return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Bijnamen voor euro,s (zoals stuiver, dubbeltje enz...)
View this Thread in Original format
Smirnoff
We hebben nu al een tijdje de euro in onze fingers maar iedereen praat maar over eurocenten enz...... bijv. 50 eurocent.
Zeg dan gewoon cent, je zei toch ook geen 50 guldencent...
Geef mij maar weer bijnamen zoals knaak, daalder, kwartje, dubbeltje enz...
Zijn d,r al mensen die de euro munten een bijnaam hebben gegeven ??
mischien kunnen we iets bedenken ??




:eyes: :eyes: :eyes: :eyes:
WTB
Die bijnamen bestaan allang. Er was toen voor de euro kwam een prijsvraag waarbij je namen moest verzinnen voor alle munten en briefjes en de 'beste' namen zijn ook al bekend gemaakt en hebben zelfs in de krant (spits) gestaan.

Okay, gevonden:

Originaliteit stond voorop. Dat leidde tot bedenksels als fluitje (1 eurocent), handje (5 eurocent), deuppie (10 eurocent), duppelduppie (20 eurocent) en gouwering (1 euro). Voor het groene briefje van 100 euro bedacht Veen creatieve geest hulk. Het duurste bankbiljet (500 euro) werd eurotop gedoopt.

Quoted van: http://www.codenamefuture.nl/cnfsit...nderwerp=Overig

Ik vind het zelf nogal sneue namen eigenlijk en weet wel bijna zeker dat ik ze nooit zal gaan gebruiken.

WTB.
Smirnoff
quote:
Originally posted by WTB
Die bijnamen bestaan allang. Ik vind het zelf nogal sneue namen eigenlijk en weet wel bijna zeker dat ik ze nooit zal gaan gebruiken.

WTB.


owww dat wist ik dus niet
maaruhhhh.... als je ze niks aan vind bedenk dan nieuwe !
Blik
ik vind ze ook niks aan, je kunt op zich voor de 5 cent en de 10 cent dezelfde namen gebruiken, gewoon stuiver en dubbeltje, vind ik namelijk niet echt gerelateerd aan de gulden. maja, die andere namen...
Little Theseus
k werk in een winkel tegenwoordig erbij en dan noem ik 20 eurocent + 5 eurocent gewoon een kwartje. De 2 euro munt heb ik omgetoverd tot tweuro.
Met vrienden noem ik euro's epo's omdat als je naar de griekse benaming van euro kijkt staat er Eypo :conf:
Creamfields23
Heb een bijnaam voor alle-----------> Bagger!!!!!!! Geef mij maar nog steeds meijers!!!!! Ik werd vroeger nog wel eens vrolijk als ik net mijn salaris had------> Da's R nu dus mooi nie bij met die tering zooi!!!!
TranceFool
quote:
Originally posted by Creamfields23
Heb een bijnaam voor alle-----------> Bagger!!!!!!! Geef mij maar nog steeds meijers!!!!! Ik werd vroeger nog wel eens vrolijk als ik net mijn salaris had------> Da's R nu dus mooi nie bij met die tering zooi!!!!

whehe nou sta je geld maar aan mij af hor :p
Ik zit er niet zo mee moet ik zeggen :)
New Wave
ik zeg nog gewoon 1 piek als ze 1 euro bedoelen.....2 piek 2 euro, enzovoorts
TranceFool
quote:
Originally posted by New Wave
ik zeg nog gewoon 1 piek als ze 1 euro bedoelen.....2 piek 2 euro, enzovoorts

jah idd dat zeg ik ook nog
Henkie_henk
quote:
Originally posted by Blik
ik vind ze ook niks aan, je kunt op zich voor de 5 cent en de 10 cent dezelfde namen gebruiken, gewoon stuiver en dubbeltje, vind ik namelijk niet echt gerelateerd aan de gulden. maja, die andere namen...


ghehe wij noemen dat "troep"... of "zooi".. helemaal de 1cent krijgt dat vaak te horen.. of de "nee hou maar" .. al dat kleine zooi.. doet alleen maar pijn aan je reet.. betaal je met 50tigje.. krijg je 30 miljard van die dingetjes terug.. (Y).. feestje...

/me gaat simpsons kijke oe oe

/me greetZz m5.. en glanix0x

raoel
Ik werk op de markt en voor 5 en 10 cent gebruiken wij en onze klanten gewoon nog steeds stuiver en dubbeltje.

Ook voor euro hoor ik mensen piek gebruiken.
Het zijn dus alleen bijnamen die we eerst ook al hadden.

Voor de nieuwe munten van 1, 2, 20 en 50 cent zijn er dan misschien wel bijnamen verzonnen maar niemand gebruikt ze.
blighty
Hi,

Ik noem de euro's vaak "Europeanen" en de XXcenten gewoon "XXcent"

Greetings,
Blighty

p.s. Was deze post nou nuttig whehe :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement