|
Gaaf of eenheidsworst (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Creamfields23 |
| quote: | Originally posted by magrec
maar dit klopt dus wel, en al helemaal in de panama zul je dit snel krijgen. Een grote groep mensen komt niet meer voor de muziek maar vooral om interessant te doen. |
Dat groepje hippen komt vrijwel overal voor.
Wat ik dus niet snap is is dat uitbaters vaak alles eraan doen om de hipste mensen binnen te hebben. Deze mensen drinken nauwelijks, staan heel de avond als een kudde schapen opgesteld. Duidelijk een lose, lose situatie.
Bijvoorbeeld hier in Tilburg ook is er een nieuwe tent geopend zie je de eerste 3 maanden altijd dezelfde "hippe" mensen, waar veel mensen een pleuris hekel aan hebben. Na een verloop van tijd komt er niemand meer omdat de sfeer gewoon ruk is en een half jaar later is de toko failliet. Vind je het gek!
Ach ja als de muziek vet is en het pilsje smaakt dan laat deze jongen zich lekker gaan. Zaterdag nog zo'n nacht meegemaakt in Breda (Liquid), heerlijk! Oh ja en een maat van me had gesnoven en inderdaad je raad het al die stond er als een zoutzak bij en vond het ruk. Typisch! :crazy: |
|
|
| basvh |
| quote: | | Ach ja als de muziek vet is en het pilsje smaakt dan laat deze jongen zich lekker gaan. Zaterdag nog zo'n nacht meegemaakt in Breda (Liquid), heerlijk! Oh ja en een maat van me had gesnoven en inderdaad je raad het al die stond er als een zoutzak bij en vond het ruk. Typisch! :crazy: |
Dude als iets een kroeg is met een hoop tuig dat is het de liquid wel. Bah bah.
Verder ligt het er allemaal wat voor kroeg/club je hebt, wat voor muziek er wordt gedraaid etc.Vergeet niet dat er een hele grote groep ' hippe' mensen zijn die heel de avond champagne bestellen. Kijk dan tikt het aan. |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by Creamfields23
Dat groepje hippen komt vrijwel overal voor.
|
Geloof me, in de panama is het allemaal net een graadje erger. Enige wat je kunt doen is je er zo min mogelijk aan proberen te ergeren. |
|
|
| basvh |
| Humm vind Panama nog wel meevallen. Moet je ff in de Palladium rond koekeloeren al zijn dat meer patsers en voetballers. :p |
|
|
| Creamfields23 |
| quote: | Originally posted by basvh
Dude als iets een kroeg is met een hoop tuig dat is het de liquid wel. Bah bah. |
Muziek was goed en er liepen aardig wat leuke dames. Precies zoals het moet dus :)
Maar inderdaad geloof ik dat in grote steden met tenten als Panama en Palladium heeft het hippe volk ook echt geld heeft en dat best strooit. |
|
|
| A3w |
| quote: | Originally posted by magrec
Een grote groep mensen komt niet meer voor de muziek maar vooral om interessant te doen. |
Dat was toch waar het veel Dj's om te doen is??
De massa?? de bekendheid?? en niet geheel onbelangrijk, het geld wat daar mee verdiend wordt?
Tegenwoordig is het voor een kleine club tot 200 personen niet meer te betalen om een een paar leuke jongens neer te zetten.
Wie betaald er immers veel geld voor een tent waar maar 100 man binnenzit)
Voor minder doen die jongens het echter ook niet, immers op diezelfde avond kunnen ze aan de andere kant van de stad een vracht met geld verdienen voor twee uurtjes draaien in zo'n popiejopie wanabe tent met 1000+ man.
Daar komt bij dat een feest tegenwoordig blijkbaar niet meer zonder XXX kan in de ruimste zin.
Daar worden zelfs al kamervragen overgesteld.
Denk daar maar eens over na... |
|
|
| magrec |
| anyway het gaat erom dat er weinig vernieuwing is, het allemaal vrij plat is en heel veel eenheidsworst. Ben ik het voor een groot deel mee eens. Toch denk ik dat veel mensen het ook anders willen, zie alleen al die nachttempel award waar de commerciële clubs onderaan staan tov de poppodia die wel vernieuwend durven te programmeren. Blijkbaar is daar wel behoefte aan. |
|
|
| Donna |
| Wel ERGGG leuk geschreven:P |
|
|
| ThaMaestro |
| quote: | Originally posted by basvh
Sneakerz is al een tijdje rete populair. Kijk ook eens naar die electrohousesound hype. Nopeisdope kan binnen 8! feesten het hele klokgebouw uitverkopen. 6000!! mensen binnen. Populariteit is gewoon zeer hoog dus daar komen mensen af die geen echte dance die-hards zijn.
Geen nieuw verschijnsel want dit gebeurde eerder al bij de hardcroe, hardstyle, trance etc.
__________________
Hier heeft hij een punt. De echte house feeling is weg, het is vaak in clubs een staande receptie en je mag blij zijn dat een paar keer op een avond de handjes omhoog gaan. DJ's draaien steeds vaker maar korte sets waarin ze alle hitjes moeten uitpoepen. Uiteindelijk wordt je ook nog eens om 4u uit een club geschopt.
Ik val in herhaling maar vorige maand op timewarp ging iedereen bij elke plaat los. Handjes de lucht in en gewoon tot 2 smiddags doordansen met sets die minimaal 2 uur duren. |
echte house is niet zo erg meer in. tuurlijk zijn er bv altijd de kandi feestjes in NL, maar dat is (hoewel k zekers van kandi houd) geen echte house. of dat gedoe in bloomingdale/bloemendaal, met alle hockey-sletjes opn stokje ... maar dat is niks. de kakkers die hoge oogjes willen scoren bij de hapgrage trutjes op pumps verprutsen gewoon de 'scene'. geef ze een petje, kapotte spijkerbroek en sneakers en je hebt n club zonder muziek-liefhebbers met soms aardige muziek .
wat betreft die electrohousesound, dit is denk ik n nieuwe sound die alleen nog maar hogere ogen zal gaan gooien. die electro-sound is persoonlijk niet mijn ding, maar spreekt veel mensen aan. mij is t allemaal t minimaal. maar kijk maar ns op hyves; hoeveel breezah-sletjes hebben housequake wel niet als een van hun 'favos' toegevoegd :nervous: ? (niet dat HQ 100% electro is, maar ter illustratie)
over die echte house sound kan ik niet veel zeggen. ben, als Tukker, niet n echte Clubber ;), en heb weinig ervaring in grote clubs. waat voor de meesten hier normaal is om ns te zijn geweest, zal voor mij waarschijnlijk wel nooit aan bod komen :(. je mag hier in Twenthe al blij zijn als FLG in E'de komt ... maar dat boeit me niet. zou liver n keer n Voorntje zien :D
wat je wel merkt is (hoewel ik t nooit heb ervaren), dat al die verhalen over de echte house-sound, dat algehele feeling, t complete plaatje, je in NL niet zo 1-2-3 meer vindt. waar op i'net je ook de verhalen leest, op forums, op discogs ... het komt niet echt meer voor. een collega-dj/kennis van me met wie ik laatst draaide, heeft nog tieteveel IT-plaatjes, platen van outland records, enzovoorts die hij vroeger draaide in de gouden house Era, in de donkere holletjes van clubs e.d.... als je zijn verhalen over 'vroegah' hoort, kan je je niet voorstellen hoe dat geweest, zo'n verschil met nu |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by ThaMaestro
je mag hier in Twenthe al blij zijn als FLG in E'de komt ... maar dat boeit me niet. zou liver n keer n Voorntje zien :D |
Ga jij je es effe lekker de ballen uit je broek schamen!
Joris Voorn (effe er van uit gaande dat je het niet over Orlando Voorn hebt) is jarenlang resident geweest in de Atak in Enschede, en draait er nog steeds met enige regelmaat (al laat zijn drukke schema dat niet altijd toe. Verder hebben ze daar zeker elke twee maanden (zo niet vaker) een techno-avond (Basic Grooves) met echt wel topnamen. Heb daar Robert Hood, Ken Ishii, Steve Rachmad en nog een load aan andere kwaliteitsnamen kunnen zien, voor zeer redelijke prijzen. Altijd topfeestjes.
Oh, en over Voorntjes gesproken.. Volgens mij heet de huidige resident van Atak / Basic Grooves Christoph.... Voorn. :p |
|
|
| basd |
En wat betreft de column.. Ben het er wel mee eens. Ik vind alleen (en meerderen met mij) dat het bij alle scenes voorkomt, niet alleen bij house.
Als ik dit:
http://www.tranceaddict.com/forums/...32&forumid=3&s=
zie is er gelukkig nog hoop. Tis alleen zo'n eind fietsen.. |
|
|
| Remy D |
| Er zijn zo veel mensen die zich op een feest/ of na het feest zo druk maken over anderen dat ze daardoor zelf vergeten volle bak te gaan in het uitgaansleven.... beetje kansloos |
|
|
|
|