Vad behöver jag?
|
View this Thread in Original format
Vizay |
ok, tänkte börja Dja lite mer seriöst men jag har absolut ingen utrustning alls i nuläget.
Nån som kan tipsa om bra utrustning för startern som inte kostar skjortan (vill inte slänga massvis med pengar på utrustningen ifall jag tappar intresset efter en vecka om ni förstår vad jag menar)
Har en maxbudget på runt 5000 - 7000kr (går att öka på om det verkligen inte går att få grejer för detta priset)
nå va sitter ni fortfarande där å löäser för....tipsa på nu! :) |
|
|
Jre |
Leta reda på en Beg Denon 2000
och en Beg Pioneer DJM 300
DÅ ska du komma undan med ca 5-7k
/ Jre |
|
|
Vizay |
det kanske bara e jag som e blind man vart jag än letar så finns inte Denon 2000 nånstans.....har kollat både prudukter hos denon själva och kollat på ställen där den kan tänkas säljas begagnad... |
|
|
Jre |
Sorry!
DENON DN-2000F är det fullständiga namnet.
Titta vad jag hittade tex!
1 st Denon DN-2000F Renoverad nya lasrar,pris: 4000.-
1 st mixer Behringer DX-100 NY. pris:800.-
1 st mixer Phonic PDM 2005 EQ/kan.NY. pris:2000.-
1 st skivsp.Technics SL 1210 Renoverad. pris:3000.-
SL1210 för 3000:- inte illa alls :)
Gammal annons iof. Men man vet aldrig
http://www.blocket.se/view/510013.htm
Så här ser den ut!
http://www.directdistributionsales.com/itm00672.htm
/jRe |
|
|
Vizay |
du är en ängel jre....tack =) |
|
|
Vizay |
den blev man ju lite mer sugen på =)...å dessutom bara 500 mer....hur fna missade jag den då jag sökte....måste vart för trött :P :)
säg gärna till om du hittar mer roliga saker till bra priser ;) |
|
|
Jre |
Hej!
Jag kom precis på en sak du ska testa
när du skall köpa din denon cd spelare.
Ett känt fel är att när du kör ut släden
så åker denna automatiskt in igen.Asså
den stannar inte kvar ute så du kan byta skiva
man måste vara skitsnabb och klämmer ofta skivorna.
Släden åker ju in och ut några ggr under en kväll
så det är ju självklart att denna slits.Men jävligt
surt att ha de problemet när du precis köpte din spelare
så kör in och ut slädarna några ggr för at försäkra dig om
att de funkar prima.
/ Jre |
|
|
Vizay |
okidoki....kan ju va ganska jobbigt annars...tack för tipset :) |
|
|
mindshooter |
Tänkte skaffa något sådant själv..ligger på samma budget...har sparat ihop 2000:- snart och sen blir det några tusen när jag fyller år...får se hur detta blir :)
Laddade hem Mixvibes och jag kan inte slita mig från det...så jävla kul att mixtra med alla kul funktioner och effekter :p:) |
|
|
-=Kotten=- |
Tänkte bara lägga in ett litet tips. om ni nån gång tänker köpa nya grejer, skivspelare, mixer eller nått. Köp det ALDRIG, ALDRIG i Sverige. Då kan man like gärna elda upp pengarna eller nått. Om man beställer en ny 1210mkII från tyskland så får man den för ca 4500, den nya 1210 m3d för ca 5000. En 1210 m3d i sverige går på ungefär 7000 så det är lite skillnad.
Här är en affär jag kan rekomendera:
http://www.recordcase.de/ |
|
|
Vizay |
hehe mind....själv sitter jag mest med PCDJ red för tillfället......testade traktor också men de suger dase.....när man ändrar bpm på låtarna så börjar de hoppa å grejer å de går aldrig å syncha bra
ska testa mixvibes osså, vart får man tag på??? :)
tack för tipset kotten, har hört att de ska va dyrt i sverige å detta bekräftar ju det :) |
|
|
|
|