|
טופיק אוכל
|
View this Thread in Original format
| Glenn-Holmes |
בפורום שבו יש כמה קבועים שכותבים וכמה מתקאמבקים שחוזרים לכתוב ראוי לדבר על מה שמניע את כולנו...
התשוקה לאוכל
כהכנה למפגש איחוד מרגש מתישהו בעתיד הגיע הזמן לגלות מחדש את העדפותיכם בתחום הקולינארי |
|
|
| .A.Y. |
סושי סושי סושי
ועל האש
בונא הרבה זמן לא הייתי פה אז נחמד לחזור בדיוק כשעולים נושאים כאלה =]
חח |
|
|
| Vortex_SA |
אני עושה צלי כשאני סופ"ש בדירה, תנור על חום בינוני גבוה, עדיף בשר מספר 5 או 7, משהו מפלצת מלא שריר, חותך בצל לצ'אנקים גדולים ושטוחים, עושה ממנו מעין משטח על התבנית של התנור, מושיב עליו את הבשר ומורח עם היד על הבשר שמן זית מלח פלפל פפריקה ושום לפי הטעם, בתנור שעה וחצי שעתיים... יוצא בסט...
חוץ מזה עוד משהו שגיליתי שממש נחמד וטעים, קח חציל, או כמה חצילים, כמה שאתה רוצה, תחתוך לפרוסות עגולות עסיסיות, שמן זית על העסק (לא הרבה...) את כל זה תעטוף בנייר כסף שיהיה לך גוש נייר כסף עם חצילים בפנים, שים שעה בתנור עם הצלי... יוצא אחלה :) |
|
|
| HerHub |
אני לא כשרון קולינרי גדול, רק עכשיו מתחיל ללמוד איך מכינים דברים בעצמי...יצאתי מהבית לפני כמה חודשים אז בינתיים זה מה שהולך:
שניצלים מטוגנים, הרבה פירה, כנפי-עוף שאני מצליח להכין בטוסטר-אובן - בד"כ במרינדת לימון-שום, ספגטי בולנז, פיצות והמבורגרים
הצעות נוספות יתקבלו בכיף
מה שכן אני נהנה להכין את האוכל שאני אוהב, בלי להתחשב בדעות של שאר המשפחה כמו בבית...
חוצמזה, אם לאכול בחוץ אז אני מעדיף בשר וכמה שיותר |
|
|
| Vortex_SA |
| quote: | Originally posted by HerHub
אני לא כשרון קולינרי גדול, רק עכשיו מתחיל ללמוד איך מכינים דברים בעצמי...יצאתי מהבית לפני כמה חודשים אז בינתיים זה מה שהולך:
שניצלים מטוגנים, הרבה פירה, כנפי-עוף שאני מצליח להכין בטוסטר-אובן - בד"כ במרינדת לימון-שום, ספגטי בולנז, פיצות והמבורגרים
הצעות נוספות יתקבלו בכיף
מה שכן אני נהנה להכין את האוכל שאני אוהב, בלי להתחשב בדעות של שאר המשפחה כמו בבית...
חוצמזה, אם לאכול בחוץ אז אני מעדיף בשר וכמה שיותר |
אחי תנסה צלי, אחרי שאתה מכין ואוכל ארוחה טובה, יש לך צלי במקרר, כל פעם חותך חתיכה מטגן אותה על מחבת או פלנג'ה אם יש לך, זה בן זונה מחזיק אותי שבועיים... |
|
|
| Glenn-Holmes |
שגיא יש כאן בעיה מהותית...
אם אתה רעב..למי יש סבלנות לחכות שעה וחצי שעתיים? אני מעדיף אוכל אינסטנט - להזמין או להכין משהו מהיר
אם אתה לא רעב...למה להשקיע שעה וחצי שעתיים מלכתחילה?! בקיצור...תשכנע אותי (למרות שגם ככה כישורי הקולינריים הם בעיקר בלאכול והרבה) |
|
|
| Vortex_SA |
| quote: | Originally posted by Glenn-Holmes
שגיא יש כאן בעיה מהותית...
אם אתה רעב..למי יש סבלנות לחכות שעה וחצי שעתיים? אני מעדיף אוכל אינסטנט - להזמין או להכין משהו מהיר
אם אתה לא רעב...למה להשקיע שעה וחצי שעתיים מלכתחילה?! בקיצור...תשכנע אותי (למרות שגם ככה כישורי הקולינריים הם בעיקר בלאכול והרבה) |
שמע אם אתה לא אוהב לבשל אין לי מה לשכנע כל כך :) אם כן אז תנסה, אני בד"כ לא מסתובב רעב :) |
|
|
| luckystrike |
| quote: | Originally posted by Vortex_SA
אני עושה צלי כשאני סופ"ש בדירה, תנור על חום בינוני גבוה, עדיף בשר מספר 5 או 7, משהו מפלצת מלא שריר, חותך בצל לצ'אנקים גדולים ושטוחים, עושה ממנו מעין משטח על התבנית של התנור, מושיב עליו את הבשר ומורח עם היד על הבשר שמן זית מלח פלפל פפריקה ושום לפי הטעם, בתנור שעה וחצי שעתיים... יוצא בסט...
חוץ מזה עוד משהו שגיליתי שממש נחמד וטעים, קח חציל, או כמה חצילים, כמה שאתה רוצה, תחתוך לפרוסות עגולות עסיסיות, שמן זית על העסק (לא הרבה...) את כל זה תעטוף בנייר כסף שיהיה לך גוש נייר כסף עם חצילים בפנים, שים שעה בתנור עם הצלי... יוצא אחלה :) |
הרגת אותי - נוזל לי ריר עכשיו, מה זה הפוסט הזה?
כולי מת מרעב פה במשרד בעבודה ופתאום אני קורא את זה ובא לי לקפוץ מהחלון
איזה פירוט אחי, שיחקת אותה
אני אוהב לבשל דווקא אבל הרבה פעמים אין לי זמן.
מת על סושי, אחד הדברים הטעימים שיש
חוץ מזה לאחרונה נהייתי קצת מכור ל"טפאו" בהרצליה/תל אביב. אחד הטאפסים הטעימים שאכלתי. כל פעם שאני אוכל שם הכל מעולה.
עוד מסעדה טעימה ממש (וגם יחסית לא יקרה בהגזמה) היא "אדורה" בתל אביב בפינה של בן יהודה ונורדאו
אגב שגיא, לסבתא שלי (לא צוחק) יש מתכון ממש דומה לצלי כזה רק בסיר, מכיר? כמעט הכל אותו דבר חוץ מהתנור שמתחלף בסיר ויש גם תוספת של תפוחי אדמה בחלק העליון של הסיר.
בקשר לבישולים, כמה שאני אוהב לבשל, אני כמו אילן בקטע הזה ובגלל חוסר זמן אני עושה דברים שלא לוקח הרבה מדי זמן להכין אותם.
מדי פעם זורק איזה עוף בשזיפים לתנור וכאלה אבל לא משהו מסובך מדי
כמה פולקע'ס יחד בתבנית משומנת עם קצת שמן זית, מוסיף דבש סילאן (דבש תמרים), פלפל אדום אחד או שניים חתוך, 2 בצלים חתוכים לצ'אנקים כמו ששגיא תיאר, כמה שיני שום שלמות וכמובן את השזיפים שאני שם חצי מהם שזיפים מיובשים חתוכים וחצי משימורים (זה רק נשמע מגעיל, זה ממש סבבה) וכמובן קצת אבקת מרק בצל וקצת אבקת מרק עוף יחד עם מעט סויה ועוד יותר מעט בלסמי (ממש טיפה) וכמה עלי רוזמרין... נוצרת עיסה מגניבה של רוטב סמיך מסביב ואני מערבב הכל ביחד
40
דקות בתנור ויש אחלה ארוחה :)
עוד משהו ליד שהולך טוב בתור תוספת - פלחי תפוחי אדמה (ווינסטון זה הזן הכי מתאים לזה וזה חשוב ומשפיע!) חותך לפלחים את התפוחים כמו פלחי תפוז. שם בצלחת פירורי לחם (לא גסים ולא עדינים מדי, שיהיה באמצע) מעורבבים יחד עם אבקת מרק עוף. שם עם מכחול מטבח כזה שמן זית על ה"גב" של כל פלח תפוח אדמה ואז משכיב אותו בתערובת של הפירורים ואבקת המרק. העיסה נדבקת ל"גב" של הפלח ומסדרים את הכל בתבנית משומנת עם שמן זית.
אח"כ על כל הפלחים מלמעלה שמים תערובת תבלינים (קצת מלח, לא צריך הרבה, קצת פלפל טחון, עלי רוזמרין טרי, מעט פפריקה וטיפה של שמן צ'ילי
שמים את הכל בתנור וזה יוצא האמא של כל הפוטטו צ'יפס עלי אדמות
זהו פחות או יותר
:) |
|
|
| Vortex_SA |
| quote: | Originally posted by luckystrike
הרגת אותי - נוזל לי ריר עכשיו, מה זה הפוסט הזה?
כולי מת מרעב פה במשרד בעבודה ופתאום אני קורא את זה ובא לי לקפוץ מהחלון
איזה פירוט אחי, שיחקת אותה
אני אוהב לבשל דווקא אבל הרבה פעמים אין לי זמן.
מת על סושי, אחד הדברים הטעימים שיש
חוץ מזה לאחרונה נהייתי קצת מכור ל"טפאו" בהרצליה/תל אביב. אחד הטאפסים הטעימים שאכלתי. כל פעם שאני אוכל שם הכל מעולה.
עוד מסעדה טעימה ממש (וגם יחסית לא יקרה בהגזמה) היא "אדורה" בתל אביב בפינה של בן יהודה ונורדאו
אגב שגיא, לסבתא שלי (לא צוחק) יש מתכון ממש דומה לצלי כזה רק בסיר, מכיר? כמעט הכל אותו דבר חוץ מהתנור שמתחלף בסיר ויש גם תוספת של תפוחי אדמה בחלק העליון של הסיר.
בקשר לבישולים, כמה שאני אוהב לבשל, אני כמו אילן בקטע הזה ובגלל חוסר זמן אני עושה דברים שלא לוקח הרבה מדי זמן להכין אותם.
מדי פעם זורק איזה עוף בשזיפים לתנור וכאלה אבל לא משהו מסובך מדי
כמה פולקע'ס יחד בתבנית משומנת עם קצת שמן זית, מוסיף דבש סילאן (דבש תמרים), פלפל אדום אחד או שניים חתוך, 2 בצלים חתוכים לצ'אנקים כמו ששגיא תיאר, כמה שיני שום שלמות וכמובן את השזיפים שאני שם חצי מהם שזיפים מיובשים חתוכים וחצי משימורים (זה רק נשמע מגעיל, זה ממש סבבה) וכמובן קצת אבקת מרק בצל וקצת אבקת מרק עוף יחד עם מעט סויה ועוד יותר מעט בלסמי (ממש טיפה) וכמה עלי רוזמרין... נוצרת עיסה מגניבה של רוטב סמיך מסביב ואני מערבב הכל ביחד
40
דקות בתנור ויש אחלה ארוחה :)
עוד משהו ליד שהולך טוב בתור תוספת - פלחי תפוחי אדמה (ווינסטון זה הזן הכי מתאים לזה וזה חשוב ומשפיע!) חותך לפלחים את התפוחים כמו פלחי תפוז. שם בצלחת פירורי לחם (לא גסים ולא עדינים מדי, שיהיה באמצע) מעורבבים יחד עם אבקת מרק עוף. שם עם מכחול מטבח כזה שמן זית על ה"גב" של כל פלח תפוח אדמה ואז משכיב אותו בתערובת של הפירורים ואבקת המרק. העיסה נדבקת ל"גב" של הפלח ומסדרים את הכל בתבנית משומנת עם שמן זית.
אח"כ על כל הפלחים מלמעלה שמים תערובת תבלינים (קצת מלח, לא צריך הרבה, קצת פלפל טחון, עלי רוזמרין טרי, מעט פפריקה וטיפה של שמן צ'ילי
שמים את הכל בתנור וזה יוצא האמא של כל הפוטטו צ'יפס עלי אדמות
זהו פחות או יותר
:) |
וואי אחי עשית לי חשק... תגיד לי איזה סיר סבתא שלך משתמשת? אני לא בטוח שיש לי אחד מתאים... ואם היא משמנת את הסיר או משהו כזה... זה נשמע ממש טוב אם עושים את זה בפויקה...
בונא איזה מזל שלא נכנסתי לקרוא פה לפני שאכלתי צהריים :) |
|
|
| luckystrike |
| quote: | Originally posted by Vortex_SA
וואי אחי עשית לי חשק... תגיד לי איזה סיר סבתא שלך משתמשת? אני לא בטוח שיש לי אחד מתאים... ואם היא משמנת את הסיר או משהו כזה... זה נשמע ממש טוב אם עושים את זה בפויקה...
בונא איזה מזל שלא נכנסתי לקרוא פה לפני שאכלתי צהריים :) |
עכשיו אני שוב רעב
מזל שאני יוצא הביתה
ואני אשאל את סבתא
היא הסבירה לי פעם, יש מצב שבסיר רגיל ? |
|
|
| Elior |
חי על בגטים של השניצליה שמזמינים לבסיס או פיצה...
או שניצל סחוס בחדר אוכל... |
|
|
| Vortex_SA |
| quote: | Originally posted by luckystrike
עכשיו אני שוב רעב
מזל שאני יוצא הביתה
ואני אשאל את סבתא
היא הסבירה לי פעם, יש מצב שבסיר רגיל ? |
סיר רגיל? תוכל לברר איזה נתחים היא מכינה? כי זה נשמע לי ממש קשה לדחוף חתיכת כתף לתוך סיר... |
|
|
|
|