return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Numark XXT-1
View this Thread in Original format
Amnezia
yeyeyeeeeee....

fick äran att prova den nya numark spelaren ida..en kompis skulle recensera den kan kolla recensionen på (www.djportal.nu) senare..

fnv a grym denna e..tror den kommer bl iden nya 1210:an lätt...

grym design...liknar inte alls den klassiska...

kuliga funktioner...reverse funktion, super pitch..up till 50%...weee

två start å stop knappar..kan ställa ena startknappen så den bygger upp tempot fort lr långsamt å den andra stannar fort lr långsamt..kan göra rätt fräcka mixar, break m.m med det...bpm räknare i displayen..
kan dock inte räkna d&b så bra..men prova pitha 50% + tio blire ju då..kom upp i 210 bpm..weeeeird.....

prova själva..e det bästa..finns massa å beskriva...så kul å leka med asså....

tror den här lätt kommer ta över.....numark har verkligen prickat rätt...;)

8000:- e priset.../styck...spring å köp ida:)
Trancefella
ey lenn! den verkar juh fin! vart testade du den?

jag spelade på ett par splitternya Gemini PT 2400 för 1 ½ vecka sedan. !titta här! Jag tror att dessa kommer bli alternativet till 1200: serien. riktigt bra (för att va gemini iaf =) med pitch display och som en del cd-spelare har: de två knapparna som ger en möjligheten till att öka farten med max 10% (tror ja) för så länge som man håller inne dom, istället för att köra på skivan med fingret. lite onödigt ändå...

annars så är reversen underbar! lät sjukt när ja drog in mauro picotto - like this, like that [claxxix mix] baklänges in i mixen för ett litet tag. snabb "respons" på knappen, bättre än vestax (PDX 2000 som testunderlag i det här fallet).

tonarmen var som de flesta, men lite behagligare att hålla i. slog nästan (nästan) technics tonarmar. tyckte att det var jobbigare att ställa in vikterna bara, men annars perfect!

kul spelare...
/flummigt inlägg? har inte sovit mycke (kom hem från kreta nyss)/
Amnezia
den e asgrym...testa den hos en kompis som fick den hemskickad.för att göra recension på djportal (www,djportal.nu) vet inte om den kommit upp än...

asså den här spelarn slår 1210:an med marginal.....

som sagt du kasn pitcha 10,20 lr 50% + 10 då..

ok den står stadigt som fn..aldrig att nålen hoppar här inte.....kompaktare än den traditionela formen som 1201..men tyngre..
vi hade oxå lite problem å ställa in viklten på armen..

motorn e sjukt stark oxå..ja grym va den..

ska kolla efter gemini spelarn mendenna asså..ujuj va man vill ha...;):eyes:
Jre
Hm ok! Jag som är Technics älskare måste ju
vara med i denna diskussion :)

Pitch mer än +/- 6 känns onödigt börjar låta skit efter det.

Sen tycker jag att mer finesser på skivspelarna bara förstör
känslan.Grejen med vinyl är ju att man ska bli ett med musiken
känna att man har fullkontroll.Sen om det finns en maskin
som håller koll på Bpm´n och pitchar själv skivan i samma
tempo som spår 1 så blir man ju ganska överflödig som dj.
Känslan försvinner och tekniken tar över. *suck*

Nae BACK TO BASIC säger jag!

/ Jre
Trancefella
quote:
Originally posted by Jre

Pitch mer än +/- 6 känns onödigt börjar låta skit efter det.

Sen tycker jag att mer finesser på skivspelarna bara förstör
känslan.Grejen med vinyl är ju att man ska bli ett med musiken
känna att man har fullkontroll.Sen om det finns en maskin
som håller koll på Bpm´n och pitchar själv skivan i samma
tempo som spår 1 så blir man ju ganska överflödig som dj.
Känslan försvinner och tekniken tar över. *suck*



håller med till punkt och prick! den där "Auto pitcha up i fart" maskinen tycker jag var helt onödig eftersom jag rör på mina skivor vid taktfel. det är nog snarare ett hjälpmedel för nybörjare eller dom som bytt ifrån CD till vinyl.

sedan det här med pitch +/- 6%, jag tycker det är bra med pitchar som går över 6%. jag har haft användning för dom över. visst låter det pippat ibalnd, men man kan göra så mycket mer med än utan. själv är man juh också en techie älskare, men den här är nog en värdig utmanare, såsom Numark XXT-1 (verkar det som iaf.)

quote:
Originally posted by Jre

Känslan försvinner och tekniken tar över. *suck*



-- länk (LOL) länk --
kolla på egen risk, Jre :toocool:

Amnezia, trevligt! önskar jag hade sådanna kompisar jag med... :disbelief
AnD
quote:
Originally posted by Jre
Hm ok! Jag som är Technics älskare måste ju
vara med i denna diskussion :)

Pitch mer än +/- 6 känns onödigt börjar låta skit efter det.

Sen tycker jag att mer finesser på skivspelarna bara förstör
känslan.Grejen med vinyl är ju att man ska bli ett med musiken
känna att man har fullkontroll.Sen om det finns en maskin
som håller koll på Bpm´n och pitchar själv skivan i samma
tempo som spår 1 så blir man ju ganska överflödig som dj.
Känslan försvinner och tekniken tar över. *suck*

Nae BACK TO BASIC säger jag!


Håller precis med :P... det är nåt speciellt med technics... känns falskt med något annat än technics, fast det är ju bara i mitt huvve. Jag tycker det ska vara så avskalat som möjligt. Antar att jag är skeptisk mot sånna här nya mirakelmaskiner just för att man känner sig lite hotad, kanske :P... man behöver inte lära sig beatmatcha eller nåt, tekniken gör det åt dig...
Connector
Bah, nöjer mig med mina Numark TT-200. Stabila som fan!
Jre
quote:
Originally posted by Trancefella


håller med till punkt och prick! den där "Auto pitcha up i fart" maskinen tycker jag var helt onödig eftersom jag rör på mina skivor vid taktfel. det är nog snarare ett hjälpmedel för nybörjare eller dom som bytt ifrån CD till vinyl.

sedan det här med pitch +/- 6%, jag tycker det är bra med pitchar som går över 6%. jag har haft användning för dom över. visst låter det pippat ibalnd, men man kan göra så mycket mer med än utan. själv är man juh också en techie älskare, men den här är nog en värdig utmanare, såsom Numark XXT-1 (verkar det som iaf.)



-- länk (LOL) länk --
kolla på egen risk, Jre :toocool:

Amnezia, trevligt! önskar jag hade sådanna kompisar jag med... :disbelief



Ok! Först Pitchen på Technics går ju upp till +/- 8
men det är jag som tycker det börjar gå lite väl fort efter +/- 6

Sen den där "Active-balanced A.S.T.S" den bara _MÅSTE_ ju ja ha....
_INTE_ :)


Ne mardrömmen är ju när man plockar bort Vinyl spelarna och även
cd spelarna slopar dj´n och ställer dit en dator som ränkar ut
vilken musik publiken vill höra med hjälp utav nån jäkla
mainstream algorithm, sedan mixar denna musik perfekt i rätt
tonart och tempo.Jag hoppas verkligen jag är så gammal
att jag inte ens kan tänka på att dansa när detta händer.

/ Jre

ps. Häjja svärje!!!
Trancefella
quote:
Originally posted by Jre

Ne mardrömmen är ju när man plockar bort Vinyl spelarna och även
cd spelarna slopar dj´n och ställer dit en dator som ränkar ut
vilken musik publiken vill höra med hjälp utav nån jäkla
mainstream algorithm, sedan mixar denna musik perfekt i rätt
tonart och tempo.Jag hoppas verkligen jag är så gammal
att jag inte ens kan tänka på att dansa när detta händer.

/ Jre

ps. Häjja svärje!!!


*suck* mardrömmen har redan börjat att bli verklighet. lite iaf, tyvärr. som t.ex. nu har man ondskefullt börjat sätta in datorer till skivspelarna!! så att man inte ska behöva byta skivor!!!! ARGHSR!!! :whip: :whip: DJÄVULSKT!!!!! :whip:

(:( )
Amnezia
[QUOTE]Originally posted by Jre
Hm ok! Jag som är Technics älskare måste ju
vara med i denna diskussion :)

Pitch mer än +/- 6 känns onödigt börjar låta skit efter det.

Sen tycker jag att mer finesser på skivspelarna bara förstör
känslan.Grejen med vinyl är ju att man ska bli ett med musiken
känna att man har fullkontroll.Sen om det finns en maskin
som håller koll på Bpm´n och pitchar själv skivan i samma
tempo som spår 1 så blir man ju ganska överflödig som dj.
Känslan försvinner och tekniken tar över. *suck*

Nae BACK TO BASIC säger jag!


nu fanns det ju iofs så det inte lät mysko efter man pictha 6+ men iaf...håller me lite....verkar som dom börjar likna mer cd spelarna...med massa funktioner...men coolish va den asså.....
helt kalrt.....;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement