|
Ny klubb i KPH - öppnar 3. augusti
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
Så er det officielt! Rave Mansion åbner nyt diskotek d. 3. aug. lige ved Scala! Det fedeste Harddance, Techno og Hardstyle. Så er du til vilde tramperfester, hård techno og kæmpe lasershow, så er det på CLUB RAVEMANSION! Hardstyle is our style! Se mere info på ravemansion.dk! Send gerne videre
Der står på siden at
23:00 - 01:00: Dance/Harddance
01:00 - 03:00: Techno/Trance
03:00 - 05:00: Hardstyle
Jernbanegade 11
København V
www.ravemansion.dk |
|
|
| RebeL9 |
| harddance är det typ som Basshunter? |
|
|
| Laszlo |
MEn vafan....ingen som ens orkar bry sig om att tjaffsa emot? Jag som väntade på cat fight :) Detta stället har verkligen dött...
Basshunter är förresten grym, vad jiddrar du om??? :whip: |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Laszlo
MEn vafan....ingen som ens orkar bry sig om att tjaffsa emot? Jag som väntade på cat fight :) Detta stället har verkligen dött...
Basshunter är förresten grym, vad jiddrar du om??? :whip: |
va? Basshunter lanserar ju sin musik som harddance :)
verkar förvirrande. har bara hört folk säga att han gör harddance. |
|
|
| Laszlo |
| hmm...att du ens har koll på vad han kallar sin musik är oroväckande. Kan du verkligen svära på att du inte har Boten Anna på 12" där hemma? :wtf: |
|
|
| RebeL9 |
men sluta envisas! Vad skulle du klassa hans musik som? :)
Och ja jag är helt seriös att alla jag frågat har sagt att hans musik varit harddance. |
|
|
| Laszlo |
| Aja, vafan du vinner...jag trodde det var techno :toothless |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by RebeL9
men sluta envisas! Vad skulle du klassa hans musik som? :)
|
O - S - T |
|
|
| RebeL9 |
| ok kan någon tipsa om några harddancelåtar? |
|
|
| Whirloop |
| quote: | Originally posted by RebeL9
ok kan någon tipsa om några harddancelåtar? |
Mja att säga "hard dance" är lika vagt som att säga "trance" idag eftersom hard dance liksom trance är ett samlingsnamn för många subgenres.
Två favisar hos mig, den första är en klassiker av äldre slag
och den andra är mer av modernare freeform hardcore-stilen.
DJ Brisk & Trixxy - Eye Opener
http://66.36.249.159:60/Slammin_vin...opener_clip.mp3
D - D3A (Cube::Hard Remix)
sorry hitta ingen sample
Harddance behöver inte vara sunkigt som bajshunter. Faktum är att om det är rätt typ så har man de bästa elementen i ett format, euforin från trancen och uk hardcore blandat med energin från riktigt tung psytrance och techno.
Hehe nu tror du säkert jag är full och dillar eller något... :haha: |
|
|
| Johan (DJ Irish) |
Vi kallar en hel kanal för Hard Dance på Di.fm eftersom vi slängt in allt som heter Hard Trance, Hard House, UK NRG, Hard Style och en snutt acid techno där. :p
Vad jag har förstått så har det blivit rätt vanligt att kalla allt sånt gemensamt som Hard Dance
Men om ni syftar på att det skulle finnas en specific music-stil som heter Hard Dance så har jag aldrig hört något bra exempel på vad det skulle kunna vara |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Johan (DJ Irish)
Men om ni syftar på att det skulle finnas en specific music-stil som heter Hard Dance så har jag aldrig hört något bra exempel på vad det skulle kunna vara |
mm precis. det var därför jag blev förvirrad. |
|
|
|
|