|
Hur mycket vatten kan man dricka? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Dj_ExOn |
Killen som dog hade knaprat E.. när man tar E så blir man enormt jävla törstig och kan dricka hur mycket som helst!
Det är detta spanarna kollar på raves, personer som dricker kopiösa mängder vatten. |
|
|
| Ravesquad |
| intressant fråga.. jag har läst att det e vanligare att folk dör för att dom druckit för mycket vatten än för lite på dansgolvet...blodkärlen i hjärnan kan tydligen svullna upp o brista.. |
|
|
| Dj_ExOn |
| Men va fan! Drick lagom:D Som efter en workout..under tiden du gör det och efter och ta inte droger!! |
|
|
| Dj_ExOn |
| Jag är trött som en häst!! Får sluta vara uppe sent! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Dj_ExOn
Men va fan! Drick lagom:D Som efter en workout..under tiden du gör det och efter och ta inte droger!! |
visst är det lagom som gäller
men eftersom man blir VÄLDIGT törstig, så tror jag att det är lätt att man dricker mer än man egentligen skulle... kroppen hinner liksom inte fatta att man har druckit förrän man är törstig igen |
|
|
| mindshooter |
Jag har svårt att se att man skulle kunna svepa 5 liter och sen dö om man inte var hög eller nåt. Fan jag har känt ibland när jag försöker klämma i mig mer vatten än jag kan att det nästan vill up igen.
Har inte druckit mjölk så länge jag kan minnas så därför dricker jag väldigt mkt vatten. säkert 1-2 liter på natten också. Jag älskar vatten! Det är också en av orsakerna till att jag aldrig har huvudvärk i skolan etc... 90% av gångerna du har huvudvärk så beror det på för lite vatten om du inte är sjuk etc etc... |
|
|
| sipowitz |
Helloj!
Är det fler än jag som brukar lägga uppåt 200 (danska kronor) på vatten en kväll... har blivit en vana när man över på gorgeous.dk i köpenhamn... dansa nonstop med nonstop vatten införsel =)
/Martin |
|
|
| Unis |
| Har för mig att jag hört att vid aktivt idrottande, så är det ca 2dl var 15min som är det optimala, ungefär, kan iof variera från preson till preson. Å det där med att man kan dö av vatten... Jag har en bekant som hade en väninna som hade en son som dog av vatten, han hade varit i holland tror jag det var, å tagit E.. å därefter druckit så mkt vatten att han dog, han drunkande. fick höra detta vid en middag i vintras när vi var å åkte skidor i tänndalen, vi sattå skojade om att vi drack så mkt vatten så att det kändes som om man skulle dö, hon tog väldigt illa upp. Men som sagt, 2dl/15min är en tumregel |
|
|
| Amnezia |
hehe du kan nog va lugn.....
de ggr folk dött för att druckit för mkt har E ofta varit inblandat..folk som hört att man inte känner törst,trötthet m.m å dricker då istället oerhört mkt för att inte tuppa av för att de inte druckit..lite motsat asså.....
så e du pillerfri så känner du när du ska dricka..promise;)
/Nezia |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Unis
Har för mig att jag hört att vid aktivt idrottande, så är det ca 2dl var 15min som är det optimala, ungefär, kan iof variera från preson till preson. Å det där med att man kan dö av vatten... Jag har en bekant som hade en väninna som hade en son som dog av vatten, han hade varit i holland tror jag det var, å tagit E.. å därefter druckit så mkt vatten att han dog, han drunkande. fick höra detta vid en middag i vintras när vi var å åkte skidor i tänndalen, vi sattå skojade om att vi drack så mkt vatten så att det kändes som om man skulle dö, hon tog väldigt illa upp. Men som sagt, 2dl/15min är en tumregel | Aj aj då, jobbig situation där :(
Själv idag har jag druckit vatten i lagom mängder för att hindra huvudvärk.. men nu märker jag att det inte hjälper så det blir nog en alvedon om det blir värre :p |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Själv idag har jag druckit vatten i lagom mängder för att hindra huvudvärk.. men nu märker jag att det inte hjälper så det blir nog en alvedon om det blir värre :p |
Skulle nog tro att det inte hjälper speciellt om du redan skaffat dig huvudvärken.... Du måste nog dricka konstant för att hindra den INNAN den kommer :p |
|
|
| Vizay |
| ska fan börja göra som mind å dricka mycket mer vatten om dagarna, då kanske man inte e så satans trött hela dagen sen :) |
|
|
|
|