|
drum & bass i sverige?
|
View this Thread in Original format
| benni |
Vad tycker ni om d&b? och är det bara jag som tycker att det inte är så populärt i sverige? hur är läget i stockholm området?
Nyligen har jag fastnat för "intelligent drum & bass" eller "Liquid Funk" stilen som Fabio har skapat, den bygger på mer atmosphere ljud, soul, jazz och lounge .. plus mycket vocals, den är väldigt bekväm att lyssna på hemma också. |
|
|
| Johan (DJ Irish) |
Ingen aning hur det är i Stockholm men DnB har varit populärt i malmö i en massa omgångar. Vet inte dock om det pågår något där för tillfället då jag inte varit i Sverige på 8 månader.
På nått sätt har jag känslan att det alltid brukar finnas någon klubb som kör DnB för ca 150-200 pers. Och det är alltid fullpackat... |
|
|
| benni |
jag hade velat vetat mer då om detta ställe...
men ändå har jag känslan att dnb subkulturen inte finns i sverige lika mycket som i andra länder, stämmer det? |
|
|
| Laszlo |
| I England är D&B ruskigt stort. Nu när vi var över på Global Gathering blastades det D&B från varannan bil kändes det som, likaså var ett av tälten på festivalen där någon D&B-akt körde bland det mest packade jag sett. Själv har jag aldrig förstått tjusningen med genren :clown: |
|
|
| benni |
| quote: | Originally posted by Laszlo
I England är D&B ruskigt stort. Nu när vi var över på Global Gathering blastades det D&B från varannan bil kändes det som, likaså var ett av tälten på festivalen där någon D&B-akt körde bland det mest packade jag sett. Själv har jag aldrig förstått tjusningen med genren :clown: |
Kan tänka mig att i england är det stort, men inte bara i england.. När jag va i Polen för 3 veckor sen kändes det stort, och man hörde det från bilarna.. också på Island är det stort, och dom galnaste kvällarna där har varit dnb kvällar.
Jag har aldrig gillat dnb förrän jag började lyssna på Fabio's radio show på BBC radio1. Han kör somsagt inte den tyngsta varianten av dnb utan liquid funk stilen som jag nämnde innan, den är också lite influenserad av house... |
|
|
|
|