|
ónze sport thread
|
View this Thread in Original format
| Antony |
Als sporty-beta voelde ik mij geroepen om de sport thread te scheiden in sport en competitie int algemeen, en onze eigen sportieve prestaties! Het is misschien geen goei timing, nu zowat alle competities op hun einde lopen, maar toch. Je hebt hier dan toch een plaatsje waar je kan komen pronken met titels en ereplaatsen of waar je troost kan komen zoeken na degradatie en verlies... Kunnen mekaar misschien ook helpen met trainingschema's en dergelijke.
Zal ik anders beginnen, heb deze weken zo men ups en downs :)
Speel al 16 jaar basketbal bij Mercurius BBC in Berchem. Dit seizoen kampioen gespeeld in 3de provenciaal met slechts 1 verliesmatch, competitie zit er sinds gisteren op. Volgend jaar gaat de club over naar 2de provenciaal, maar ik ga plaats ruimen en een plekje bij de reserven zoeken omdat ik me meer ga concentreren op mijn nieuwe hobby, namelijk =>
Competitiezwemmen. Ben een goeie 5 maand geleden begonnen in de ZOM, een kleine familiale club (Zwemclub Otters Mortsel). Wist niet dat ik er aanleg voor had, en heb nu spijt dat ik er zo laat mee begonnen ben. Gisteren was mijn 3de wedstrijd al meteen de "international youth swimming cup" in het olympisch bad de Wezemberg. Waar ook onze olympische atleten rondliepen, voelde me dus nog ni echt op men plaats. Moest de 100m vrije slag doen. En nu komt dé down: uitsluiting wegens valse start. De jongeman naast mij zag ik veel te vroeg vertrekken, en zonder ervaring ga je gewoon mee het water in. Krijgt geen 2de kans zoals bij atletiek. Dus pech gehad en volgende keer beter...
Ik hoop hier van jullie veel meer te mogen lezen want ben wel benieuwd welk talent hier almaal zit. :p |
|
|
| Push2005 |
Ik heb vele sporten gedaan als klein ventje en erna; maar vond in bijna geen enkel m'n draai.
Ik ben 2 jaar keeper geweest toen ik in het lager onderwijs zat; daar was ik gewoon average in; maar ik ben voetbal kotsbeu geworden :D
Sinds m'n 10 jaar ben ik beginnen zwemmen. Nooit competitie maar wel op professioneel niveau met triatleten. Daar was ik wel goed in; heb dikwijls mee gedaan aan schoolcompetities, provenciale/regionale kampioenschappen en regelmatig een gouden of zilveren medaille meegepikt.
Daarnaast heb ik ook nog tryouts gedaan van basket, roeien, budokai-do, tennis, waterpolo, ... maar ook dat geraakte ik beu.
Ik weet alleszins wel dat mijn sportieve hoogtepunten al enkele jaren achter me liggen. Na je 18 jaar ga je er toch op achteruit; en de laatste 2 jaren doe ik ook een stuk minder :p |
|
|
| Devilex |
Ik heb toen ik nog op de lagere school zat aan atletiek en veldlopen gedaan, vooral interscholen verband dan.
In het secundair blonk ik ook nog redelijk uit in lopen maar toen ben ik beginnen uitgaan en was het gedaan met de fysiek.
Nu begin ik wel de draad terug op te nemen, heb me vorig jaar een mountainbike gekocht en heb al aan enkele TT's meegedaan. Maar mede door het uitblijven van warm weer ben ik er dit jaar nog niet veel mee buiten gekomen. |
|
|
| Bl@ckOut |
| Ik heb vroeger eigenlijk nooit echt veel aan sport gedaan, pas in het middelbaar ben ik tot de constatatie gekomen dat de fysiek wel beter mocht en ben ik beginnen lopen en heb ik toen ook meegedaan aan de schoolcompetities volleybal en zo. Ondertussen speel ik reeds verschillende jaren zaalvoetbal en sinds enkele maanden ben ik met ju-jitsu begonnen. Dit laatste was gewoon een ingeving van het moment aangezien ik altijd wel een vecht/verdedigingssport wou doen, het was er echter nooit van gekomen en ik vond enkel zaalvoetbal een beetje te weinig. Dit doe ik nu 2 keer per week plus dus een tweetal keer per maand zaalvoetbal. |
|
|
| Antony |
Had ni zo snel vechtsport verwacht. (kveronderstel toch da diene Budokai-do da ook is? :p )
@ Devilex: ook wedstrijden Ju-jitsu van plan in de toekomst? Heb sport-lo gedaan in't middelbaar. En me't school da ook paar keer gaan doen. Was altijd wel leuk, enkel da basiszitje dee vreed veel zeer aan men tenen ;) |
|
|
| Kelly* |
Ik doe al 15 jaar taekwondo. Vroeger competie nu niet meer.
Tegenwoordig doe ik bodycombat, tai chi en kungfu. Ik ga ook regelmatig snowboarden en skien (indoor en outdoor). |
|
|
| Kelly* |
Ik doe al 15 jaar taekwondo. Vroeger competie nu niet meer.
Tegenwoordig doe ik bodycombat, tai chi en kungfu. Ik ga ook regelmatig snowboarden en skien (indoor en outdoor). |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Devilex
Ik heb toen ik nog op de lagere school zat aan atletiek en veldlopen gedaan, vooral interscholen verband dan.
In het secundair blonk ik ook nog redelijk uit in lopen maar toen ben ik beginnen uitgaan en was het gedaan met de fysiek. |
Idem hier, al was uithouding niet mijn sterkste kant. Ik was vooral specialist in de sprintnummers en het hoogspringen. In de laatste discipline heb ik nog kunnen deelnemen aan het Belgische kampioenschap in Nijvel (1.55 m op 13-jarige leeftijd, niet slecht!).
De laatste 5 jaar ben ik me meer gaan toespitsen op het volleybal. Rustig begonnen in een groepje van actieve 45-plussers, nu aan de slag in de recreatieve competitie (nog steeds rustig dus :p). |
|
|
| Gladius |
mai precies toch wa topsporters hier, nice!
Ik voetbal van m'n 11de bij Sporting Vremde, een klein clubje in het kvv. Bij de jeugd 1 of 2x kampioen gespeeld, 3 jaar geleden met de reserven, en dit jaar dus met de 3de ploeg. Bescheiden niveau, maar ik ben dan ook een bescheiden voetballer.
Vroeger deed ik met school regelmatig mee aan veldloopwedstrijden, en had/heb daar ne redelijke aanleg voor; 2x goud & 1x brons. Af en toe ging ik nog lopen, zoals ter voorbereiding van den Antwerp 10 miles, maar dit jaar ontbreekt me de motivatie, en zal ik niet mee doen.
Ik squash ook nog 1x/week, tevens op een bescheiden niveau, en ik merk dat als ik daarnaast nog regelmatig ga lopen, ik last krijg van m'n knie. |
|
|
| Lolo |
ik heb ooit voetbal gespeeld toen ik 8 jaar oud was, maar het was niks voor mij.
Veel later heb ik rugby ontdekt en toen is het ontploft. Heb in een eerste klasse ploeg gespeeld in Brussel. Ik ben sindsdien een echte freak, en da gaat blijkbaar nooit veranderen.
Wegens een gebroken knie door een auto-ongeval, is rugby voor mij streng verboden maar ik zou alles doen om da terug te spelen. Nog meer dan muziek in feite. Helaas zou het 9 van den 10 ni lukken, heb reeds geprobeerd toen, het ging wel, maar na elke match moest ik mijn been precies in den diepvries steken door de pijn. Operatie is altijd mogelijk... als je de centen hebt of course!
L. |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by Lolo
Operatie is altijd mogelijk... als je de centen hebt of course!
|
Jammer da de meeste sporten zo weinig media en sponsor aandacht krijgen in België. Anders had die 1ste klasse club wel snel geld op tafel gelegd om u operatie te bekostigen waarschijnlijk. :( |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Antony
Ik hoop hier van jullie veel meer te mogen lezen want ben wel benieuwd welk talent hier almaal zit. :p |
Talent zit er bij mij helaas niet in. :)
In de lagere school ook vanalles uitgeprobeerd, zoals korfbal en basketbal, maar niks dat me echt lag. Daarna vanaf mijn elfde 3 jaar gevoetbald, maar dat was nogal een desillusie. Een talent was ik allesbehalve, en ik kwam dan ook nog terecht in een ploeg waar ze liever aan pesterijen en achterklap deden dan elkaar te motiveren en te leren voetballen. Toen ben ik via familie in contact gekomen met atletiek, en na een jaartje voetbal en atletiek gecombineerd te hebben ben ik dan maar met het laatste verder gegaan. De eerste 2 jaar waren heel middelmatig, maar daarna begon ik toch een zeker niveau te halen. Ik wou toen de overstap maken maar de VAL, maar op dat moment zijn door de groei mijn rugproblemen begonnen en heb ik nooit meer dat niveau kunnen halen. Nog een paar jaar wat aangemodderd, en dan met wat mensen in het jeugdhuis een zaalvoetbalploegje opgericht. Atletiek heb ik toen langzaam afgebouwd, en ik zit ondertussen nog steeds in die ploeg. Ik kan wel mee in de zaal, maar een supertalent ben ik zeker niet. ;) Dit seizoen ben ik ook terug met veldvoetbal begonnen bij de ploeg van hetzelfde jeugdhuis. Het bevalt me wel, dus dat blijf ik volgend seizoen ook doen. Bovendien gaan we met een deel van onze zaalvoetbalploeg ook in een ander verbond (kvv) zaalvoetballen, en ik ben eens benieuwd naar het niveau. :) |
|
|
|
|