return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 
Iemand met O2 abonnement? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Miss Proximus
quote:
Originally posted by ScuL
Overigens heb ik net een week geleden een O2-120 abbo afgesloten met 30 SMSbundel voor €24,- per maand.
Geen aansluitkosten, eerste 3 maanden gratis, EN een gratis kleuren TV. Kijk dat noem ik nog eens zaken doen :D



OK dan!! :D Op die manier wil ik daar ook ERG graag een abbo :D
Jesse
Je moet geen abo in NL afsluiten als je voortdurend in het buitenland verblijft, koop daar een prepaid SIMkaart (neem een gsm mee die simlock vrij is). Je bent altijd goedkoper uit met een locale provider. Als je een abo neemt in NL betaal je altijd voor wat dan ook. Word je gebeld, betaal jij. Neem je niet op en spreken ze de voicemail in, jij bent degene die betaald. SMS is ook extra duur.

Informeer gewoon bij een klantenservice v/e provider in NL welke Zuid Afrikaanse provider de beste dekking heeft.

Belbundels waar alles vanuit betaald wordt lijkt een slim idee, maar je zit zo door je geld heen. :eyes:

Ik werk btw bij Ben dus ga er maar vanuit dat dit het beste is ;) :toothless
ScuL
quote:
Originally posted by Jesse
Je moet geen abo in NL afsluiten als je voortdurend in het buitenland verblijft, koop daar een prepaid SIMkaart (neem een gsm mee die simlock vrij is). Je bent altijd goedkoper uit met een locale provider. Als je een abo neemt in NL betaal je altijd voor wat dan ook. Word je gebeld, betaal jij. Neem je niet op en spreken ze de voicemail in, jij bent degene die betaald. SMS is ook extra duur.

Informeer gewoon bij een klantenservice v/e provider in NL welke Zuid Afrikaanse provider de beste dekking heeft.

Belbundels waar alles vanuit betaald wordt lijkt een slim idee, maar je zit zo door je geld heen. :eyes:

Ik werk btw bij Ben dus ga er maar vanuit dat dit het beste is ;) :toothless


Het hangt er maar net vanaf wat je wilt gaan doen.
Als je relatief lang in het buitenland verblijft (dwz minstens 3 weken tot een maand), en je wilt veel bellen in het land zelf dan is een prepaid kaart daar goedkoper.

Maar als je veel wilt bellen naar NL vanuit dat land dan maakt het weinig tot niets uit of je met een lokale prepaid kaart belt of met een NL-abbo.

De dekking hangt overigens inderdaad af van de lokale Zuid-Afrikaanse providers (zal zo eens kijken of ik daar gegevens over kan vinden); en zal dus bij iedere willekeurige NL provider hetzelfde zijn :) [Je krijgt automatisch het sterkste signaal].
ScuL
Ik heb de volgende info over Z.Afrika gevonden..
Je hebt de keuze uit 3 providers

1: Vodacom (GSM 900 - Qualiteit gelijk aan NL Vodafone/KPN)
2: MTN (GSM 900 - Qualiteit gelijk aan NL Vodafone/KPN)
3: Cell C (GSM1800 - Qualiteit gelijk aan NL O2/D*/Ben)

Kijk hier voor dekkingskaarten en zie welke het beste bij je past (weet niet waar je het meeste gaat verblijven :conf: )

Vodacom:
http://www.vodacom.co.za/vodago/coverage_map.asp

MTN:
http://www.mtn.co.za/home/coverage/coverage_map.htm

Cell C:
http://www.cellc.co.za/
Menu rechtsboven -> C is for Coverage -> Coverage -> Map
Miss Proximus
Hey dik bedankt allemaal :)

ik ben wel heel erg aan t twijfelen wat ik t beste kan doen!

ik zit 4 maanden in de oostkaap (tussen port elizabeth en port alfred) en ik zal voornamelijk naar nederland bellen/vanuit NL gebeld worden denk ik.

misschien moet ik idd gewoon ff met wat klantenservices bellen :)
Sandman
Als je nu voor een tijdje naar het buitenland gaat en je wilt bellen...maar je hebt nog geen abbo

let op M.Proximus dit geldt dus voor jou :D

ga naar http://www.vakantiebellen.nl/ Je selecteert het land waar je heen gaat. en het soort abbo dat je hebt. En je krijgt de kosten te zien van hoeveel je zou betalen om te kunnen bellen naar nederland.

vb. Thailand : Ben = 1.35 euro naar nl bellen
Dton = 8.5 euro om naar NL te bellen!!! (ongeveer dan wel he :) )




Dus zuid afrika met ben regelmatig


Tarieven voor Ben Regelmatig in Zuid Afrika

Prijzen zijn incl. BTW.

Roaming provider: Bellen binnen Zuid Afrika Bellen naar Nederland Gebeld worden in Zuid Afrika
Piek: Dal: Piek: Dal: Piek: Dal:

MTN €1,11 €0,61 €2,40 €1,89 €1,25 €1,25





En bellen met Dton allin 30 naar zuid afrika

Tarieven voor Dutchtone Allin € 30 in Zuid Afrika

Prijzen zijn incl. BTW.

Roaming provider: Bellen binnen Zuid Afrika Bellen naar Nederland Gebeld worden in Zuid Afrika
Piek: Dal: Piek: Dal: Piek: Dal:

MTN €2,95 €2,95 €3,45 €3,45 €2,20 €2,20
Vodacom (Pty) €2,95 €2,95 €3,45 €3,45 €2,20 €2,20





Er zittten dus hele grote verschillen tussen. Dus check die site maar eerst effe voordat je een abbo neemt!!!
En dan niet bezuinigen op 3 mnd gratis bellen, want het kan zijn dat je bij een andere provider veel goedkoper uit bent in het buitenland!!!!

Ik ben zelf ook namelijk op zoek naar een goed abbo voor NL en voor buiten NL. Maar ik weet het nog niet zeker....


Sandman
Optimus
quote:
Originally posted by Jesse

Ik werk btw bij Ben dus ga er maar vanuit dat dit het beste is ;) :toothless


ik ook! welke afdeling in Breda?
Ik bij relatiebeheer outbound in Den Haag:D:D:D
Jesse
quote:
Originally posted by Optimus


ik ook! welke afdeling in Breda?
Ik bij relatiebeheer outbound in Den Haag:D:D:D


haha grappig, ik zit "gewoon" op de klantenservice, postpaid :)
in zaal 3 (als je dat iets zegt)..

via IRIS kan ik ook naar een forum (www.wapped.nl) en daar posten mijn collega's en ik ook nogal vaak. Jij kan wel gewoon alle sites bekijken op werk he?
Optimus
quote:
Originally posted by Jesse
Informeer gewoon bij een klantenservice v/e provider in NL welke Zuid Afrikaanse provider de beste dekking heeft.


2 Jesse

kan je ook zien op Iris hoor:p


(Iris is een programma, jongens... gen dj:D)
!_PeTrUs_!
quote:
Originally posted by Miss Proximus
Is er ook iemand met een telefoon + abonnement van O2?

Ik wil voor Z.Afrika eindelijk een toestel met abo en ik zit te twijfelen tussen O2 en KPN/Vodafone.

Heb je er goed bereik e.d. mee? Ik wil niet strax in de jungle zitten zonder dat ik kan bellen :D

Thanks voor de tips enzo :)


Ik heb een 02 aka Telfort Abonnement en heb nooit enige problemen. Maar ik spreek je daar wel ff 'in private' over ;) (K)

Jesse
quote:
Originally posted by Optimus


2 Jesse

kan je ook zien op Iris hoor:p



;) Duh weet ik ook wel, maar Miss P werkt geloof ik niet bij een klantenservice :toothless
Miss Proximus
Nee, ik werk niet, ik word slapend rijk :p

Anyway...bedankt voor de site Sandman!!! :)

Ik heb ff gekekenen en kan moeilijk beslissen :D

O2 is het goedkoopste om zelf naar t buitenland te bellen, maar het duurst om gebeld te worden. Vodafone zit er tussenin, en KPN is het goedkoopst om gebeld te worden, maar verhoudingsgewijs (tussen deze 3) het duurst om zelf te bellen.
Dutchtone is idd f*kin duur!! Dan is je belbundel dus 1-2-3 op :)
Ik ga gewoon ff tjekken wat ik er voor kortingen e.d. bij kan krijgen en dan moet ik op die manier maar beslissen :)

Thanks heeps!!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 
Privacy Statement