|
Geld lospeuteren bij je baas? Hoe doe je dit? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| robin |
Geld lospeuteren bij je baas? Hoe doe je dit?
Met veel spuug en zonder tanden :')
:clown:
Anyway. Goed op een rijtje zetten waarom jij vind dat je meer verdient, dus ook goed je extra verantwoordelijkheden melden enzo. Niet geschoten is altijd mis.. en krijg je niets, dan kan je voor jezelf gaan kijken hoeveel het je waard is om deze werkgever op je cv te hebben.
hart voor de zaak is leuk, maar niet als de zaak alleen maar hard voor jou is. Krijgen ze nu mooi de kans om die grote waardering van ze te bewijzen |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by DjRV
Ben jij wel, net zoals dat meisje dat 200 meer kreeg, netjes onder het burotje gekropen van je baas? :haha: |
uiteraard, maar blijkbaar kon zij het beter... |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Creamfields23
Inderdaad ik heb vaak op loonwijzer gezeten en ik word en niet veel wijzer van.
Ik zit nu op 1950 BRUTTO Ik weet niet ofdat veel of weinig is :) |
Doet dat er toe wat anderen verdienen er van vinden?
Is dat te vergelijken?
Ben je zelf blij met je salaris?
Ik ga hier mijn salaris niet aan de grote klok hangen. En al zou ik dat wel doen: dat is 0,0 met elkaar te vergelijken! Ik ben 26, heb een academische graad en werk bij de overheid. Wat zegt het dan als ik (stel) 3200 euro zou verdienen? Verdien jij dan te weinig? |
|
|
| magrec |
| Als je echt voor het grote geld wilt gaan en je wilt geen management functie moet je bij een detacheringsbedrijf gaan werken. Yacht en Eiffel betalen groot geld op het moment zeker als je een goede kandidaat bent. Dan kun je echt dingen gaan eisen maar dan moet je wel wat te bieden hebben.(32 urige werk week tegen hetzelfde loon van je huidige baan waar je alleen 40 uur in de week voor moest werken) |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by magrec
uiteraard, maar blijkbaar kon zij het beter... |
Oefening baart kunst..
Of een vrouwelijke baas nemen (woordspeling) :stongue: |
|
|
| Donna |
Ja,en je werk leuk blijven vinden lijkt me ook handig.
Gras is altijd groener *blablabla*
Als je t niet genoeg vind moet je er wat van zeggen,anders blijf je als een gefrustreerd haantje op de werkvloer rondlopen vol vrouwen die meer verdienen dan jij.
Misschien ook een diploma halen?
Hoef je niet zo moeilijk te peuteren om wat centen los te krijgen;) |
|
|
| basd |
Kan ergens anders wel meer verdienen maar aangezien alles (secundaire arbeidsvoorwaarden, scholing, doorgroeien etc.) ontzettend goed geregeld is bij mijn werkgever (ook detachering) ga ik echt niet weg. Plus dat ik over het algemeen gewoon erg leuke collega's heb.
Geld is ook niet alles. Kan alles betalen wat ik wil, meer hoeft echt niet. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by basd
Kan ergens anders wel meer verdienen maar aangezien alles (secundaire arbeidsvoorwaarden, scholing, doorgroeien etc.) ontzettend goed geregeld is bij mijn werkgever (ook detachering) ga ik echt niet weg. Plus dat ik over het algemeen gewoon erg leuke collega's heb.
Geld is ook niet alles. Kan alles betalen wat ik wil, meer hoeft echt niet. |
Precies. 100% mee eenes.
| quote: | Originally posted by magrec
.....groot geld .....moet je wel wat te bieden hebben. |
Need i say more?
Niet meteen teveel willen in het begin van je carriere.
Meekijken, dingen leren, uittesten, paar keer op je bek gaan, opstaan en weer verdergaan. Niet meteen veel geld willen verdienen.
Ik ben het helemaal eens met Bas verder. Ja ik zou ook graag meer willen verdienen, maar ik heb alles wat ik zou willen: een eigen huis (per volgende week :D) een auto, een goede baan en een vriendin. Plus ik kan alles kopen wat ik wil. Meer geld? Ach ja. Een leuke baan met doorgroeimogelijkheden en andere secundaire arbeidsvoorwaarden is belangrijker. |
|
|
| Creamfields23 |
Bram ook helemaal mee eens wat je hierboven verteld. Ook tevens wat Donna verteld het gras is altijd groener bij de buren.
Mijn "probleem" is ik ben het type dat gauw tevreden is en altijd ja zegt. Misschien is dit wel juist de reden waarom ik weer op deze functie terecht ben gekomen.
Alleen ik wil eens van dat brave af als het aankomt op loonsonderhandeling. Heb hier dus echt nooit kaas van gegeten en wilde hier misschien wat kaders en fijne kneepjes van het vak ontdekken.
P.S. Gefeliciteerd met de aankoop. |
|
|
| Donna |
Naja,dat kan alleen als jij voor de volle 100% zeker weet dat je t verdiend en je er recht op hebt.(En dit ook nog eens stevig kunt onderbouwen)
Als je al twijfelt kun je zo'n gesprek beter niet aangaan want dan kom je echt niet over zoals je zelf zou willen en gaat t allemaal weer nergens over.(en dat wil je ws niet echt;)) |
|
|
| SnuggLe |
| Wat Donna zegt :cool: |
|
|
| Creamfields23 |
Update!
3o april was de laatste dag van mijn kontrakt. Heb nog geen gesprek gehad. (Het is dus nu stilzwijgend verlengd naar een vastkontrakt)
Erg vaag allemaal! :rolleyes: |
|
|
|
|