|
Eurosong 2008 (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Devilex |
Ik ben ook volledig akkoord met wat Bl@ckout zegt hoor. Het zal 9 kansen op 10 weer beslist worden tussen de oostbloklanden en de balkan.
Maar zoals eerder aangehaald is Eurosong telkens een kijkcijferkanon op zondagavond, ook voor sommige artiesten kan dit een duwtje in de rug zijn.
ma 28/01/08 - België treedt aan in de eerste finale van het Songfestival in Belgrado. De loting voor de verdeling van de 38 Songfestivalkandidaten is vanmiddag bekendgemaakt.
De European Broadcasting Union (EBU) organiseert voor het Songfestival dit jaar twee halve finales, eentje op dinsdag 20 mei en eentje op donderdag 22 mei.
Met een extra halve finale hoopt de EBU de stemvoorkeuren te doorbreken en de West-Europese landen meer kansen te geven.
België komt in de eerste voorronde uit op 20 mei. In dezelfde poule zitten onder meer Nederland, Noorwegen, Rusland en Israël. De startvolgorde wordt pas op 17 maart bepaald.
De eerste halve finale wordt in de wandelgangen ook wel de "poule des doods" genoemd omdat veel Oostbloklanden in die poule zitten.
Wie ontmoet België in de eerste voorronde ?
Montenegro, Finland, Griekenland, Ierland, Israël, Polen, Bosnië & Herzegovina, Estland, Nederland, Roemenië, Moldavië, San Marino, Slovenië, Noorwegen, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Rusland
Wie moet in de tweede halve finale optreden ?
Kroatië, Denemarken, Bulgarije, Portugal, Oekraïne, Zwitserland, VJR Macedonië, IJsland, Cypus, Letland, Wit-Rusland, Hongarije, Albanië, Zweden, Turkije, Litouwen, Georgië, Tsjechië, Malta
De "grote vier" moeten stemmen voor halve finale
Tijdens de loting is ook bekendgemaakt dat zowel Duitsland als Spanje, twee landen die al verzekerd zijn van een plaats in de grote finale op 24 mei, verplicht zijn om de eerste halve finale uit te zenden. Daarnaast moeten beide landen verplicht stemmen.
Engeland en Frankrijk, de landen die eveneens al een plaats hebben in de finale, zullen de tweede halve finale uitzenden. Ook in deze landen moet gestemd worden.
Gastland Servië zal zowel de eerste als de tweede finale uitzenden maar hoeft alleen in de tweede ronde een stem uit te brengen. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Devilex
Ik ben ook volledig akkoord met wat Bl@ckout zegt hoor. Het zal 9 kansen op 10 weer beslist worden tussen de oostbloklanden en de balkan.
|
Hier ga ik nie direct met akkoord. Er is enorm veel vriendjespolitiek tussen de landen. Dat is een feit. Maar de laatste jaren was de winnaar toch telkens terecht vond ik. |
|
|
| djcresto |
| Triestige voorronde vandaag trouwens. Tania Dexters vond ik zowaar het beste. Die Urban Trad klonen kregen wel veel positieve commentaar. Het is ongetwijfeld "cool" om alternatief te zijn. |
|
|
| FCB_Fanatic |
:haha: :stongue:
ze willen zich precies weer ongeloofelijk belachelijk maken op't eurosong. Dat zoiets deze voorronde kan winnen is toch gewoon ongeloofelijk ... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
:haha: :stongue:
ze willen zich precies weer ongeloofelijk belachelijk maken op't eurosong. Dat zoiets deze voorronde kan winnen is toch gewoon ongeloofelijk ... |
tja en met grote voorsprong blijkbaar. Mensen luisteren wel naar de mening van jury en publiek, maar Klara heeft wel geen luisteraars :rolleyes:
Je kan het nummer ook moeilijk origineel noemen. Kvind het nogal 2003 ;)
Mijn mening: Laat Tania Dexters het nummer van Betty zingen! |
|
|
| BZRK |
| quote: | Originally posted by djcresto
Mijn mening: Laat Tania Dexters in haren bloten het nummer van Betty zingen! |
Denk da we dan beter scoren, en zoniet, dan hebben we toch geprobeerd :p |
|
|
| FenixStyle |
En het is dus Ishtar geworden..
Ofwel winnen we dus, ofwel weer een complete vernedering :p |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by FenixStyle
En het is dus Ishtar geworden..
Ofwel winnen we dus, ofwel weer een complete vernedering :p |
ik zet mijn geld op totale vernedering :p
ik vind het alvast een enorm irritant nummer
waarschijnlijk gaat net zoals de vorige jaren de komende maanden ook weer de hype beginnen hoe goed het nummer wel niet is, hoeveel kans we wel niet maken op een hoge notering ... om dan uiteindelijk te moeten aanzien hoe we niet eens door de halve finale komen en roemloos afgaan |
|
|
| Remofski |
| Vergeleken met Eurosong vind ik Temptation Island nog kwalitatievere televisie. :) Is dat restant uit de jaren '80 nog niet uitgestorven? |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
ik zet mijn geld op totale vernedering :p
ik vind het alvast een enorm irritant nummer
waarschijnlijk gaat net zoals de vorige jaren de komende maanden ook weer de hype beginnen hoe goed het nummer wel niet is, hoeveel kans we wel niet maken op een hoge notering ... om dan uiteindelijk te moeten aanzien hoe we niet eens door de halve finale komen en roemloos afgaan |
+1... de nagel op de kop |
|
|
| Config |
| Hate to say it, maar ze hadden beter die omhooggevallen bimbo van een Brahim gestuurd |
|
|
|
|