|
Allt ni vill alltid velat veta om KLF, men aldrig vågat fråga..
|
View this Thread in Original format
| Ravesquad |
| En asbra dokumentär om KLF sänds ikväll på P1! kl. 20.03 - Build a fire. Det e en repris från 18/5. Ni som inte vet vilka KLF va kan ju lära er nått;) Intressant historia om engelsk dansmusik e det iaf.. |
|
|
| reveal |
KLF är ju klassiska som fan :)
såg ett inslag i tv för sjukt länge sen, om en kille i sverige som hade skrivit en 5-poängsuppsats om dem, han visste rätt mkt om KLF kan jag säga ;) han berättade bla att de har 3 låtar som de byggde alla andra sina låtar på, och tänker man efter så stämmer det ;)
3 am eternal, justified and ancient, last train to trancentral - vilka klassiker ;) |
|
|
| x-dream |
:D :D :D Klf gone rock the house......Klo´ckan är mycket nu
Fan nu är jag riktigt full...... |
|
|
| Aendy |
| Justified ancients of Mu Mu, The Jams, KLF, sen har jag glömt vad de kallade sig när de gjorde the millenuim och "nokia"-låten. Jag älskar de grabbarna... ¨så jäla sköna. |
|
|
| RagingEskimo |
Går det att lägga till något annat attribut än "genier" till dessa giganter? Tror knappast det. Framförallt inte om man hoppar av musikscenen med orden:
"KLF kommer aldrig spela in något nytt förrän det blir fred på jorden. Jesus var smurf."
..eller vad säger men om deras dollar-/pundhysteri medelst permobil?
För övrigt måste jag säga att min cdsamling kröns av "nokialåten" ("I want to 1-2-1 (with you)"), vilken hittades för det mycket respektabla priset av 5 riksdaler i någon skivback i stan... :haha:
Missade dokumentaären :whip: var det nån som lyssnade.....? |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by RagingEskimo
Missade dokumentaären :whip: var det nån som lyssnade.....? |
i did, coolt att det va KLF med Alex Paterson från Orb som uppfann Chillouten på Paul Oakenfolds Land of Oz klubb på Heaven.
För er som missade går det en repris den 3/6 00.00 :) |
|
|
|
|