|
Men Heeelveeteee (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| robstar |
AP KUK!!!!!!!!!!!!!!
FAn!!!
Så jävla tråkigt!!!!!!!!!!!!!! SÅÅÅÅÅÅÅÅ TRÅKIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :whip: :whip: :whip: |
|
|
| Dj_Activated |
| :( :( :( va synd...jag va uppe hela natten för att kunna se matchen, å så loosar vi :( nåja. *gäzp* |
|
|
| King of Clubs |
| Inte okej. :whip: |
|
|
| Aendy |
| Har bara en sak att säga: Heja Svennis!! Där har vi en coach som inte är rädd för att chansa! |
|
|
| SteveTranz4ever |
Här e nåt att trösta sig med... :wtf:
klicka >>här<< :tongue3 |
|
|
| RebeL9 |
ok är jag den ende här som är typ överlycklig över att Senegal gick vidare?
Innan ni överöser mig med massa skitsnack så låt mig tala ut :)
Varför hejar jag på Senegal. Främst av två anledningar.
Först och främst har jag typ varit förbannad på FIFA ända sedan FIFA gav Tyskland VM 2006 istället för Sydafrika. Det var typ en schymf mot hela den afrikanska fotbollen.
Och ingen kan påstå att Afrika har en obetydlig fotbollscen. Fotboll är enormt där nere. Det är bara det att det aldrig visas här. Hur kunde då USA få VM 94, typ USA är ett land där fotboll inte anses vara fotboll om det inte spelas med hand.
Den andra anledningen till att jag hejar på Senegal var direkt efter deras seger över Frankrike. Ända sedan början av 90-talet och Kameruns glansdagar har jag längtat efter denna sortens fotboll. Snabb, kvick, respektlös och dribblingsvänlig. Ni kan inte påstå att afrikansk fotboll är trist att titta på :)
jag njuter varje sekund. Jag sa från början till mig själv att jag skulle hålla på Senegal genom hela VM.
Olyckligtvis fick de möta sverige i åttondelsfinalen :(
Jag hade hellre velat se Senegal mot England och Sverige mot Danmark. Då hade sverige åtminstone slagit danskarna och gått vidare. Och tittar man just nu på vilka lag som återstår så kan man ju lätt säga att Sverige utan större svårigheter skulle kunna ta antingen silver eller guld.
Men tyvärr blev det inte så :(
det gör mig ont att Sverige åkte ut. Det här var en madrömsmatch.
Fast å andra sidan ser jag det som den afrikanska fotbollens revansch.
Hoppas ni förstår mig lite bättre nu när jag menar att jag är glad över att Senegal vann.
over and out |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Först och främst har jag typ varit förbannad på FIFA ända sedan FIFA gav Tyskland VM 2006 istället för Sydafrika. Det var typ en schymf mot hela den afrikanska fotbollen.
|
FIFA... ersätt det med Blatter så har du något att vara förbannad på... tänk om hans och ledamöternas arbete varit ideellt... snacka om att Afrika hade fått sitt VM då.
Sen förstår jag helt ärligt inte hur man kan hålla ett annat lag än sitt eget lands högre än andra länder. Jag kan förstå om man håller på mer än ett lag men det skulle kännas helt främmande för mig att hålla på något annat än Sverige i idrottsammanhang... men så har jag ju lite speciellt förhållande till det här med landslaget. Har en polare som håller Frankrike högre än Sverige, för mig fullständigt obegripligt. |
|
|
| RebeL9 |
| Blatter :whip: :whip: :whip: |
|
|
| Amnezia |
awwwww kan fortf inte förstå hur d kunde gå så här snett...den mörkaste dan på hela året...:( :( :(
sjukt juu.....hur gick detta till.....*chockad*
och hur faaaaan kan man börja backa hem efter 15 min spelade i första.....är bara sverige som kan göra en sån grej...gaaaaah:whip: :whip: :whip: :whip:
nu får man vänta 4 långa år till nästa vm...och då får sverige (om dom e med) inte klanta sig så här..
första vinna sin grupp helt oväntat å sen mot det första egentliga "lätta" motståndet åka på stryk..Senegal...gaah va ska dom i kvarten å göra..:whip: :whip: så jävla sjukt det här..gaaah
sorgen forts...:( :( |
|
|
| Xplorer76 |
Jaha... va hände, vad gör jag nu??
Allt bara dog.. |
|
|
| Amnezia |
| quote: | Originally posted by Xplorer76
Jaha... va hände, vad gör jag nu??
Allt bara dog.. |
det har jag frågat mig med...finns det ett liv efter detta:eek: :eek: :eek: :( :( :( |
|
|
|
|