|
Vinyl shops i sthlm?
|
View this Thread in Original format
| AnD |
Köper nån av er vinyls i sthlm, och i så fall vart? Jag har köpt lite på mega skivakademin vid sergels-torg men de har inte så mycket av intresse. Hört om nåt ställe som heter pitch-control, vart ligger det?
Får mina 1210or sen snart och jag måste fixa lite vinyls innan det :) .. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by AnD
Köper nån av er vinyls i sthlm, och i så fall vart? Jag har köpt lite på mega skivakademin vid sergels-torg men de har inte så mycket av intresse. Hört om nåt ställe som heter pitch-control, vart ligger det?
Får mina 1210or sen snart och jag måste fixa lite vinyls innan det :) .. | Vet inte så bra om ställen där man kan inhandla bra vinylisar... dom flesta har väl mest house och hip hop om jag har fattat det rätt.
Pitch control ligger iaf. på Gamla Bro gatan... nästan ända nere vid Vasa gatan, fortsätter man åt andra hållet kommer man till Hötorget...
:) |
|
|
| Trancefella |
vart där en gång, rätt bra faktiskt. Aja:
gamla brogatan 27 [vid centralen ungefär],
225640,
mån-ons o fre 11-18,
tor 11-19,
lör 11-16
;)
Steve: dom har trance, dance, progressive, tribal, house osv. där också |
|
|
| Beamish |
jämfört med Juno.co.uk är pitch svindyrt
KÖpte en skiva på Juno, gav 107 kr för den. Hittade samma på Pitch för 150... |
|
|
| King of Clubs |
| Pitch ÄR svindyrt... Har inte koll på vinylpriser, men iaf när det gäller cd. Hittade Tiesto - Revolution skivan där som dom sålde för 350:- Det är inte okej... |
|
|
| Phat^Trance |
| det finns en @ gamla stan, typ utanför tunnelbanan, vet dock inte om stället finns kvar |
|
|
| Proximus |
| quote: | Originally posted by Phat^Trance
det finns en @ gamla stan, typ utanför tunnelbanan, vet dock inte om stället finns kvar |
saturn return.. skum ställe, mer psy grejer där.. :) |
|
|
| Trancefella |
| quote: | Originally posted by Beamish
jämfört med Juno.co.uk är pitch svindyrt
KÖpte en skiva på Juno, gav 107 kr för den. Hittade samma på Pitch för 150... |
var det med leverans och V.A.T.?
PS. ojusta, Juno äger!!!! |
|
|
| mindshooter |
Mossebacke records...helt klart BÄST! Mest begagnat men fy så mycket...
Har köpt typ 5 st klassiker där....har inga spelare heller dock :p
För att komma dit:
Slussen utgången som ligger längst bort på perrongen och går uppåt.
höger är det som gäller. Gå upp tills du kommer ut. Sväng sedan vänster up i backen. Sedan vänster igen vid tempo-butiken. Upp i baken ligger det på vänster sida. När du kommer in är FULLT med skivor....det finns hur mkt som hellst och trångt är det. Men om du beger dig in i bakdelen på butiken genom en liten öppning kommer du in i ett lager med Vinyl...asstort....tog mig ca 10 besök innan jag hittade detta haha |
|
|
| Beamish |
killen som jobbar där ger ett intryck av att vara en luffare....
han säljer skitmkt promoskivor o sånt som inte ens är tänkt för butiker... |
|
|
| Dj_Activated |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Mossebacke records...helt klart BÄST! Mest begagnat men fy så mycket...
Har köpt typ 5 st klassiker där....har inga spelare heller dock :p
För att komma dit:
Slussen utgången som ligger längst bort på perrongen och går uppåt.
höger är det som gäller. Gå upp tills du kommer ut. Sväng sedan vänster up i backen. Sedan vänster igen vid tempo-butiken. Upp i baken ligger det på vänster sida. När du kommer in är FULLT med skivor....det finns hur mkt som hellst och trångt är det. Men om du beger dig in i bakdelen på butiken genom en liten öppning kommer du in i ett lager med Vinyl...asstort....tog mig ca 10 besök innan jag hittade detta haha |
Vilka klassiker köpte du? Den där butiken låter intressant, har aldrig hört talas om det, funderar på att gå dit nån dag i veckan!
//DJ_A |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Beamish
killen som jobbar där ger ett intryck av att vara en luffare....
han säljer skitmkt promoskivor o sånt som inte ens är tänkt för butiker... |
Haha jag vet....men han kan ALLT om ALLT och det lovar jag dig! Jag kan fråga honom om trance och min farsa frågar om nån Underground trubadur från 60 talet haha....
Dj_Activated: Jag har köpt bla: Apoptygma Berzerk - Kathys song, Cygnys X - Supestrings, Space Brothers - Shine. |
|
|
|
|