return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
De geschiedenis van het woord : MEUK
View this Thread in Original format
Donna
Meuk komt niet bij petrus vandaan zoals eerder beschreven,meuk komt van irc,daar woont ene hr.Bonzai,die een zelfgebrouwen scrippie in zn mircie heeft gebouwd al ik weet niet hoelang geleden (zeker 1,5 jaar)
Lines zoals:

/den
/me *GniFFelZ* .. HaHa! wat een *Wokkende* Meuk Toellie ... *GnA'z*

/meuk /me HaHa! Wat Een Meuk! :-)komen hieruit...

Ook andere *woordjes* behoren in deze *lyfestyle* thuis like,

/toel /me HaHa! Wat Een Toellie! :-)

/grijp /me grijpt $$1 $+ 's bij zijn raap! sleurt hem over de grond. smijt hem met een peerkeb00giew00gie w0xx0r de lucht en beukt tot het bittere ende! tututuutut! :-)

Dus meuk,wok,toelie etc etc,komt allemaal bij deze gladiool vandaan en is vanuit irc naar dit forum geinfiltreerd....

En natuurlijk isset allemaal ERG kinderachtig,maar klinkt gelukkig heel wat beter dan de stopwoordjes die de enkele *volwassenen* van dit forum met meer dan regelmaat gebruiken,ennnn tis altijd noodzaak om t kind in jezelf goed te onderhouden zodat je t onderweg niet kwijtraakt,ik snap dat je dat nog niet begrijpt als je in de fase zit *volwassen* te worden maar daar kom je later dan wel weer achter:)

Tot zover de herkomst van het woord *meuk*,use it or abuse it....

:D
-TAIS-
...

Tja, wat moet ik er van zeggen, maar ff een reply dan om deze thread niet helemaal te laten ondersneeuwen :)

Mijn woordenboek zegt:
meuk, v.(m.) (het meuken): in de meuk staan, in de week; stokvis in de - zetten; meu`ken, meukte, h., i. gemeukt (1 zacht doen worden; 2 zacht worden): 1 halfrijpe appels -, ze in broeiend hooi stoppen om ze te doen rijpen; 2 de gort staat te -.

Doe er je voordeel mee :D
ScuL
voor zover ik weet word dat woord al veeeeeeeeel langer gebruikt. zeker al sinds de jaren 80.. een oud-collega van me gebruikte dat woord altijd op t werk en die kende t al uit zijn jeugd (eind jaren 70, begin 80) :D

ohja
hij gebruikte het altijd in de context als: zooi, troep, rommel..
TranceFool
LOL
SnuggLe
quote:
Originally posted by ScuL
ohja

Jep, zo ken ik het ook al jaren.
Het woord komt volgensmij uit Gelderland ergens...en het bestaat al jaren. Het is niet zo dat het op IRC verzonnen is :)

Greetz,
SnuggLe
Donna
voor mij wel:)
New Wave
quote:
Originally posted by ScuL

ohja

Bij mij ook precies hetzelfde...."tering wat een meuk op je kamer"
Zeg het al jaaaaaaaaren...........jammer voor meneer bonzai.....maar de eer is niet aan hem.......helaaaas ;)

mzzl
Blik
interessant zeg, de eer gaat inderdaad niet naar de heer bonzai, ik ken het woord ook al een tijdje
Miss Proximus
nou ik kende het niet en voor mij gaat de eer naar Donna :p
Donna
hehe nah t gaat niet om de eer,t gaat erom hoe t woord HIER terecht is gekomen,en dat is zeer zeker via irc,want wij zijn er al zo vaak op aan gesproken wat we ermee bedoelen,en dat t woord een geschiedenis heeft van hier tot over rome is niet de issue,gemeukt wordt er overal maar het gebruik van het woord zoals wij hier doen komt zeer zeker via hr. bonzai:)
En jullie zijn allemaal wokkende meuk toelies,behalve de mods natuurlijk want die zijn volwassen:stongue:

SnuggLe
quote:
Originally posted by Donna
En jullie zijn allemaal wokkende meuk toelies,behalve de mods natuurlijk want die zijn volwassen:stongue:

Hey toelie, geen ruzie zoeken, das nie lievvvvv :)

En 'eer' voor een woord? Hmm...tsja...

Greetz,
SnuggLe
Miss Proximus
quote:
Originally posted by SnuggLe

Hey toelie, geen ruzie zoeken, das nie lievvvvv :)

En 'eer' voor een woord? Hmm...tsja...

Greetz,
SnuggLe

voor de niet zo slimme mensen onder ons (^^): eer van ontdekken/introduceren

:rolleyes: bleh
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement