return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
Waarom is iTunes zo'n ziek kutprogramma? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Chicane
Koop dan een Creative Muvo of iets van iRiver, nooit problemen mee, gelijk op je computer aansluiten en geen software nodig :)
BaRTeZ
quote:
Originally posted by Remy D
Nou ik gebruik het dus samen met mijn ipod 80gb sinds gister maar ik krijg mijn muziek niet in mappen op die kutipod.

Hoe bedoel je in mappen? Ik heb hier alles wat ik op mijn iPod wil in iTunes gesleept, die vervolgens alles netjes sorteerde en op mijn iPod kwakte :)

Kan selecteren op artiets, album, nummer, werkt als een tiet :)
basvh
itunes is gewoon even wennen. vond het eerst ook een kut programma maar aangezien ik een mac heb kom je er niet onderuit. Maar nu ik eenmaal gewend ben wil ik niet anders. erg relaxed programma. afspeellijsten en zoek functies werkt ideaal. zeker in combinatie met een iPod. Veel beter dan mapjes verslepen dan op al die andere players.
AxePlode
itunes is het meest relaxte progje voor een ipod. gebruik verder voor mn muziek gwn winamp, vind ik dan weer fijner werken.

maar je kunt op een ipod geen muziek onderverdelen in mappen, je moet het er gwn op klateren en dan indelen in playlists. vind dat wel een aardige tekortkoming maar daar doe je weinig aan. itunes is trouwes wel het enige programma waarmee je muziek meteen in een playlist kunt slepen...
basvh
welkom jongens en meisje bij het college: experience and marketing

vandaag ga ik jullie uitleggen waarom de iPod zn succes is.

Waarom is de ipod zo populair en heeft het een enorm marketshare? reclame? kopieer gedrag? design? hype? en als het een hype is dan is het belangrijk om jezelf af te vragen: waarom is het een hype?

Maar laten we eerst de theorie behandelen:

In deze economie is marketing niet meer DE tool als het gaat om product ontwikkeling etc. Het is nu een van de instrumenten geworden in het hele pakket van de marketeer. Wil je tegenwoordig uitgaan van een succesvol product dan is het bieden van een experience essentieel. De theorie spreekt hier dan ook experience marketing danwel imagineering: Het creeeren van een belevenis. Het voordeel voor het bedrijf die een belevenis aanbied is dat mensen geneigd zijn om veel meer te betalen en veel loyaler zijn. Waarom willen de mensen dan een belevenis? Ja goede vraag, mensen hebben het steeds drukker of hebben alles al of alles al een keer meegemaakt. Als producent van een product kan je je vaak ook alleen maar onderscheiden door een belevenis aan te bieden. Als het gaat om service, productspecificaties etc zijn veel producten zwaar aan elkaar gewaagd. Het bieden van een belevenis is dan vaak de enige methode om jezelf als bedrijf of product te differentieeren

Maar hoe kunnen we dan het creeeren van belevenis omzetten naar een MP3 speler? Nou apple heeft daar het antwoord op gevonden.

Apple is het enige bedrijf dat begrijpt wat een MP3 speler eigenlijk is en moet doen. Een MP3 speler is een muziek speler en muziek is iets universeels, muziek is voor heel veel mensen heel belangrijk. het laat zien wie je bent, wat voor stemming je bent en waar je voor staat. Muziek is fantastisch, muziek is geweldig kortom muziek is een beleving. Het beleven van muziek in combinatie met een mp3 speler is door apple heel goed begrepen.

Kijk eens de user interface en bediening van de ipod. Je kan snel switchen van afspeellijst, doorspoelen, album art bekijken enzovoort. iTunes speelt hier ook een grote rol in. Je nummers staan in je muziek bibliotheek. Je kan nu afspeellijten en nummers erin slepen. Het voordeel is dat de mp3s dan niet naar verschillende mappen worden gekopieerd door de gebruiker maar dat de afspeellijsten verwijzen naar nummers. Je kan dus een afspeellijst maken zoals bijvoorbeeld: jaren70 hits en bepaalde nummers uit deze afspeellijst ook terug laten komen in een afspeellijst genaamd chillout tracks various. Kortom het stelt de gebruiker in staat om met een paar klikken van de knop allerlei soorten afspeellijsten te maken en deze ook snel naar de ipod te exporten zonder zelf met mappen te gaan rondslepen. Op de ipod zelf kan je weer snel switchen tussen alle tracks en afspeellijsten kortom muziek wordt beleefd.

Dit is dus het basisbeginsel van de iPod. Maar welke andere tools worden er gebruikt:

Design: Wat een ontwerp, een mijlpaal in de geschiedenis van industrieel ontwerp. Er zijn weinig mensen die zoiets niet mooi vinden.

Witte earbuds: waarom er nooit iemand eerder op dit idee is gekomen is mij een raadsel. Altijd maar die zwarte doppen. Toen de ipod in america uitkwam was de iPod nog Mac Only. Mac gebruikers waren in die tijd veelal creativos: muziek producers, ontwerpers en designers m.a.w trendsetters. Op de straten van alle grote steden zag het klootjes volk opeens al die coole gasten met van die witte doppen lopen en iedereen wilde weten wat het precies was. Een sterk staaltje buzz marketing.

Commercials: de witte doppen kwamen ook heel goed van pas in de reclames. In deze reclames werden dansende rappers, housers, rockers etc getoond maar dan alleen hun silloet ( hoe schrijf je dat ook alweer) en de witte doppen in combinatie met goede muziek en veel kleur. Gewoonweg briljante reclames.

iTunes Music Store: In nederland is het online shoppen nog niet groot maar in de states wel. Mensen hebben het druk en kunnen snel voor 1 dollar de nieuwste hit binnen paar seconden binnenhalen en op hun iPod zetten om nog net de trein/metro te halen. Verder is het binnenhalen van podcasts en het overzetten naar je iPod ook een fluitje van een cent.

Om mijn college te eindigen. Als we het over mp3 spelers hebben kunnen we het hebben over de technische specs. Maar kijkend naar alle spelers kan je zeggen dat ze allemaal bijna hetzelfde zijn en hetzelfde te bieden hebben. iPod is enige die zich differentieerd door middel van user interface en design zodat men muziek kan beleven.In plaats van een mp3 speler wordt het dus een accesoire of een lifestyl object. Hierdoor zijn mensen geneigd meer te betalen, zijn ze loyaal en is het cool om een ipod te hebben.

Het college van volgende week gaat over het succes van de Nintendo Wii en DS. EN ik hoop dat Remy volgende week niet in slaap valt onder het college. zeker weer te veel gedronken? :tongue2
Remy D
Mooi verhaal :), ik weet inmiddels al een stuk meer en krijg mijn nummers nu wel gesorteerd op mijn ipod.

Nu nog een makkelijke manier om avi bestanden erop te krijgen en dan ben ik klaar met kutten. :)
Flipper01
quote:
Originally posted by Remy D
Mooi verhaal :), ik weet inmiddels al een stuk meer en krijg mijn nummers nu wel gesorteerd op mijn ipod.

Nu nog een makkelijke manier om avi bestanden erop te krijgen en dan ben ik klaar met kutten. :)

Volgens mij moet je avi bestanden eerst omzetten naar een ander formaat,.. Dit duurt volgens mij net zo lang als het afspelen van een film, dus dat is wel een beetje jammer.

Edit:
Hier een gratis progje: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/
Loraine
Leuke marketing anekdote, wel veel schrijf- en spelfouten :eek:

Het kan mij echter nog bij lange na niet ervan overtuigen dat ik om de zgnd user interface en het design de iPoot zou "moeten" hebben/aanschaffen. Maar goed ik ben wellicht eerder een rebel dan kuddedier. ;)
Imo is de iPod nog steeds een zwaar overrated apparaatje waarvoor zoals basvh al aangeeft, veel meer wordt betaald dan dat het ding feitelijk waard is.
Wat dat betreft wel een slim USP van Appel.

M'n Creative MuVo doet het prima onderweg denk ik dan op mijn beurt.
Als ik naar een mooi vormgegeven product wil hebben, dan koop ik toch liever iets Mooois voor in huis. :)
Bijv. de Light Shade Shade van Jurgen Bey of de Gispen 405 of 407 die nog op mijn verlanglijstje staan :cool:
Is leuker om van te genieten en om naar de te kijken (en wss gaat het ook nog langer mee) dan naar zo'n klein apparaatje wat je enkel onderweg gebruikt en waarvan je het o-zo mooie design toch in je zak stopt :rolleyes:
basvh
quote:
Originally posted by Loraine
Leuke marketing anekdote, wel veel schrijf- en spelfouten :eek:

na een dagje emporium met heel veel bier en geen slaap mogen die spelvouten best.

:clown:

quote:
Het kan mij echter nog bij lange na niet ervan overtuigen dat ik om de zgnd user interface en het design de iPoot zou "moeten" hebben/aanschaffen. Maar goed ik ben wellicht eerder een rebel dan kuddedier.

ik zeg nergens dat het je er 1 moet aanschaffen. Ik geef alleen aan dat er meer achter zit dan alleen een hype of trend en dat wat apple gedaan heeft dus erg innovatief is. Ze hebben het daar gewoon goed doorgehad.

quote:
Als ik naar een mooi vormgegeven product wil hebben, dan koop ik toch liever iets Mooois voor in huis.

Ben benieuwd hoe de nieuwe iMacs met LED screens eruit gaan zien. Wordt waarschijnlijk ook iets moois voor in huis
Loraine
quote:
Originally posted by basvh
ik zeg nergens dat het je er 1 moet aanschaffen. Ik geef alleen aan dat er meer achter zit dan alleen een hype of trend en dat wat apple gedaan heeft dus erg innovatief is. Ze hebben het daar gewoon goed doorgehad.

Ik bedoelde ook niet dat jij dat opperde dat ik er een zou moeten kopen ;)

Apple Macintosh is op het gebied van marketing & sales overigens al decennia lang innovatief bezig.
De intrede van de Macintosh SE/Classic en LC-serie eind jaren 80/begin jaren 90 waren namelijk al DE voorlopers van (Microsoft) Windows zoals wij dat nu kennen met die icoontjes.
Toendertijd was dat echt HOTT stuff en fijn om mee te werken :)

basvh
quote:
Originally posted by Loraine

Toendertijd was dat echt HOTT stuff en fijn om mee te werken :)

nog steeds erg fijn om mee te werken. Wil nooit meer een PC. On-dingen zijn het!!!! :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip:
Remy D
quote:
Originally posted by Flipper01
Volgens mij moet je avi bestanden eerst omzetten naar een ander formaat,.. Dit duurt volgens mij net zo lang als het afspelen van een film, dus dat is wel een beetje jammer.

Edit:
Hier een gratis progje: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

Thnx. maar heb al een beter iets gevonden. :) Download nu gewoon mp4's en heb superbeeld op mijn ipod. :tongue2 Heb nu the simpsons lost en friends erop staan. De laatste 2 aflevering van Lost van s03 zijn zo bruut. die moet ik er op hebben.

Kweet inmiddels hoe het allemaal werkt nu en ben daar dus wel blij mee. Verschillende reacties van jullie hier hebben me 1000 maal meer geholpen dan de Itunes help en meterslange uitleg op andere sites.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement