|
house?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
med risk för att flejmas, vet inte hur ni andra tycker nämligen, men finns det nån bra house?
enlighten me! :) |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by reveal
med risk för att flejmas, vet inte hur ni andra tycker nämligen, men finns det nån bra house?
enlighten me! :) |
jag lyssna oxå på house när ja va mindre:o hängde mycket på en grym house klubb i paris när jag bodde där -96 som hette respect, dom gav ut en skiva som heter respect is burning som fortfarande e asskön=) det e sån tidig fransk house...mkt bra:) |
|
|
| Beamish |
lyssnar mycket på french och UK House
tipar om lite låtar när jag e nykter |
|
|
| AnD |
jag lyssnar och spelar viss house.
trance har housen att tacka för mycket :crazy:
flawless äger :D |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by AnD
flawless äger :D |
med "the ones"?
Jag har hört av min kusin som lever på house att det inte är house...fast jag älskar iaf den låten.... |
|
|
| Aendy |
IMO är den bästa housen fransk... och gräddan av den franskinspirerade housen finns på samlingsskivorna "Paris is sleeping, Respect is burning". Sen har jag en absolut jäligt udda houselåt som är min absoluta favvo. Ska edita in den när jag hittar exakta namnet och mixen av den för den borde ni iaf höra en gång. Men jag kan inte dansa till house nån längre stund, det är bara för lyssning.
Edit: Nomono - I´m Gonna Get (Wavelab Inc.12") |
|
|
| King of Clubs |
| Jag tycker mycket house kan vara bra... Dock sällan "disco house".... |
|
|
| AnD |
| quote: | Originally posted by mindshooter
med "the ones"?
Jag har hört av min kusin som lever på house att det inte är house...fast jag älskar iaf den låten.... |
mycket möjligt, är inte så insatt.
men som sagt den äger :) |
|
|
| Dj_ExOn |
david_penn-every_night_and_every_day_(rhodes_dub_mix)
sobek-night_time_rituals |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Jag tycker mycket house kan vara bra... Dock sällan "disco house".... |
Håller med King of Cluns där...
Inte ofta man hör mycket bra house "ute".. |
|
|
| RagingEskimo |
House är ju så otroligt stort. I stort sett allt, som inte faller under något distinkt annat, går ju att lägga under genren på ett eller annat vis känns det som.
Har väl inte varit nån fantast heller, men två tips på otroligt skön soft/vocal house:
Ad Finem - If you fall (Stykes Original Version)
Dub Taylor - I cant fall (in love with another one)
/edit: ser nu att båda spårenm finns med på Calle Dernulfs fina samlig "En linje: house" |
|
|
|
|