return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 4 5 
New/Neo/Minimal Trance
View this Thread in Original format
FUSyke
Is er een verschil tussen New, Neo en Minimal Trance? Of betekenen ze juist hetzelfde?

Kan er mij iemand enkele platen noemen van dit genre?

En welke dj's draaien dit genre?
Jasperovitsj
Allemaal modewoorden die op zich niks betekenen. Ze maken het alleen makkelijker om platen met allerlei invloeden toch te catalogeren onder één "genre". Maar net zoals "after" zegt het weinig tot niks, alleen dat de platen in kwestie een melodisch trance-achtig gevoel hebben dat teruggrijpt naar de (progressive) trance van midden jaren '90 tijdens de hoogdagen van Sasha, Oakenfold en Digweed.

Ik zal vanavond eens een mixje uppen met allemaal platen die als "neotrance" beschouwd kunnen worden :)
FUSyke
quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Ik zal vanavond eens een mixje uppen met allemaal platen die als "neotrance" beschouwd kunnen worden :)

Mercie voor de uitleg en de komende mix!
FUSyke
Zaken van Guy Gerber, Guy J, Chaim, ... kunnen we die onder dit genre plaatsen?
Jasperovitsj
Sommige wel, sommige niet. Het probleem met de opkomst van dit nieuwe "genre" is dat mensen nu elke minimal/electro/house plaat die enigszins melodisch klinkt meteen onder neotrance gaan klasseren, terwijl die platen totaal niks met trance te maken hebben.

Het hangt ook een beetje van persoonlijke interpretatie af. Zo vindt Luc bijvoorbeeld Columbian Soul een neotrance plaat, terwijl die voor mij niet onder die noemer valt. :) Een paar van de bekendste voorbeelden die door het grote publiek als neotrance worden beschouwd zijn:

Deadmau5 - Faxing berlin
Aril Brikha - Winter
Dominik Eulberg - Bionik
Neooo
Wat maken ze dat ingewikkeld. :o
FUSyke
Qua persoonlijke interpretatie heb je gelijk. Ik vind bijvoorbeeld Deadmau5 - Faxing berlin en Aril Brikha - Winter wel neotrance. Terwijl ik dit niet vind van Columbian Soul en Bionik. Dankzij je uitleg en voorbeelden weet ik nu dat mijn gedacht dat ik heb over neotrance toch ongeveer juist is.
Bertn
columbian soul lijkt me helemaal geen neotrance eigenlijk. dat neigt meer naar groovy stuff.
Push2005
quote:
Originally posted by Bertn
columbian soul lijkt me helemaal geen neotrance eigenlijk. dat neigt meer naar groovy stuff.

Groovy stuff ? lol

Dat is bijna pure bigroom (neo)trance
Blue Sky 99
Colombian Soul leunt wel degelijk aan bij neotrance, de track gaat alleen iets té veel los waardoor de minimal elementen iets minder naar voor komen.

Neotrance is persoonlijk wel mijn ding, al worden er idd iets té snel tegenwoordig over deze kam gescheerd en gehypt maar zo lang ik er nog kwalitatieve tracks kan in terug vinden maakt het mij niet zo veel uit dat deze stroming aan populariteit wint.

FredNova
bijvoorbeeld: voor mij is groove dan weer de commerciële variant van vocal house... en zo kunnen we blijven doorpraten...

dus ieder zen ding en noem het hoe je wil :-)
Config
Marc Romboy & Stephan Bodzin - Callisto

dat is ontegensprekelijk neotrance :crazy:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 
Privacy Statement