wat is retro? (pg. 6)
View this Thread in Original format
_Jedi
Heeft de term Retro door de jaren heen, nu niet eerder te maken met een gevoel of nostalgie van persoon tot persoon,
dan eerder een bepaalde periode of styl?

Retro is voor mij ook zeker en vast New Beat.
Trager en één van de voorloper van House!

De Confetti's klinken zelfs nu veel wijzer en leuker dan destijds.
Zalig om nen ouwe vent als ik, om bepaalde clips van toen van New Beat terug te vinden op Youtube:
-Confetti's - Sound Of C
http://www.youtube.com/watch?v=Di-z4XSnus8
-Taste Of Sugar - Hmm Hmm
http://www.youtube.com/watch?v=2sCk...related&search=

- Jammer dat het geluid van dit filmpje niet juist loopt (toch niet in begin):
http://www.youtube.com/watch?v=Bfj-...related&search=
-Of dit filmpje is echt wel om zo terug in de tijd te kunnen gaan:
http://www.youtube.com/watch?v=ZvJJ...related&search=

En ja .. Ik heb ook die gekke New Beat dansjes na gebootst, gelukkig was ik toen nog niet zot genoeg om al men kleren met smiley's te behangen.

Vreemd maar tracks zoals Robert Armani - Hit Hard bijv. zijn nu veel minder Retro voor mij,
je hoort zo'n tracks nog veel te dikwijls overal dat die plaat geen periode of herinneringen meer naar bovenbrengt.
A-TOM-X
Het probleem met retro is dat iedereen daar een andere mening (lees herinnering) over nahoud. Er is geen algemeen aanvaarde definitie voor.
Voor mij persoonlijk is retro muziek die afstamt voor de periode dat house de commerciële toer opging. +/- begin van 2 Fabiola, Milk Inc, Fiocco. Als ik met niet vergis was dat vanaf 1997.
Voor het digitale tijdperk dus! Veel klassiekers werden nog op oude Amiga's gemaakt notabene, ga dus maar eens na.
Feit is gewoon maakt niet uit welk genre, als je aan het eind van de avond de mensen een leuk feestje hebt bezorgd dan heb je altijd goed gedraaid.
Retro is voor mij een oogwenk naar de clubs in de gouden periode in België, voor 1997 dus.
A-TOM-X
quote:
Originally posted by Icone
Idd!

De 'Stephenson & Santini Remix' blijft me nu nog steeds kippenvel bezorgen :)


Bij mijn weten is het de Axel Stephenson remix en heeft Frederico Santini er niets mee te maken. Plaat is trouwens van 1995 dus waarom is dit geen retro?
Icone
quote:
Originally posted by A-TOM-X
Bij mijn weten is het de Axel Stephenson remix en heeft Frederico Santini er niets mee te maken. Plaat is trouwens van 1995 dus waarom is dit geen retro?


Er bestaat zeker een Santini & Stephenson remix:

http://www.discogs.com/release/260315

Tis die 'Track 03' op die XTC Trax 1 CD.

Of het nu een mislabeling van Bonzai zelf uit was in die tijd weet ik ni, maar ik heb die remix toch altijd bij die naam onthouden :)
Devilex
Frederico Santini was dan ook kind aan huis bij Bonzai samen met YDR, Axel Stephenson en Franky Jones.
Icone
Ligt mij anders ook wel lekker:

http://www.audiojelly.com/index.cfm...ls.cfm&id=42076

Les Sabotages - Birth One :eyes:
A-TOM-X
quote:
Originally posted by Icone
Ligt mij anders ook wel lekker:

http://www.audiojelly.com/index.cfm...ls.cfm&id=42076

Les Sabotages - Birth One :eyes:


Superschijf!!!
_Jedi
^zeker en vast!!

staat op "From Bonzai With Love '97"

Of voor A-Tom-X : "Illusion Memories Volume 1" ;)
djcresto
quote:
Originally posted by Icone
Ligt mij anders ook wel lekker:

http://www.audiojelly.com/index.cfm...ls.cfm&id=42076

Les Sabotages - Birth One :eyes:


superschijf it is :D
Belgian Bonzai
quote:
Originally posted by _Jedi
^zeker en vast!!

staat op "From Bonzai With Love '97"

...

Machtige cd, ik heb em indertijd gekocht voor Meet Her At The Love Parade. En dat vind ik eigenlijk te 'nieuw' om retro te zijn. 't Waren volledige versies. Beetje ongepast, maar bij deze nogmaals, geen volledige versies => geen centjes uit mijn pocket. Héél simpel.

A-TOM-X
Nog zo'n retroparel is Hybrid 55 - Express Trip.
Plaat weliswaar met een hoge BPM, maar zette vroeger elk kot in vuur en vlam.

Nog een paar favo's:

Blue Alphabet - Cybertrance
DJ Hooligan - It's a dream song
Global Trancemission - Dream Mission
The Wavecatcher - Flight DH26
Awa - Together we can learn
...
Icone
quote:
Originally posted by _Jedi
^zeker en vast!!

staat op "From Bonzai With Love '97"

Of voor A-Tom-X : "Illusion Memories Volume 1" ;)


Ik heb hem op een van die oude(re) Bonzai Compilations (met poolballen op)... Da's de wat langere versie :D

Cybertrance is anders ook een plaatje dat ni mag ontbreken...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 
Privacy Statement