return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 [2] 3 4 
Intuition Invites Above & Beyond (pg. 2)
View this Thread in Original format
Config
Voor Menno De Jong alleen zou ik mijn kot toch niet uitkomen, zelfde bij Above & Beyond. Menno heb ik nu terug gezien op Tomorrowland en daar kon zijn set me helaas niet overtuigen. Vroeger kon ik me nochtans heel goed vinden in Menno's trackselecties in de Intuition Radioshow, maar jammergenoeg ligt die tijd nu precies eeuwenver weg. Ik vind hem helaas wat overschat. Zeker als je naar zijn palmares kijkt ten opzichte van producers die als dj veel minder aan bod komen.

Above & Beyond begonnen op Tomorrowland direct aan hun set met een kaasplank aan vocals en toen het hoofdgerecht eraan kwam ben ik maar vertrokken. Ik had op dat moment slechts enkele goeie platen gehoord, met een 2k8 mix van Airwave als hoogetepunt. Ze teren gewoon teveel op die vocals, en laat dat nu net datgene zijn waar ik bij de hedendaagse trance een hekel aan heb. Geen slecht woord over het label anjunabeats int algemeen, ze brengen soms nog eens een goeie plaat uit en AnjunaDeep blijft me verbazen met kwaliteitsvolle melodieuze nummers. Ze huizen daar namelijk een reeks sterke producers die al meermaals bewezen hebben dat ze in staat zijn om prachtige platen te maken op dat label. Jammergenoeg blijft AnjunaDeep een weinig geplaylist label in de sets van A&B zelf, en dat maakt het des te jammer.
Remofski
Ze draaien alleen Anjunadeep-materiaal als ze lange sets mogen draaien van 3u+. Op die manier kunnen ze opbouwen. Als ze maar 2 uurtjes of minder mogen vullen, dan pakken ze gwn uit met hun knallers van Above & Beyond en van hun nieuwe Oceanlab album (hetwelke best uitstekend is, mag ik wel zeggen).
Goh, ik ben nu eenmaal een feestvarken, dus de meer knallers de liever. Als het dan vocal plaatjes zijn die je kent, kan je eens zo hard meebrullen.

Trouwens: veel kans dat ze op Intuition veel Anjunadeep-materiaal gaan bovenhalen aangezien ze een lange set gaan spelen.

Wat Menno betreft: elke DJ die Andain - Beautiful Things (Photon Project mix) in zijn set verwerkt, verdient mijn respect. :)
Eagle`
Eventjes een stelling neerpoten :)

Mensen die hier uit volle overtuiging komen uit hun botten slaan da het nieuwste Oceanlab album uitstekend is zijn gewoon gatachterlijk

Groetjes,

Egge



En nee hierover valt niet te discussieren jammer genoeg :(
Jasperovitsj
Eigeel <3
Remofski
Ach ja, niet iedereen heeft nu eenmaal de diepgang of de volwassenheid om de kwaliteit van een goede productie in te schatten.

De teksten alleen al zijn al de moeite waard en zelfs op het shakespeariaanse af, bij Ashes bijvoorbeeld. Bovendien lijkt het wel of er een potje studiotalent in dat album is geperst.

Er zit wellicht niet genoeg beat in, of er zitten niet genoeg Star Wars geluidjes in, of alles met vocals is per definitie slecht, of reputatie is genoeg om iets af te schieten. Voor wie graag aan de oppervlakte blijft, zijn dat idd uitstekende argumenten.
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Remofski

De teksten alleen al zijn al de moeite waard en zelfs op het shakespeariaanse af, bij Ashes bijvoorbeeld. Bovendien lijkt het wel of er een potje studiotalent in dat album is geperst.


quote:
Originally posted by Remofski
Voor wie graag aan de oppervlakte blijft, zijn dat idd uitstekende argumenten.


Daar gooi je wel mooi je eigen ramen in :p
Remofski
Dan mag jij me eens uitleggen wrm.
Push2005
quote:
Originally posted by Remofski
Ach ja, niet iedereen heeft nu eenmaal de diepgang of de volwassenheid om de kwaliteit van een goede productie in te schatten.

De teksten alleen al zijn al de moeite waard en zelfs op het shakespeariaanse af, bij Ashes bijvoorbeeld. Bovendien lijkt het wel of er een potje studiotalent in dat album is geperst.

Er zit wellicht niet genoeg beat in, of er zitten niet genoeg Star Wars geluidjes in, of alles met vocals is per definitie slecht, of reputatie is genoeg om iets af te schieten. Voor wie graag aan de oppervlakte blijft, zijn dat idd uitstekende argumenten.


Haha, gast. Dat oceanlab album heeft evenveel diepgang als de liedjes van Rihanna.
Remofski
Teken dat je er niet eens naar geluisterd hebt. Niet veel mensen hier trouwens volgens mij. Of mss naar een sampletje of 2. Is iedereen hier opeens in DJ Ghost getransformeerd ofzo?
BZRK
quote:
Originally posted by Remofski
Teken dat je er niet eens naar geluisterd hebt. Niet veel mensen hier trouwens volgens mij. Of mss naar een sampletje of 2. Is iedereen hier opeens in DJ Ghost getransformeerd ofzo?


Ik heb em 1x beluisterd, en hoewel ik zwaar Above & Beyond fan ben vond ik het ook héél flauw. Kheb 1 nieuwe goeie plaat genoteerd, de rest kon misschien groeien met meer te luisteren, maar dat zag ik niet zitten..
De club mixes en remixes zullen wellicht wat beter uitdraaien.

christina
dus als ge de oh zo diepgaande teksten van oceanlab op een jumpplaat zet, is die automatisch ook goed?

remy, uw argumentatie vergt nog wat werk
Remofski
@BZRK: Het is dan ook een stijlbreuk met hun gewoonlijke werk. Het is rustiger, meer downtempo, hier en daar wat progressive house-elementen erbij. Maar uiteindelijk acordeert dat allemaal perfect met de prachtige stem van Justine Suissa.

Ze hebben het album zo gemaakt uit commerciële overwegingen: allemaal platen die op hun eentje konden staan, zonder dat het de typische Oceanlab dansvloerknallers waren. De tweede stap zullen idd een serie club mixen zijn die ik zo mogelijks nog beter vind - zij het van een andere orde. Bij Miracle en Breaking Ties is dat trouwens al gebeurd, met een prachtig, euforisch resultaat mag ik wel zeggen (je moet maar eens op youtube kijken).

En idd, het zijn geen toegankelijke plaatjes voor een standaard tranceliefhebber en ik vond er maar een stuk of 4 van goed toen ik het de eerste keer hoorde. Je moet er eventjes in opgaan en je laten meeslepen door de balearische elementen.

@Christina: die lyrics passen nu eenmaal niet bij een jumpplaat. Dat is alsof je Coone een Sinéad O'Connor liedje laat mixen ofzo. De lyrics zijn mede goed omdat ze de muziek becomplimenteren. Ik zou trouwens dat journalistje van u wel eens een betere tekst willen zien schrijven als die van Ashes. ;)

Trouwens, jij hebt ook altijd wel wat last gehad van een lichte bias. Als het album was uitgebracht onder de naam van José Amnesia of Mike Foyle had je er mss nog voor opengestaan, maar die generische, commerciële mannen van Oceanlab? How maar!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement