return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

DAMP - Techno/Acid/Hardstyle GBG 30/6
View this Thread in Original format
Krippe

Den 30:e juni råder det högtyck i Göteborg, club DAMP ordnar sommarens hetaste technoevent. Som vanligt blir det en euforisk natt med techno och annan ösig och skruvad elektronisk dansmusik. Stroboskop, laser, glädjetjut och händerna i luften är kvällens ledord. Nu kör vi...

Djs

[UK] Homemade Acid - Acid techno/techno
Home Made Acid är en upptagen producent och dj djupt involverad i Londons underjordiska technoscen som vi i DAMP haft ögonen på en längre tid. Hans energiska acid techno har börjat slå igenom på allvar i England och vi är mycket glada att få presentera honom för den svenska publiken.

http://www.myspace.com/homemadeacid

[Stockholm] Ultraform - Hardstyle/hardtrance
Kvällen avslutas av Ultraform från Stockholm som kommer leverera en tung omgång hardstyle med en touch av acid och hardtrance. Ultraform är en av Sveriges hetaste dj:s och producenter inom dessa genrer och spelar i sommar bland annat på den tyska megafesten Q-Base samt sida vid sida med Kamui och A*S*Y*S* på Sense Your Mind i Stockholm. Missa inte denna chans att få uppleva honom på DAMP i Göteborg.

http://www.myspace.com/ultraform

Barba från DAMP och Dictu från Robotic Empire värmer upp dansgolvet med en vild och drivig blandning av techno och acid från då och nu.

Tid: 2007-06-30 22:00-03:00
Plats: Stars'n'Bars, Järntorget, Göteborg
Pris: 80:- + Garderob
Ålder: 18 år
http://www.clubdamp.se
Krippe
Schema för kvällen
22:00-23:00 - Dictu
23:00-24:00 - Barba
24:00-01:30 - Ultraform
01:30-03:00 - Homemade Acid

Dessförutom
2 för 1 i baren på öl/vin/cider hela natten, mmmm.
Laszlo
quote:
Originally posted by Krippe
Dessförutom
2 för 1 i baren på öl/vin/cider hela natten, mmmm.

Akta så ni inte åker dit på det. Lite beroende på hur ni lägger upp det kan krögaren eller vem det nu är som står på alkoholtillståndet bli av med utskänkningstillståndet. Enligt alkohollagen får man aldrig bjuda på alkohol, således är "köp två betala för en" fett olagligt. Kostar det lika mycket att köpa en öl som att köpa två? Det är ju så "2 för 1" tolkas av de flesta. Eller är det halva priset om du bara köper en öl? Gå i sådan fall ut med "Happy hour hela kvällen" istället.
Krippe
Det e krögaren som står för det.
Man köper en och får två, dvs man kan inte köpa en för halva priset.

Jag kan inte tänka mig att det är särkskilt olagligt i och med att extremt många ställen i gbg har det så. Det som är lite unikt här är att det gäller hela natten och inte bara till tio eller liknande som det brukar vara.

Så... Billigt inträde, billig bar, fet underjordstechno levererat av ett tajt ljudsystem och så två lasrar...
Laszlo
quote:
Originally posted by Krippe
Jag kan inte tänka mig att det är särkskilt olagligt i och med att extremt många ställen i gbg har det så.

Det förklarar ju varför krog efter krog blir av med utskänkningstillståndet. För speciellt lagligt är det inte heller. Lagen säger att man inte får tvinga/uppmuntra folk till att dricka alkohol genom att ge mängdrabatt och så vidare. Kan inte paragrafen/erna som förklarar detta utantill och har inte det framför mig, men vad är "du måste köpa minst två öl" om inte att tvinga på folk att dricka det de nödvändigtvis inte vill ha? Klart som korvspad att ingen tvingar gästen under pistolhot att dricka upp båda, men medelsvensson lämnar fan inte en hel pilsner orörd! =)

Det som skiljer alkohollagen från övriga lagar (i alla fall i Sverige) är att i andra lagar står det "Så här får du inte göra". I alkohollagen är det tvärtom. Där står det "Såhär får du bara göra".

Nåväl, nu är detta inget du behöver bry dig om eftersom alkistillståndet inte står på ditt namn, men det kan ju vara bra att ha i bakhuvudet för de som vill fixa fest i framtiden =)
Krippe
Jag håller med om att det egentligen kanske e lite tvivelaktigt och det uppmuntrar ju garanterat till att dricka mer. För att inte tala om hetsdrickandet som uppstår varje gång man måste svepa ölen för att gå ut och ta sig en god giftpinne.

Hur som så är jag iaf tacksam för den extra ölen som följer med varje öl jag köper. Det är hälsosamt för plånboken men kanske inte för kroppen.
Laszlo
haha, ja, jag hade inte klagat heller...men hade också velat ha möjligheten till att bara köpa en öl för halva priset när det börjar vingla lite för mycket =)

nu ska jag ut och dricka...öl.. :) skål
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement