|
Armada Music klaagt particulieren aan die illegaal downloaden
|
View this Thread in Original format
| tiestoworld |
Armada Music klaagt particulieren aan die illegaal downloaden
“Als ze geen boete willen betalen, laten we ze voorkomen”
Armada Music, het dancelabel rondom dj Armin van Buuren gaat particulieren aanklagen die illegaal downloaden. Dit vertelt directeur Maykel Piron in de nieuwste uitgave van branchemagazine Entertainment Business. Piron wenst geen verdere vragen te beantwoorden. Een medewerker laat weten dat Armada het nieuwe beleid ‘niet al te breed bekend wil maken’.
De juridische stappen tegen particulieren vinden plaats in landen als Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, waar downloaden uit illegale bron daadwerkelijk illegaal is. Tegenover Entertainment Business legt Piron uit waarom het bedrijf tot de nieuwe strategie is overgegaan. “Armin van Buuren is vooral online erg populair. [...] Dat merken we echter niet altijd in sales, omdat veel muziek onbetaald ‘weglekt’. Daarom zijn we begonnen brieven te sturen naar particulieren waarvan is aangetoond dat die illegaal muziek hebben gedownload. Daarmee willen we het signaal afgeven dat ze van onze muziek moeten afblijven. Je merkt dat dit nieuwtje zich onder internetters snel verspreidt. Als ze geen boete willen betalen, laten we ze voorkomen.”
Concrete resultaten van het nieuwe beleid verwacht directeur Piron pas over drie maanden. Overigens roert Armada Music zich nadrukkelijk op het vlak van online distributie van muziek. Armada had eind juli van dit jaar met haar YouTube kanaal meer dan 100 miljoen views behaald. Het kanaal is het meest bekeken dancekanaal op YouTube.
Source:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42676732 |
|
|
| Chicane |
| Die fruityloops zooi is het niet eens waard om te downloaden. |
|
|
| eieregooie |
| Armada heeft toch helemaal de middelen niet om serieus alle illegale downloaders aan te pakken :conf: Bovendien schoppen ze zo lekker tegen de online community waar ze kennelijk zo populair zijn... Op deze manier zou het weleens snel over kunnen zijn met die populariteit, zo stevig zitten ze nou ook weer niet in het zadel. |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by tiestoworld
Daarom zijn we begonnen brieven te sturen naar particulieren waarvan is aangetoond dat die illegaal muziek hebben gedownload. |
Waar halen ze die informatie? :conf: |
|
|
| AirPole |
| quote: | Originally posted by Chicane
Die fruityloops zooi is het niet eens waard om te downloaden. |
Nou nou, Chicane. Een aantal klassiekers zijn ook met Fruity gemaakt hoor.
Verder absurd dit. En onmogelijk. |
|
|
| Chicane |
| quote: | Originally posted by AirPole
Nou nou, Chicane. Een aantal klassiekers zijn ook met Fruity gemaakt hoor.
Verder absurd dit. En onmogelijk. |
Tuurlijk, maar Armada maakt het wel heel erg bont. Iedereen die een beetje muziek maakt met een uitgeholde soepstengel krijgt daar een contract, schijfje, digitale download, een mix-cd serie en de kans om een fantastisch goed geproduceerd nummer naar de klote te helpen. |
|
|
| Timothy |
Ja, als het gratis, dan luisteren mensen er wel gratis naar op youtube. Iedereen die economie op de middelbare school gehad heeft weet dat hoe lager de prijs, des te meer vraag er naar is.
Die getalen wat ze online halen, zullen ze nooit van hun leven in geld kunnen krijgen omdat mensen er voor moeten betalen en daar gewoon veel minder vraag voor is. Enige wat ze doen is minder aanhang krijgen op deze manier. |
|
|
| Bas van Platen |
Het online populair zijn resulteert weer in een grotere opkomst tijdens optredens.
Veel artiesten gebruiken albums als promotie middel en worden steeds vaker gratis digitaal beschikbaar gesteld.
Coldplay heeft dit ook gedaan dacht ik.
Dure liefhebberij om in het buitenland mensen voor het gerecht te slepen. |
|
|
| eieregooie |
| Dee meeste artiesten beseffen ook dat filesharing en de youtube liedjes ontzettend goede promotie zijn. Het zijn de platenmaatschappijen die gewoon zo veel mogelijk knaken willen zien aan muziekomzet. Logisch natuurlijk, want die verdienen niks aan optredens :p |
|
|
| jp |
| waar blijft die brief nou? betaal niet voor jan doedel zoveel voor de rechtsbijstandsverzekering |
|
|
|
|