return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Ny klubb i KPH - öppnar 3. augusti
View this Thread in Original format
ScuL
Så er det officielt! Rave Mansion åbner nyt diskotek d. 3. aug. lige ved Scala! Det fedeste Harddance, Techno og Hardstyle. Så er du til vilde tramperfester, hård techno og kæmpe lasershow, så er det på CLUB RAVEMANSION! Hardstyle is our style! Se mere info på ravemansion.dk! Send gerne videre

Der står på siden at
23:00 - 01:00: Dance/Harddance
01:00 - 03:00: Techno/Trance
03:00 - 05:00: Hardstyle

Jernbanegade 11
København V

www.ravemansion.dk
RebeL9
harddance är det typ som Basshunter?
Laszlo
MEn vafan....ingen som ens orkar bry sig om att tjaffsa emot? Jag som väntade på cat fight :) Detta stället har verkligen dött...

Basshunter är förresten grym, vad jiddrar du om??? :whip:
RebeL9
quote:
Originally posted by Laszlo
MEn vafan....ingen som ens orkar bry sig om att tjaffsa emot? Jag som väntade på cat fight :) Detta stället har verkligen dött...

Basshunter är förresten grym, vad jiddrar du om??? :whip:


va? Basshunter lanserar ju sin musik som harddance :)
verkar förvirrande. har bara hört folk säga att han gör harddance.
Laszlo
hmm...att du ens har koll på vad han kallar sin musik är oroväckande. Kan du verkligen svära på att du inte har Boten Anna på 12" där hemma? :wtf:
RebeL9
men sluta envisas! Vad skulle du klassa hans musik som? :)
Och ja jag är helt seriös att alla jag frågat har sagt att hans musik varit harddance.
Laszlo
Aja, vafan du vinner...jag trodde det var techno :toothless
ScuL
quote:
Originally posted by RebeL9
men sluta envisas! Vad skulle du klassa hans musik som? :)


O - S - T
RebeL9
ok kan någon tipsa om några harddancelåtar?
Whirloop
quote:
Originally posted by RebeL9
ok kan någon tipsa om några harddancelåtar?


Mja att säga "hard dance" är lika vagt som att säga "trance" idag eftersom hard dance liksom trance är ett samlingsnamn för många subgenres.

Två favisar hos mig, den första är en klassiker av äldre slag
och den andra är mer av modernare freeform hardcore-stilen.

DJ Brisk & Trixxy - Eye Opener
http://66.36.249.159:60/Slammin_vin...opener_clip.mp3

D - D3A (Cube::Hard Remix)
sorry hitta ingen sample


Harddance behöver inte vara sunkigt som bajshunter. Faktum är att om det är rätt typ så har man de bästa elementen i ett format, euforin från trancen och uk hardcore blandat med energin från riktigt tung psytrance och techno.

Hehe nu tror du säkert jag är full och dillar eller något... :haha:

Johan (DJ Irish)
Vi kallar en hel kanal för Hard Dance på Di.fm eftersom vi slängt in allt som heter Hard Trance, Hard House, UK NRG, Hard Style och en snutt acid techno där. :p

Vad jag har förstått så har det blivit rätt vanligt att kalla allt sånt gemensamt som Hard Dance

Men om ni syftar på att det skulle finnas en specific music-stil som heter Hard Dance så har jag aldrig hört något bra exempel på vad det skulle kunna vara
RebeL9
quote:
Originally posted by Johan (DJ Irish)


Men om ni syftar på att det skulle finnas en specific music-stil som heter Hard Dance så har jag aldrig hört något bra exempel på vad det skulle kunna vara


mm precis. det var därför jag blev förvirrad.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement